Spoločnosť Slovak Telekom umožní zákazníkom poistiť si svoje mobilné zariadenia a modemy. Telekom uvádza túto služby spolu so spoločnosťou Generali Slovensko a zákazníci ju budú môcť využiť pri kúpe nového zariadenia k mesačnému programu a to celých 24 mesiacov. Podmienkou je teda viazanosť na dva roky.
Mesačný poplatok za službu sa bude odvíjať od ceny hardvéru. Zákazníci s lacnejším prístrojom (do 100 €) môžu využívať službu za 0,99 €. Pre zákazníkov so strednými triedami prístrojov (od 101 do 250 €) bude k dispozícii za 1,49 € a pre modely od 251 € stojí služba 2,49 € mesačne.
Služba sa vzťahuje na používanie mobilu, tabletu alebo modemu po celom svete. Poistenie platí v prípade poškodenia, zničenia i na nasledujúce prípady:
- náraz, pád poistenej veci
- chyba konštrukcie, vada materiálu alebo výrobná vada poistenej veci
- neodborné zaobchádzanie či nesprávna obsluha, nešikovnosť
- úmyselné poškodenie či zničenie treťou osobou
- skrat alebo iné pôsobenie elektrického prúdu ako prepätie či koróna
- priamym úderom blesku, nárazom alebo zrútením lietadla, jeho časti alebo jeho nákladu
- požiar, likvidácia požiaru, výbuch
- voda vytekajúca z vodovodných zariadení
- záplava, povodeň, víchrica, krupobitie – živelné riziká
Poistenie sa nevzťahuje na stratu alebo krádež mobilu, tabletu či modemu. V tomto smere sa poistenie líši od podobnej služby Orangeu, ktorá sa vzťahuje aj na stratu a odcudzenie zariadenia. Oranžový operátor ponúka dva varianty tejto služby – Klasik za 2 eurá mesačne a krytie do 222 eur a Premium za 4 eurá do 666 eur. V oboch prípadoch nemôže byť cena telefónu vyššia ako poistné krytie.
O2 ponúkalo bezplatnú službu poistenia pri kúpe mobilu, neskôr ju však zrušilo a podobnú službu vo svojom portfóliu aktuálne nemá.
Zdroj: Slovak Telekom