MojAndroid

Pôvodný článok bol doplnený o vyjadrenie spoločnosti na konci článku.

Na Facebooku sa novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová zdôverila s udalosťami z posledných dní. Podľa jej vyjadrenia jej niekto volal z čísla, ktoré nepozná. Následne ho zdvihla a vysvitlo z toho, že sa jedná o jedného zo šoférov Taxify, ktorý ju nedávno viezol. Odtiaľ mal jej číslo.

Podľa Zuzany sa už sťažovalo viacero žien na to, že im niektorí vodiči vyvolávali, esemeskovali, chceli ísť s nimi na drink a podobne. Zuzana sa nenechala odradiť a pozrela si pravidlá spoločnosti ohľadom zverejňovania čísla. Dozvedela sa však, že v niektorých krajinách čísla Taxify šoférom nedáva, v iných áno, no nezistila, na základe čoho je to tak.

“Prišlo mi to veľmi zvláštne a pri niektorej z ďalších jázd som sa na to pýtala iného šoféra. Ten mi prezradil, že každý vodič vidí číslo zákazníka, a že sa mu hlavne mladé ženy už viackrát sťažovali, že im taxikári vyvolávajú, smskujú a chcú ísť s nimi na drink.”

Aktualizované 12.februára 2019:

Odpoveď Taxify

“Dostali sme informácie o situáciách, pri ktorých vodiči kontaktovali cestujúcich z osobných dôvodov pomocou telefónnych čísel, ktoré získali cez platformu Taxify. Taxify považuje toto správanie za neakceptovateľné zneužitie súkromia a porušenie zmluvných podmienok. Našťastie, takéto situácie nie sú časté – za celú históriu pôsobenia Taxify na Slovensku sme zaznamenali 1 podobné hlásenie na 100 000 jázd.

Obrátili sme sa na všetkých príslušných vodičov a vysvetlili im, že takéto správanie nie je akceptovateľné, upozornili ich a v prípade potreby zablokovali, aby ďalej nemohli využívať platformu Taxify. Upozorníme tiež všetkých ostatných vodičov služby Taxify pred takýmto správaním v budúcnosti.

Telefónne čísla sú v súčasnosti viditeľné po dobu 24 hodín od ukončenia jazdy a pomáhajú cestujúcim a vodičom nájsť sa navzájom a prípadne pomocť v prípade zabudnutej veci vo vozidle. Zdieľanie telefónnych čísel medzi užívateľmi je bežne praktizované vo všetkých dopravných, či donáškových službách.”

Aktualizované 15. februára 2019:

Zuzana sa opäť vyjadrila k problému a podala k nemu viac informácií. Hovorí o tom, že Taxify berie situáciu tých, ktorí sa ozvali veľmi vážne. Upozorňuje na to, že sa však jednalo len o hŕstku žien, ktoré sa sťažovali priamo u Taxify. Je ich oveľa viac, ktoré podobné situácie zažili, avšak nikde sa nesťažovali, len jej napísali. Zuzana nezabudla vyzvať ženy, ktorým sa to už stalo k tomu, aby to nahlásili.

“Viaceré ste mi písali, že ste vodiča nevedeli identifikovať, pretože ste medzi tým mali ďalšie jazdy, a nevedeli ste, ktorý vám vlastne písal/volal. Firma hovorí, že ak im napíšete, a pošlete im telefónne číslo daného vodiča/vodičky, vedia to ľahko spárovať. Zároveň Taxify okamžite po mojom poste rozposlala všetkým vodičom email, kde ich dôrazne vyzývala, že porušujú pravidlá firmy, aj zákon na ochranu údajov a je to neprípustné.”

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Zdroj: facebook
  • donkon

    Mal by som pre nich radu, nech proste prestanú používať Taxify.

+