Spoločnosť Ericsson ConsumerLab predstavila už siedme vydanie svojej výročnej správy, v ktorej skúma trendy budúcnosť z pohľadu early adopters (používatelia, ktorí sa ako prví zaujímajú o najnovšie technológie). Správa Desať najhorúcejších spotrebiteľských trendov na rok 2018 a ďalšie roky poukazuje na zmenu paradigmy, keďže spotrebitelia očakávajú, že digitálne technológie budú čoraz viac fungovať v súlade s ľudskými potrebami.
Okrem hlasu a dotyku ovládanie rečou tela
Poďme sa teda pozrieť, aké trendy považujú používatelia za tie najhorúcejšie. Viac ako polovica súčasných používateľov inteligentných hlasových asistentov verí, že na komunikáciu s technickými zariadeniami budeme používať reč tela, výraz tváre, intonáciu a dotyk, akoby to boli ľudia.
Za zmienku určite stojí aj tzv. augmented hearing (rozšírený sluch, pozn. red.). A teda 63 percent spotrebiteľov by chcelo slúchadlá, ktoré prekladajú počuté z cudzieho jazyka v reálnom čase. 52 percent chce by rado eliminovalo chrápanie člena rodiny.
46 percent respondentov hovorí, že internet im umožňuje učiť sa, ale aj zabúdať nové schopnosti rýchlejšie než kedykoľvek predtým.
Inteligentná reklama či nadprirodzený komunikácia
Sociálne médiá sú zaplavené obsahom z tradičných médií. Polovica spotrebiteľov však tvrdí, že umelá inteligencia (AI) by mohla slúžiť na kontrolu informácií, uverejnených na sociálnych sieťach. Reklamy sa môžu stať príliš inteligentnými. Viac ako polovica používateľov rozšírenej reality (AR)/virtuálnej reality (VR) si myslí, že reklamy sa stanú takými realistickými, že nakoniec nahradia samotné produkty. 50 percent respondentov je presvedčených, že neschopnosť rozlíšiť medzi človekom a strojom je desivá. 40 percent by vystrašil smartfón, ktorý by reagoval na ich náladu.
Správa ďalej uvádza, že niektorí spotrebitelia by chceli vlastniť robota, ktorý pracuje a zarába na nich. Niektorí si zas predstavujú, že pomocou virtuálnej reality bude možné prechádzať fotografiami urobenými smartfónom. Ďalší sa zas domnievajú, že ich mesto by potrebovalo dopravnú sieť pre drony či lietajúce vozidlá.
Michael Björn, vedúci oddelenia výskumu v spoločnosti Ericsson ConsumerLab, hovorí:
Vstupujeme do budúcnosti, v ktorej zariadenia nebudú mať tlačidlá a prepínače, ani ich nebude potrebné digitálne ovládať prostredníctvom vášho smartfónu. V skutočnosti to môže byť potrebná zmena, pretože pre ľudí by bolo náročné oboznámiť sa s novým používateľským rozhraním pre každé zariadenie, ktoré sa pripája k internetu vecí.
Prognózy v správe 10 najhorúcejších spotrebiteľských trendov na rok 2018 sú založené na globálnych výskumných aktivitách spoločnosti Ericsson ConsumerLab z viac ako 22 rokov a čerpajú z údajov z online prieskumu pokročilých používateľov internetu v 10 vplyvných mestách na celom svete, ktorý sa uskutočnil v októbri 2017. Hoci štúdia vychádza z názorov len 30 miliónov občanov, ich profil prvých používateľov inovatívnych riešení ich robí dôležitými pri skúmaní a pochopení budúcich trendov.
Zdroj: Tlačová správa