MojAndroid

Na Google Blogu boli uverejnené výsledky prieskumu týkajúceho sa tabletov a ich vplyvu na ľudí. Na najbližšie dva roky je plánovaná výroba približne 165 miliónoch týchto tenučkých počítačov, ktoré sa tešia stále rastúcej popularite, a menia spôsob akým pristupujeme k mediálnemu obsahu. Ľudia trávia podstatné množstvo času s tabletom v ruke, či už hraním hier, prehliadaním internetových stránok alebo hľadaním informácií. Rast trhu s tabletmi je stále rýchlejší vďaka spoločnostiam vytvárajúcim nové a lákavejšie zariadenia, a médiám a vývojárom prinášajúcim obsah špeciálne pre ne upravený.

Jedným z cieľov tohto prieskumu bolo zistiť ako sú na tom tablety v porovnaní s tradičnejšími formami zábavy a prístupu k médiám. Už sme počuli, že časť svojho podielu na trhu kvôli tabletom stratili stolové počítače a notebooky, ale o televízií zatiaľ nepadlo ani slovo.

77% respondentov odpovedalo, že po zakúpení tabletu sa výrazne znížil čas, ktorý trávia pri počítači, pričom 43% z týchto 77% dokonca tablet už používa omnoho viac ako svoj stolový počítač alebo notebook. Čo sa týka televízie, viac ako tretina opýtaných sa vyjadrila, že strávia viac času “hraním sa” s tabletom ako pozeraním televízie. K tomuto číslu určite prispieva aj fakt, že televízia sa dá pozerať aj na tablete.

28% respondentov povedalo, že ich tablet sa stal ich hlavným počítačom – čo znamená, že sa nespoliehajú na žiadne iné zariadenia, keď potrebujú urobiť čokoľvek týkajúce sa počítačov. Toto je celkom pochopiteľné, keďže mnoho ľudí používa počítače najmä pre prístup k internetu, ktorí pohodlne získajú aj cez tablet. 84% opýtaných používa tablet na hranie hier – čo opäť nie je žiadnym prekvapením. Viac podrobností si môžete pozrieť v prezentácií výsledkov prieskumu.

Čo si myslíte o tabletoch vy? Plánujete si v najbližšej dobe kúpiť vlastný tablet alebo ho už máte? Ako ho najčastejšie používate? Podeľte sa s nami v diskusii.

Zdroje: Google Blog, Phandroid

12.4.2011

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

5 odpovedí na “Google: Tablety menia spôsob, akým spotrebitelia interagujú s mediálnym obsahom”

  1. Tak to fakt nechapem ako suvisi nazov clanku s obsahom. :( …nedozvedel som sa ako tablety tento sposob menia.:( Aj ked mam nejaku predstavu ako by to slo ten clanok o tom nie je.
    Naopak ma zaujalo mnozstvo prispevkov v susednom clanku ’tisic a jedna noc’ …co to je za bulvar? skryta reklama? si snad robite prdel :(

    • Tento clanok je vysledkom prieskumu od Google, je tam jasne napisane, ze ludia s tabletom menia svoje sposoby, sedia menej pred telkou a pred svojimi PC a viac vyuzivaju na niekore cinnosti prave tablet (sledovanie videa, filmov, browsovanie a ine). Staci len pozorne citat ;-)

      Clanok o slovenskej aplikacii Tisic a jedna noc je ako kazdy iny, ako jediny na Slovensku informujeme o vsetkych slovenskych Android aplikaciach, ci uz je to app pre Pokec, radio Expres, SME.sk a dalsie. Nerozumiem, preco by to mala byt hned skryta reklama. A niektore slovenske app treba brat s nadhladom a humorom, tak ako pisu vsetci diskutujuci pod spominanym clankom :-)

  2. Bude zaujimave sledovat ako si poradia tablety s narokom na vyssi vykon, viem si predstavit, ze aj vyvoj a testovanie aplikacii bude prebiehat pomocou tabletov, toto by mohla byt pre vyrobcov vyzva… ak ide o multimedia, tam podla mna nie je o com, tablety pojdu s predajom hore, ja sam cakam na rozsirenie konkurencie (resp. kusov), nech si mozem vybrat to najlepsie.

Pridaj komentár

+