Tatra banka ako jedná z najväčších a najstarších bánk na Slovensku si vždy kládla ako nutnosť bezpečnosť pri využívaní finančných služieb jej klientmi. Klientom preto odporúča, aby zvýšili pozornosť pri poskytovaní osobných a identifikačných údajov. Tatra banka nikdy od klientov nežiada overenie ich citlivých údajov prostredníctvom e-mailovej alebo telefonickej komunikácie.
Tatra banka zaznamenala nárast podvodného konania nazývaného phishing. Ide o podozrivú e-mailovú komunikáciu, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Podvodný e-mail vzbudzuje dojem, že odosielateľom je Tatra banka. Obsahuje odkaz na podvodnú stránku a pod rôznymi zámienkami požaduje od klientov zadanie osobných a identifikačných údajov (meno, priezvisko, telefónne číslo, PID a heslo do Internet bankingu, číslo platobnej karty a CVV kód atď.).
Ako rozpoznáte podvodnú stránku:
- v adresnom poli prehliadača chýba označenie https
- nezobrazuje sa zelený alebo žltý zámoček
- stránka je graficky nedokonalá, pôsobí ako zle načítaná, obsahuje gramatické chyby
- názov podvodného webu je odlišný od oficiálneho názvu banky
Na e-mail neodpovedajte ani neklikajte na jeho prílohy alebo linky. V podobných prípadoch čo najskôr kontaktujte banku cez DIALOG Live na telefónnom čísle 0800 001 100.