MojAndroid

Tatra banka nám ešte začiatkom tohto roka ukázala bankovníctvo budúcnosti. Ich aplikáciu sme mali možnosť vidieť upravenú pre prostredie virtuálnej reality. Zdá sa však, že tu Tatra banka nekončí. Najnovšie totižto oznámila, že ako prvá banka na Slovensku experimentuje s AI (umelou inteligenciou), ktorá vyhodnocuje spokojnosť klientov s návštevou ich pobočky. Za touto technológiou stojí slovenská spoločnosť FaceMedia, aj technologický gigant, spoločnosť NVIDIA Corporation.

Náš tip
Aplikácia Tatra banka ťaží najmä z extra funkcií, funguje aj na inteligentných hodinkách

Čo sa skúma

Softvér rozpoznávajúci tváre, vek, pohlavie a emócie návštevníkov bol nasadený pri prieskume atraktívnosti nových dizajnov budúcich kamenných pobočiek Tatra banky. Klasický prístup, teda analýzu vedomej zložky rozhodovania – skúmanú štandardným dotazníkovým prieskumom – sa banka rozhodla doplniť o úplne nový prístup využívajúci AI technológiu. Svetovo unikátne riešenie zo Slovenska umožňuje skúmať práve nevedomú zložku správania sa respondentov. Ide o pozorovanie a analýzu zmien v emóciách ľudí, ktoré plošne vypovedajú o ich skutočných pocitoch pri návšteve kamenných pobočiek.

Algoritmus rozpoznáva 8 kvalitatívnych druhov emócií, t. j. šťastie, prekvapenie, neutrálna, smútok, znechutenie, hnev, strach a opovrhnutie. Tieto kvalitatívne druhy emócií automaticky spracováva a triedi ich do skupín v škále 1-5 nasledovne: veľmi spokojný, spokojný, neutrálny, skôr nespokojný a nespokojný. A to všetko bez nutnosti akejkoľvek interakcie zo strany respondenta v rámci prieskumu.

Ako to funguje?

Pri vstupe do pobočky bol respondent zachytený, v banke štandardne používaným, kamerovým systémom doplneným o AI algoritmus. Z jeho tváre AI technológia automatizovane a anonymne rozpoznala jeho pohlavie, odhadla približný vek a odčítala emóciu pri vstupe. Ďalším krokom bolo rozpoznanie emócie respondenta pri výstupe z pobočky. Do analýzy vstupoval počet a charakter emócií mužov/žien a vekových skupín zachytených pri vstupe a výstupe z/do pobočky. Výsledkom procesu bolo definovanie trendov v zmenách emócií návštevníkov. Tatra banka tak dokázala AI systémom zistiť, či respondenti odchádzajú z pobočiek lepšie, alebo horšie “naladení“ ako prišli.

Medzinárodný úspech projektu

Úvodná spolupráca Tatra banky a FaceMedia zaujala aj svetového technologického giganta, spoločnosť NVIDIA Corporation. Spoločný projekt ju oslovil natoľko, že ho vybrala spomedzi 1 500 retailových projektov do TOP 8 projektov s globálnym potenciálom určovania budúcich trendov v retaile. Slovenskí inovátori sa tak ocitli v skupine vizionárov zo San Francisca, Palo Alto, Santa Clara a Singapuru.

Využitie technológie v praxi

Široké spektrum funkcionalít radí AI riešenia od FaceMedia medzi najkomplexnejšie vo svete. Ich technológia rozpoznávajúca tváre a postavy umožňuje v predajniach a pobočkách analyzovať:

  • tok zákazníkov a efektívnosť predajného “kanála”
  • najatraktívnejšie a najmenej atraktívne zóny a produkty
  • potenciál predajne (počet okoloidúcich) a ich konverziu (okoloidúci vs. návštevník)
  • počet návštev a ich demografickú štruktúru
  • frekvenciu návštev, najvyťaženejšie hodiny a priemernú dĺžku návštev
  • spokojnosť zákazníkov s návštevou, prípadne so servisom (pokladne, servisné pracoviská)
  • pohyb návštev a tvoriť heat mapy (mapy intenzity pohybu) s možnosťou filtrovania náhľadov podľa veku, pohlavia a spokojnosti

Doplnením obrazovky môžu byť analytické funkcionality rozšírené o:

  • cielenú komunikáciu – zobrazovanie reklamného obsahu na základe pohlavia a veku zákazníkov
  • vyhodnocovanie kvality zobrazovaného obsahu (analýza emócií v momente prezerania obsahu)

Tatra banka dokazuje, že ide o jednu z technologicky najvyspelejších bánk na Slovensku a už teraz sa tešíme na ďalšiu inováciu, ktorú prinesú svojim zákazníkom.

