V dnešnej dobe nám už pripadá bežné stretnúť Slováka kdekoľvek vo svete. Ale stretnúť sa vo svete s produktom alebo službou, ktorú Slováci vyrábajú, je vcelku fascinujúci a ojedinelý jav.
Takýto zážitok sa však naskytne všetkým návštevníkom talianskeho mesta Miláno, ktorí využijú taxislužby spoločnosti Taxiblu, operujúcej s vyše 900 vozmi. Práve spomínaná taxislužba používa pre zdokonalenie a zefektívnenie svojich služieb riešenie slovenskej spoločnosti, ktorá vyvíja a predáva GPS navigáciu pre Android, Sygic. Spoločnosť Sygic vôbec ako prvá na svete ponúkla navigáciu pre Android pre firemné riešenia.
Vďaka využitiu navigačného riešenia od spoločnosti Sygic ušetrí talianska taxislužba svoje náklady, čo najefektívnejšie riadi svojich zamestnancov a podarí sa jej v najkratšom možnom čase obslúžiť svojich zákazníkov. Návratnosť investície pre Taxiblu pri implementácii takéhoto riešenia sú fantastické tri mesiace.
Ako funguje takýto systém a čo spôsobí, že investícia vložená do implementácie riešenia sa vráti v tak krátkom čase?
V skratke systém funguje tak, že dispečing taxislužby zaznamená objednávku zákazníka, jeho lokalitu a tiež cieľ jeho cesty. Vďaka integrácii navigácie Sygic do firemného riešenia taxislužby Taxiblu, má systém informáciu o lokalite a vyťaženosti každého taxikára a tým pádom je schopný vyhodnotiť a zadať objednávku zákazníka taxikárovi, ktorý je k nemu najbližšie. Taxikár dostáva objednávky z dispečingu priamo do svojho tabletu, prostredníctvom ktorého tiež objednávku prijme alebo odmietne. Tablet teda umožňuje taxikárovi komplexnú komunikáciu s dispečingom – dostávať, akceptovať a odmietať objednávky a zároveň zabezpečí navigáciu do cieľa. Pre prepravu zákazníka navigácia, samozrejme, vždy určí najrýchlejšiu a súčasne najefektívnejšiu trasu, pričom trasu prispôsobí aktuálnej dopravnej situácii ako sú zápchy, nehody a podobne.
Kombinácia všetkých vyššie spomenutých aspektov logicky vedie k jasnému výsledku – zníženiu celkových nákladov spoločnosti Taxiblu prostredníctvom zníženia nákladov na pohonné látky, zefektívneniu práce taxikárov a súčasne zvýšeniu spokojnosti zákazníkov vďaka promptnému vybavovaniu objednávok. A s takýmto výsledkom môžu byť rovnako zákazníci ako aj majitelia spomínanej taxislužby nadmieru spokojní.