MojAndroid

Tatra Banka dnes zaznamenala zvýšené množstvo prípadov phishingu. Útočníci sa snažia vylákať od majiteľov účtov ich osobné údaje. Robia tak pomocou podvodných mailov, ktoré odkazujú na falošné stránky banky, kde je od majiteľov účtov vyžadované zadanie ich hesla. Oficiálne stanovisko banky je nasledovné:

Tatra banka nikdy od klientov nežiada overenie ich osobných údajov takýmto spôsobom. To sa týka tak e-mailovej, ako aj telefonickej komunikácie.
Na e-mail neodpovedajte ani neklikajte na jeho prílohy alebo linky.

Ide tak o neustále opakované upozornenie, ktorého by sa mali držať majitelia účtov vo všetkých bankách. Banka od vás totiž nikdy nebude vyžadovať vaše osobné údaje, a tak by ste mali byť na pozore pred všetkými podobnými mailami. Ak ste už ale na falošnej stránke heslo zadali, Tatra Banka vám odporúča okamžite ho zmeniť v nastaveniach vášho internet bankingu, pričom tak robíte pre vaše vlastné bezpečie.

Banka ďalej dodáva, že ani heslo nemusí útočníkom stačiť v prípade, ak využívate produkt Karta a čítačka, vďaka ktorému je pre úspešné prihlásenie do internet bankingu potrebné zadanie jednorázového kódu. V prípade, že ste obdržali podvodný mail, určite ho naň neklikajte. Ak sa ale aj tak obávate prípadných útokov, práve spomínané ochranné riešenie vám môže pomôcť lepšie spávať.

Zdroj: Tatra Banka

27.7.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+