MojAndroid

Unikátna príležitosť rozbehnúť svoj vlastný „biznis“, tak by sa dalo vystihnúť svetovo známe podujatie Startup weekend. Na pôde Žilinskej univerzity bude 9. – 11. novembra. Sen mnohých mladých ľúdí – vybudovať z ničoho zarábajúcu firmu, byť sám sebe pánom, preraziť s úspešným podnikateľským zámerom, biznismodelom. V jazyku internetu a nových technológií sa takýto projekt volá startup.

 

Podujatie Startup weekend je zamerané na podporu mladých talentovaných ľudí. Výstupom z neho môže byť internetová služba, webstránka, aplikácia alebo iná platforma s presahom do online sveta.

Účastníkov čaká víkend s ľuďmi, ktorí majú za sebou úspešné príbehy, dokázali vymyslieť niečo nové, na čom zarobili. Budú im priamo pomáhať a možno ovplyvnia ich budúcnosť. A to je príležitosť, ktorú už nemusia nikdy dostať,“ sľubuje spoluorganizátorka Lujza Bubánová.

Rušný víkend

Ide o 54-hodinový maratón kde je vítaný každý s nadšením niečo dosiahnuť. Po piatkovom uvítaní sa startupisti večer rozdelia do tímov rozmýšľajú nad ideou svojho projektu.

V sobotu je pracovný deň, venujú sa svojim projektom, mentori sa medzi nimi pohybujú a radia im. Popri tom sú k dispozícii relaxačné miestnosti, kde sa dá oddychovať alebo pozerať prednášky z amerického Silicon Valley.

V priebehu dňa je niekoľko prednášok od uznávaných spíkrov. Víkend vrcholí prezentáciou potenciálnym investorom, ktorí projekty posúdia, povedia svoj názor a s autormi tých najlepších možno nadviažu spoluprácu.

 Biznis môže začať každý

Biznis môže byť v každom smere, vďaka internetu nemáme žiadne obmedzenia, v akom odvetví podnikať alebo vylepšovať služby,“ hovorí Lujza, ktorá má skúsenosti z organizácie Startup weekendu v San Franciscu.

 

Startupy nie sú iba pre vyvolených. „Chceli by sme pochovať mýtus, že iba vyvolení majú na Slovensku šancu uspieť. Internet je ten nástroj, ktorý ponúka skvelé možnosti, aj keď nemáte kapitál na vlastný reálny obchod,“ pokračuje Lujza.

Ako príklad uvádza podľa nej prvého slovenského startupistu – známeho hudobníka a zabávača Mariána Čekovského. Ten sa stal známy svojimi skečmi na internete, ktoré oslovili ľudí a ktoré od neho odkúpil do reklamy mobilný operátor. Príkladom úspešného projektu, ktorý vzišiel z bratislavského Startup vikendu je aplikácia Instando, ktorá je nástrojom pre spätnú väzbu od publika a využíva sa na konferenciách.

Tešiť sa môžete na úspešných

Na podujatí stretnete ľudí, ktorí toho dokázali veľa. Prednášať bude napríklad Dušan Vavrek zo slovenskej pobočky internetového giganta Google. Medzi investormi a zároveň v porote, ktorá bude hodnotiť projekty budú aj Milan Dubec zo žilinského Azetu a Ivan Štefunko, odborník na inovácie a komercionalizáciu výskumu. Známe tváre zo sveta slovenského aj svetového biznisu sú aj medzi mentormi.

Žilina má potenciál

Startup weekend je globálne rozšírený formát. Minulý rok sa takýchto konalo vyše 400 v 100 krajinách sveta. Slovenská tradícia vznikla v Bratislave pred dvoma rokmi. Teraz pribudli Košice a žilinská premiéra bude 9. 11. Organizátori vidia na Slovensku a aj v Žiline veľký potenciál.

Chceme, aby inovatívne komunity neboli len prioritou Bratislavy. Žilina má potenciál, pretože má kvalitných ľudí, školy a študentov a nie jedna z obrovských firiem vzišli práve zo Žiliny,“ hovorí Bubánová. „Veríme, že v Žiline sa nájdu zaujímavé nápady, na ktorých sa dá zapracovať a budú z nich zaujímavé projekty, ktoré zmenia mladým ľuďom možno celý život,“ dodala.

Ako sa zúčastniť

Pre všetky informácie a registráciu stačí kliknúť na webstránku www.zilina.startupweekend.org. alebo prísť priamo do budovy rektorátu Žilinskej univerzity (Aula 5) kde sa budú dať zakúpiť lastminute lístky ešte v piatok večer. Študentský vstup na celý víkend stojí 10 eur. V cene je strava. Atmosféru dotvára aj nocovanie – spí sa priamo na univerzite, v spacákoch, ktoré si každý prinesie. Chýbať nebude afterparty. Kapacita je 150 účastníkov.

Zdroj: Tlačová správa/FOTO: Archív Lujzy Bubánovej

8.11.2012

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+