MojAndroid

Tatra banka v priebehu včerajšieho dňa zaznamenala zvýšený výskyt podozrivej e-mailovej komunikácie, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Ide o podvodné konanie nazývané phishing.

Podvodný e-mail vzbudzuje dojem, že odosielateľom je Tatra banka. Obsahuje odkaz na podvodnú stránku a pod zámienkou aktualizácie online bankovníctva požaduje od klientov zadanie prihlasovacích údajov do Internet bankingu.

Upozorňujeme, že Tatra banka nikdy od klientov nežiada overenie ich osobných údajov takýmto spôsobom. To sa týka tak e-mailovej, ako aj telefonickej komunikácie. Odporúčame preto na e-mail neodpovedať ani neklikať na jeho prílohy alebo linky. Pracovníci zaoberajúci sa bezpečnosťou už situáciu aktívne riešia.

Ak už klienti zadali na podvodnej stránke svoje aktuálne heslo do online bankovníctva, odporúčame, aby ho v záujme bezpečnosti ďalej nepoužívali. Nové heslo si môžu rýchlo a jednoducho vytvoriť v Internet bankingu v nastaveniach svojho profilu. Zároveň pripomíname, že vďaka nástroju Karta a čítačka je pre úspešné prihlásenie do Internet bankingu potrebné okrem hesla zadať aj jednorazový kód.

Čo je phishing?

Phishing je podvodný e-mail. Pomocou neho sa neznámy útočník snaží vylákať od prijímateľa emailu citlivé údaje na prihlásenie sa do Internet bankingu (meno, priezvisko, dátum narodenia, heslo a podobne). V niektorých prípadoch informácie o platobnej karte a iné na zneužitie vhodné informácie. Podvodný e-mail sa javí akoby bol zaslaný bankou, no pri bližšom pohľade sú tu určité podozrivé znaky – adresa odosielateľa nie je štandardná banková, e-mail je napísaný s gramatickými chybami a komplikovaným jazykom, obsahuje neznáme meno odosielateľa atď.

E-mail je typický svojou urgentnosťou, obvykle odkazuje na webovú stránku, veľmi podobnú oficiálnej bankovej stránke. Avšak táto adresa po načítaní neobsahuje bezpečnostné znaky – zelený zámoček, označenie https, mnohokrát je stránka graficky nedokonalá, pôsobí ako zle načítaná alebo obsahuje gramatické chyby, názov podvodného webu je odlišný od názvu webovej stránky banky.

Ako vyzerajú adresy, z ktorých môžu byť odoslané phishingové správy?

E-mail býva posielaný z niekoľkých e-mailových adries, adresa odosielateľa pôsobí podozrivo. Názov domény v mailovej adrese má nezvyčajný tvar, napríklad: info@id.tatrabanka.sk.

Ako sa môže chrániť klient?

V plnej zodpovednosti klienta je ochrana koncových zariadení, ktoré používa pre prístup do Internet bankingu. Klientom odporúčame:

  • pracovať len so svojim zabezpečeným počítačom
  • pravidelný update antiv.rových softvérov
  • pristupovať len na bezpečné stránky
  • nesťahovať si podozrivé programy
  • nezapájať sa do spamov a iných reťazových e-mailov
  • prihlasovať sa do Internet bankingu len cez oficiálnu stránku banky
  • nezverejňovať osobné údaje

Bližšie informácie ako chrániť svoje údaje poskytujeme naším klientom aj na stránke Internet bankingu  : https://moja.tatrabanka.sk/ v záložke Bezpečnosť.

11.6.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+