MojAndroid

Tatra banka nám ešte začiatkom tohto roka ukázala bankovníctvo budúcnosti. Ich aplikáciu sme mali možnosť vidieť upravenú pre prostredie virtuálnej reality. Zdá sa však, že tu Tatra banka nekončí. Najnovšie totižto oznámila, že ako prvá banka na Slovensku experimentuje s AI (umelou inteligenciou), ktorá vyhodnocuje spokojnosť klientov s návštevou ich pobočky. Za touto technológiou stojí slovenská spoločnosť FaceMedia, aj technologický gigant, spoločnosť NVIDIA Corporation.

Náš tip
Aplikácia Tatra banka ťaží najmä z extra funkcií, funguje aj na inteligentných hodinkách

Čo sa skúma

Softvér rozpoznávajúci tváre, vek, pohlavie a emócie návštevníkov bol nasadený pri prieskume atraktívnosti nových dizajnov budúcich kamenných pobočiek Tatra banky. Klasický prístup, teda analýzu vedomej zložky rozhodovania – skúmanú štandardným dotazníkovým prieskumom – sa banka rozhodla doplniť o úplne nový prístup využívajúci AI technológiu. Svetovo unikátne riešenie zo Slovenska umožňuje skúmať práve nevedomú zložku správania sa respondentov. Ide o pozorovanie a analýzu zmien v emóciách ľudí, ktoré plošne vypovedajú o ich skutočných pocitoch pri návšteve kamenných pobočiek.

Algoritmus rozpoznáva 8 kvalitatívnych druhov emócií, t. j. šťastie, prekvapenie, neutrálna, smútok, znechutenie, hnev, strach a opovrhnutie. Tieto kvalitatívne druhy emócií automaticky spracováva a triedi ich do skupín v škále 1-5 nasledovne: veľmi spokojný, spokojný, neutrálny, skôr nespokojný a nespokojný. A to všetko bez nutnosti akejkoľvek interakcie zo strany respondenta v rámci prieskumu.

Ako to funguje?

Pri vstupe do pobočky bol respondent zachytený, v banke štandardne používaným, kamerovým systémom doplneným o AI algoritmus. Z jeho tváre AI technológia automatizovane a anonymne rozpoznala jeho pohlavie, odhadla približný vek a odčítala emóciu pri vstupe. Ďalším krokom bolo rozpoznanie emócie respondenta pri výstupe z pobočky. Do analýzy vstupoval počet a charakter emócií mužov/žien a vekových skupín zachytených pri vstupe a výstupe z/do pobočky. Výsledkom procesu bolo definovanie trendov v zmenách emócií návštevníkov. Tatra banka tak dokázala AI systémom zistiť, či respondenti odchádzajú z pobočiek lepšie, alebo horšie “naladení“ ako prišli.

Medzinárodný úspech projektu

Úvodná spolupráca Tatra banky a FaceMedia zaujala aj svetového technologického giganta, spoločnosť NVIDIA Corporation. Spoločný projekt ju oslovil natoľko, že ho vybrala spomedzi 1 500 retailových projektov do TOP 8 projektov s globálnym potenciálom určovania budúcich trendov v retaile. Slovenskí inovátori sa tak ocitli v skupine vizionárov zo San Francisca, Palo Alto, Santa Clara a Singapuru.

Využitie technológie v praxi

Široké spektrum funkcionalít radí AI riešenia od FaceMedia medzi najkomplexnejšie vo svete. Ich technológia rozpoznávajúca tváre a postavy umožňuje v predajniach a pobočkách analyzovať:

  • tok zákazníkov a efektívnosť predajného “kanála”
  • najatraktívnejšie a najmenej atraktívne zóny a produkty
  • potenciál predajne (počet okoloidúcich) a ich konverziu (okoloidúci vs. návštevník)
  • počet návštev a ich demografickú štruktúru
  • frekvenciu návštev, najvyťaženejšie hodiny a priemernú dĺžku návštev
  • spokojnosť zákazníkov s návštevou, prípadne so servisom (pokladne, servisné pracoviská)
  • pohyb návštev a tvoriť heat mapy (mapy intenzity pohybu) s možnosťou filtrovania náhľadov podľa veku, pohlavia a spokojnosti

Doplnením obrazovky môžu byť analytické funkcionality rozšírené o:

  • cielenú komunikáciu – zobrazovanie reklamného obsahu na základe pohlavia a veku zákazníkov
  • vyhodnocovanie kvality zobrazovaného obsahu (analýza emócií v momente prezerania obsahu)

Tatra banka dokazuje, že ide o jednu z technologicky najvyspelejších bánk na Slovensku a už teraz sa tešíme na ďalšiu inováciu, ktorú prinesú svojim zákazníkom.

Zdroj: TS

25.5.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+