Slovenská vláda v týchto dňoch rokuje o budúcnosti automobilového priemyslu na Slovensku. V rámci návrhu Národného politického rámca pre rozvoj trhu s alternatívnymi palivami si pripravilo Ministerstvo dopravy a Ministerstvo hospodárstva pripravilo zmeny v zákonoch, ktoré by mali zvýhodňovať kúpu automobilov na CNG/LNG pohon a elektrinu. Hovorí sa o rokoch 2016 – 2025, kedy by mala byť kúpa ekologickejších vozidiel zvýhodnená aj daňovými bonusmi.
Zvýhodnenie alternatívnej dopravy však nariaďuje aj európska smernica, a tak sú kroky slovenskej vlády len logickým vyústením dlhodobej snahy únie o zlepšenie ekologickosti dopravy v Európe. V roku 2025 by sme na Slovensku podľa odhadov Ministerstva hospodárstva mali mať až 35 000 vozidiel na elektrický pohon. Do tohto roku by na Slovensku malo pribudnúť aj viac elektronabíjačiek, konkrétne by sa ich počet mal navýšiť na 1500. Tie by sa mali nachádzať najmä na diaľniciach a rýchlostných cestách, pričom ministerstvo plánuje ich výstavbu aj v mestách s viac ako 30 000 obyvateľmi.
Od roku 2017 by mali byť ľudia, ktorí si chcú kúpiť automobil na alternatívny pohon zvýhodnený aj znížením dane, ktorú za automobil musia pri kúpe zaplatiť. Zatiaľ nie je známe, aké vysoké budú daňové bonusy, no experti očakávajú, že nimi štátna pokladnica príde o približne 1,9 milióna eur. Návrh ministerstva dokonca hovorí aj o akýchsi zónach, do ktorých by mali prístup iba ekologické automobily. Môže sa tak stať, že v nasledujúcich rokoch napríklad do zalesnenej oblasti s vyšším stupňom ochrany pustia iba majiteľov elektromobilov. Všetko je zatiaľ v štádiu rokovania a Ministerstvo hospodárstva zverejní konkrétne znenie návrhu a riešení pre podporu ekologických áut až po ukončení všetkých jednaní.
Zdroj: MHSR
Že by do toho zahrnuli aj nejaký návrh aby bol na pumpách konečne k dostaniu E85 tak to môžeme asi len snívať….
O polovicu lacnejšie palivo ako benzín s niekoľkonásobne nižšími emisiami z výfukových plynov a to nehovorím o lacnej a minimálnej “prestavbe” takmer každého benzínového motora na E85 kde sa v podstalen pridá pred riadiacu jednotku jedna malá krabička ktorá po zapnutí vypínačom niekde vkabíne len predĺži dobu vstreku paliva do komory…. takže keď niekto tankuje benzín a potom pri ďalšom natankovaní natankuje E85 len prepne vypínačom a je to…. plus som sa ešte nezmienil o náraste výkonu motora o 5 až 10 % a predĺženej životnosti….
V čechách to už majú a u nás furt nič…..
Ak som to dobre pochopil tak po natankovani paliva E85 sa musi predlzit doba vstreku paliva a musi vstrekovat aj viac paliva co v podstate znamena narast spotreby L/100km. Ak je teda lacnejsi na 1L ale zaroven mi narastie spotreba tak sa mozno dostanem na to iste ako doteraz. Takze aku to ma vyhodu? Plati sa z tohoto paliva rovnaka spotrebna dan? Ak nie a casom sa zacne tak to vyjde este drahsie.
Ide o to, ze spotreba stupne maximalne o 10 percent ale cena e85 je nizsia minimalne o tretinu oproti benzinu a menej… a ma potencial klesat aj do buducna… mozno by vyzeralo lepsie ist na lpg ale treba si uvedomit ze lpg nie je prirodny plyn ale len vedlajsi produkt pri spracovani ropy takze ak porastie cena benzinu rovnako porastie aj cena lpg zatial co na e85 sa to prejavi len z 15tich percent
Bude super ked v buducnosti budeme jazdit na elektromobiloch pohananych ekologicky cistou energiou ale kym to pride tak su aj ine alternativy a nie zle
A vies z coho sa ten E85 vyraba a na ukor akych plodin? Nic nie je ciernobiele a ani E85 nie je zachrana.
No priznam sa ze v tomto pripade som viac myslel na zachranu mojej penazenky :D ale ano, viem o tom na co narazas ale to bu sa mozno dalo vyriesit nejakymi regulaciami, alebo aspom ciastocne…