MojAndroid

Zaujímavé štatistiky z prostredia zákazníkov mobilných operátorov prináša O2 v pravidelnej správe O2 Analytics, ktorá vyplýva z U&A Study, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos.

Účty si platíme prevažne sami

Prevažne platí, že účty za telefón si platí každý sám. Deje sa tak až v 79% prípadov. Až 11% respondentov uviedlo, že s platením účtov im pomôže niekto iný, pričom v 6% prípadov im uhradí celú výšku účtu. Samoplatcovia spomedzi malých podnikateľov predstavujú 3% a príspevok od zamestnávateľa na účty za mobilné služby uviedlo 1% respondentov.

Štúdia O2 a

Do vlastnej siete voláme viac ako do ostatných

Zákazníci mobilných služieb uvádzajú, že do vlastnej siete volajú v 63% prípadoch všetkých volaní. V iných sieťach končí 37% volaní.

Štúdia O2 b

Každým rokom zákazníci telefonujú čoraz viac. Kým v roku 2009 podľa prieskumu prevolali zákazníci 75 minút, v roku 2011 to už bolo 80 minút (medián). Aktuálne volajú mesačne až 100 minút. Všeobecne platí, že z paušálu volajú zákazníci viac ako z predplatených kariet. Kým z predplatených kariet priemerne prevolajú 70 minút mesačne, z paušálu to je až 120 minút.

Mesačne sme ochotní zaplatiť približne 20 eur, pričom využívame podstatne viac služieb ako v minulosti za omnoho výhodnejšie ceny

Účty zákazníkom rokmi nenarástli, na telefón podľa ich názoru minú približne rovnako ako pred rokmi. Aktuálne sú zákazníci za mobilné služby ochotní zaplatiť v priemere 21 eur, pričom využívajú viac mobilných služieb ako v predchádzajúcich obdobiach (narástol priemerný počet prevolaných minút, ako aj priemerná dátová prevádzka vplyvom zvýšeného počtu zákazníkov využívajúcich internet v telefóne). V roku 2011 síce uviedli, že platili približne 19 eur, no v roku 2009 to bolo tiež 21 eur.

Štúdia O2 c

Zákazníci, ktorí využívajú posielanie textových a obrazových správ pošlú v priemere 33 SMS správ mesačne. Platí pritom, že z paušálov posielajú viac SMS (36) ako v prípade predplatených kariet (24). Pri odosielaní obrazových správ ide len o 1,9 MMS mesačne, ktoré tiež častejšie posielajú ľudia s paušálom (2,3).

Zdroj: tlačová správa O2

20.11.2014
  • lol

    milemu O2 mozem okaslat jeho studie o volaniach, divne, ze mlcia o tom, ake maju otrasne pokrytie 3G mobilneho internetu, 4G vobec ziadne, pricom internetove balicky male a predrazene. ale o tom sa urcite rozpravat nechcu.

+