Dávno sú preč časy počúvania hudby pomocou CD nosičov alebo audiokaziet. Pre milovníkov hudby sú síce ešte stále posvätné vinylové platne, ale väčšina ľudí dnes už počúva hudbu len v digitálnej forme. Do pozadia sa už začína dostávať aj offline počúvanie hudby z mp3 prehrávačov a vnútornej pamäte smartfónov, ktoré je nahrádzané online streamovaním hudby cez rôzne služby typu Youtube Music, Apple Music alebo u nás populárny Spotify. Podľa štatistiky analytickej spoločnosti IFPI tvorili v roku 2018 streamovacie služby dokonca až 47 % príjmov v hudobnom priemysle.
Global recorded music revenue growth was predominantly driven by a 32.9% rise in paid streaming, that now accounts for 37% of total revenue worldwide. Find out more in the #GlobalMusicReport https://t.co/ZvNxTne15C pic.twitter.com/zcoNAdDESq
— IFPI (@IFPI_org) April 2, 2019
Až 37 % príjmov pritom pochádzalo z platených účtov, ktorých bolo celkovo 255 miliónov. Zvyšných 10 % tvorili bezplatné účty s reklamou. Stiahnutá digitálna hudba tvorila 12 % celkových príjmov a fyzické média ako CD alebo vinylové platne tvorili 25 %. Celkové príjmy boli 19,1 miliárd dolárov. Štatistika, bohužiaľ, neinformuje, ktoré streamovacie služby mali aký podiel. Pre zvýšenie počtu platiacich používateľov ponúkajú streamovacie služby rôzne akciové alebo rodinné zvýhodnené balíčky predplatného. Spotify napríklad nedávno začalo s testovaním balíčku Premium Duo pre dvojice predplatiteľov.