Služba Spotify je jednou z najpopulárnejších služieb pre streamovanie hudby a na našom trhu možno aj tá najpopulárnejšia. Hodiny od Googlu nedávno dostali možnosť zobudiť používateľa práve touto službou. A minimálne pre používateľov Samsung zariadení to vďaka novej dohode medzi spoločnosťami bude primárne predinštalovaná hudobná aplikácia. Služba je buď v bezplatnej verzii s reklamou a obmedzeniami, alebo v platenej Premium verzii bez obmedzení. Spotify teraz testuje novú funkciu, ktorá umožní používateľom v bezplatnej verzii preskočiť niekoľko sekundovú zvukovú alebo video reklamu, ktorú si museli doteraz povinne vypočuť.
Spotify funkciu nazýva Active Media a sľubuje si od nej lepšiu analýzu preferencií používateľov, či už sa jedná o hudbu alebo reklamu. Spoločnosť počíta, že nie každú reklamu používateľ preskočí a spoločnosť tak bude vedieť aké nákupy preferuje. Za preskočenú reklamu inzerenti nebudú platiť. Či práve tento model pomôže Spotify z nie príliš dobrých finančných čísiel je ale otázne. Spotify taktiež tento rok čelilo kritike za svoju proti-nenávistnú politiku, keď okrem show známeho pravicového konšpirátora Alexa Jonesa vymazala z ponuky aj rappera R. Kellyho kvôli textom obsahujúcim násilie.