Obľúbená bezpečná četovacia aplikácia Telegram prichádza s novinkou “Sponsored Messages”. Ide o nástroj, ktorý môže využiť každý používateľ Telegramu ako reklamu. Našťastie, zavedenie takejto reklamy nebude nijako drastické, prístup Telegramu je veľmi mierny. Ako to teda bude fungovať?
Telegram nebude mať žiadne reklamy v četoch
Na úvod je potrebné povedať, že v četoch používateľ neuvidí absolútne žiadne reklamy. Nezobrazia sa ani v súkromných četoch či skupinách. Pripomíname, že aplikácie je k dispozícii na stiahnutie zadarmo.
Ďalšia dobrá správa sa týka používateľských dát v súvislosti s cielením reklamy. Hlavnou prioritou Telegramu je totiž bezpečnosť a súkromie, tohto sa bude držať aj naďalej. Vaše dáta tak zostanú v absolútnom bezpečí a nebudú využívané na zobrazovanie reklamy.
Len pre veľké verejné kanály a maximálne 160 znakov
Sponzorované správy budú zobrazené len vo veľkých verejných kanáloch, ktoré majú viac ako 1000 členov a nebudú založené na používateľských dátach. Zaujímavé je, že správy budú limitované počtom znakov, konkrétne 160. Ide o rovnaký počet znakov, aký má štandardné SMS správa.

V kanáli, kde sa táto reklama zobrazí, ju uvidíte maximálne jednu, a to až po tom, ako si prečítate všetky nové príspevky. To znamená, že používateľovi nebude nič nanútené. Konkurenčné platfotmy by si z tohto prístupu mohli zobrať príklad.
Telegram to chce jednoducho a prehľadne
Telegram dúfa, že takýto mierny prístup ponúkne inzerentom veľmi jednoduchý spôsob, ako promovať svoje kanály a zároveň nebude obmedzovať ostatných používateľov. Novinka je momentálne v testovacom režime a nie je dostupná pre každého. Niektoré väčšie kanály 160-znakové správy už využili.
Po testovacej fáze by malo prísť ostré nasadenie. Telegram túto novinku zavádza z dôvodu, aby mohol lepšie pokryť náklady na prevádzku, ktoré pri takto veľkej platforme určite nie sú zanedbateľné. Ide napríklad o rôzne hardvérové zariadenia, dátové centrá a podobne.