Zdroj: TS

25.5.2017
  • inovatori

    na jednej strane sa hraju s technologiami buducnosti a na druhej strane stale pouzivaju flash. nie je to ironia? :D

    • Mato

      Keby len to, používajú rozpoznávanie podľa hlasu, ale na pobočke som sa musel podpisovať x-krát po sebe, lebo systém ma nepoznal a banková pracovníčka nebola schopná porovnať foto v občianskom so mnou :-)
      A ich dcérska spoločnosť mi nebola schopná vrátiť peniaze, ktoré som zaplatil cez web a tovar mi nebol dodaný, od SK spoločnosti, mimochodom!

      • Matias

        teraz uz len prides do pobocky a vsetci pracovnici uz budu vediet po co si tam prisiel a aky problem mas :DD

    • tesak

      nie je, ich banking je jeden z najbezpecnejsich na slovensku a flash tomu vobec nevadi

      • IQLogic

        Ty máš napozeraných asi veľa efektných PR reklám TatraBanky, že? :)
        Flash je deravý onehdát a na internete nemá čo robiť. Vzhľadom na ich finančné schopnosti sa môžu hanbiť, že aj v roku 2017 využívajú tak zaostalú technológiu…

        • kubo

          To, že je postavený na flash-i neznamená, že je deravý. Ak si našli stabilnú verziu a potom na ňu porobili bezpečnostné záplaty, tak nie je problém a ich systém sa nedá ľahko zneužiť, lebo pri každom pohybe s peniazmi potrebuješ použiť tú čítačku kariet.

          • ko so

            To je az prilis vela AK…..kebty islo o moje prachy nespoliehal by som sa na to

          • IQLogic

            Nie sú schopní postaviť internet banking na moderných technológiách. Naozaj si myslíš, že oni dokážu zaplátať flash keď to nedokáže ani samotné Adobe?
            Majú plnú hubu kecov o inovatívnosti a internet banking fičí na archaickom flashi …

          • SimSon

            stabilna != bezpecna

        • tesak

          flash bol vyuzivany, je a dlhe roky bude…

      • SimSon

        Nevadi? tak preco potom kazdu chvilu vychadza kriticky update na flash?

        • tesak

          preco vychadzaju kriticke updaty na linux / windows / mac ? :D

  • Carli258

    cielenú komunikáciu – zobrazovanie reklamného obsahu na základe pohlavia a veku zákazníkov

    Výborne, už vidím ako budú predávať tieto informácie googlu alebo ďalšej slovenskej firme(sponzori ,napríklad leták na S8 na splátky)
    A ešte jedna vec

    vyhodnocovanie kvality zobrazovaného obsahu (analýza emócií v momente prezerania obsahu)

    Takze si vas budú nahrávať a posielať na internet AI .vedia vlastne čo je súkromie?

    • ko so

      tak vies uz ti nebudu volat ci chces banbusove ponozky a aku mas velkost
      uz ti rovno povedia mame pre vas panske ponozky presne vasu velkost a kedze ste “premiovy” klient tatra banky mame pre vas zlavu uzastnych 5% z jednej ponozky :D :D :D a rovno ti povie za na zaklade vasej polohy ti ich vie dorucit do 3 hodin na vasu adresu ….

  • Maher787

    že tvária sa aký sú pokrokový a pritom používajú deravý Flash pri ktorom ma automaticky prehliadač upozorní že som na potencionálne nebezpečnej stránke. nie sú schopný do svojej aplikácie pridať možnosť dobíjania kreditu a podľa nich je bonus keď ti dajú na sporiacom učte 0,002% namiesto 0,0001% čo majú ostatné banky na bežných účtoch. hlavná vec že majú milióny na takéto reklamné blbosti

    • kubo

      Používajú Flash, ale to neznamená, že IB je deravý jak ementál a načo potrebuješ mať priamo v aplikácii možnosť dobíjania kreditu, keď cez stránku operátora sa dostaneš až do aplikácie.

      • SimSon

        Flash samotny je deravy ako emental, a ak TB pouziva na IB flash, tak aj IB je deravy ako emental…

        BTW, fakt si neviem spomenut ani na jednu dalsiu banku, ktora by v roku 2017 (!!!) mala IB zalozeny na technologii flash…

        • tesak

          ešte nikto nikdy nič nehackol cez flash :D

+