Už aj slovenskí taxikári sa chystajú dať najavo, že sú nespokojní s príchodom novej služby Uber na Slovensko. V mnohých zahraničných krajinách boli prijaté špeciálne opatrenia, ktoré sťažujú život vodičom spoločnosti Uber. Bratislavskí taxikári sa teraz budú snažiť ukázať, že ani oni nie sú s novou službou stotožnení.
Bratislavským taxikárom totiž prekáža, že vodiči Uberu nemusia splniť podmienky typické pre klasické Taxi služby. Nemusia mať taxametre, živnosť a ďalšie opatrenia, ktoré sú pre taxikárov nutnosťou. Svoju nespokojnosť chcú prezentovať hromadným štrajkom. Ten by sa mal uskutočniť v pondelok, 28. septembra a podľa týždenníka Trend sa ho môžu zúčastniť až 500 taxíkov, ktoré môžu ochromiť premávku v Bratislave.
Taxíky sa budú presúvať od Tesca v Petržalke do centra, k budove ministerstva dopravy, potom k parlamentu a nakoniec až k Námestiu SNP. Predstavitelia spoločnosti Uber sa k tejto téme vyjadrili už pri spustení služby na Slovensku a uvádzajú, že pracujú na tom, aby si vodiči vybavili potrebné papiere čo najskôr a že chcú vyhovieť všetkým požiadavkám a nariadeniam od dopravného úradu. V každom prípade, doprava v Bratislave v popoludňajších hodinách 28. septembra môže byť skutočne ochromená protestujúcimi taxikármi, a tak si radšej na tento deň neplánujte dôležitý presun mestom.
myslim, ze pripomienka je opravnena, nie je mozne, aby vykonavali cinnost taxikarov a nemali splnene vsetky nalezitosti, ktore taxikar musi mat splnene; to by mali urady konat z vlastnej iniciativy dokonca; ale tie dalsie veci co do toho chcu miesat, ako napr regulovane ceny, tak to uz tam rozhodne nepatri; Ani masaze, hotely, solaria, kadernici a ani ine (a ziadne) sluzby nemaju regulovanu cenu a to ani nie je ulohou statu kazdemu podnikatelovi garantovat zisk;
uber nie je taxislužba
Nastuduj si zákon https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Profesionalna_zona/Dane/Metodicke_usmernenia/ERP/2015.09.04_UBER.pdf
tam nie je co studovat, ak nemas licenciu tak sa nejadna o taxisluzbu. zakon je zle napisany a to je tak vsetko co k tomu mozem napisat.
presne tak, využili len medzeru v zákone
Páni, zákon je urobený dobre, vodiči uberu ho porušujú skoro všetci.
Takze ked napriklad nemas vodicak tak mozes jazdit bez toho aby sa na teba vztahovala vyhlaska?lebo vtedy nesi vodic zo zakona?pane boze sa zobud!!!
a aka je to sluzba? :-D prevazaju individualnych ludi na objednavku za peniaze; je to taxi sluzba;
Taxi služba to teda určite nie je. To by potom aj Messenger bol taxislužba lebo sa dohodnem s kamarátom, že ho niekam odveziem on my zaplatí tým, že pôjdeme na pivo.
Jednoducho aplikácia, ktorá poriadne zavarila taxikárom. Len ťažko by sa dalo pokutovať vodičov, ktorí si tým privyrábajú, lebo ak by nejakého zastavila polícia, tak jednoducho povie, že vezie len kamaráta.
Ti vodici z toho maju zisk. Ak to robia opakovane, tak maju prijem zo zavislej cinnosti, ktory musia zdanovat -> ergo vykonavaju podnikatelsku cinnost; Messenger je komunikacna aplikacia iba a Facebook si nepyta peniaze za kazdu jazdu; Uber zaraba na tom priamo od uzivatelov pyta peniaze, ze ludia si objednaju ‘taxik’ a zaplatia zan; Priklad s messengerom proste nefunguje. A mimochodom, keby to tvoj kamarat cez ten messenger robil pravidelne a pytal by si za to zisk, tak robi taxikara a potrebuje patricne povolenia, alebo porusuje zakon.
to ze easy taxi easy taxi nema taxametre nikomu nevadi to ze vb taxi nema taxametre nikomu nevadi ale ze ich nema uber tak to bude uz strajk.
Chlapec nez nieco trepnes,tak si to najprv over. Neviem ako VB,ale co sa tyka Easy taxi,tak my taxametre mame,takisto aj tlaciarne a licencie,preukazy a vobec vsetko potrebne ako kazdy iny taxikar. Takze nabuduce ta poprosim nevypisuj tu bludy,kym si ich neoveris!
podobne aj VB, cestujem s nimi dost casto a maju taktiez vsetko ako si vypisal
Však nech štrajkujú, miesto taxíkov ľudia takto využijú MHD a Uber. Takže idú sami proti sebe – LOGIC :D Nemali by štrajkovať proti Uberu ale proti zákonodarcom, ktorí im určili akú max. “životnosť” môžu mať ich taxíky a podobné perly… Tak potom nečudo že nie sú konkurencieschopní.
Nieje to taxislužba, tak nemôže patriť pod ich pravidlá – to by potom musel patriť pod taxislužbu aj kamoš, čo vozí do práce za peniaze aj kolegov (a niektorých ani nepozná). Je to len aplikácia cez ktorú Vás niekto odvezie za poplatok ktorý je vopred jasný. Každý človek kto sa nechá takto odviezť to robí pod svojím vedomím. Je to ako keby mi známy (alebo hocikto iný koho stopnete) povie, že ma tam odvezie, ak mu dám za to toľkoto peňazí… Je každého vec či nasadne a zvezie sa.
Uber je len nieco ako “zoznamka” napomahajuca car-sharingu: pomaha skontaktovat tych, ktori sa chcu niekam odviezt, s tymi, ktori odvoz ponukaju, respektive idu tym smerom. A za to si Uber zoberie dake to % z toho, co zaplati cestujuci vodicovi. To je vsetko!
Vozim obcas kamaratov na trase Blava-Zilina, a dohadujeme si cesty cez email. Znamena to vari, ze aj Google je taxisluzba? Asi sotva…
Jazdim jednou taxisluzbou v Ba uz dlho a tych Uber vobec netrapi.Lebo maju pristup k zakaznikovi a NEOJE…..AJU.
To ci si taxisluzba udrzi svojich zakaznikov je len na nej a ich zamestnancoch.
presne tak to potom by mali platit aj ludia co maju stranku na FB cestovanie kde si kazdy dohaduje odvoz
Nech si strajkuju kolko chcu, sa im ludia mozu na ich ceny vysrat este aj proti 5€ taxi mali ostatne taxi sluzby nejake problemy furt lebo proste ludia radsej zaplatia 5 nez 30 eur to je jasne, Uber & 5€ taxi palec hore !!