Webový portál Midia Research zverejnil graf, ktorý hovorí, aké streamovacie platformy na hudbu sú najpopulárnejšie. Ako sme mohli očakávať, najobľúbenejší je práve Spotify. Zaskočí však fakt, že ostatné služby veľmi zaostávajú.
Spotify je kráľom hudobných platforiem
Koncom druhej štvrtiny roka 2021 výrazne vzrástol počet odberateľov na hudobných platformách. 523,9 miliónov používateľov využívalo služby niektorej zo streamovacích platforiem. V období druhého kvartálu roku 2020 sa tento počet zastavil iba na 109,5 miliónoch, čo tvorí iba 26,4 percent z celkového množstva používateľov o rok neskôr.

Koláčovému grafu s prehľadom dominuje služba Spotify. Ide o najpopulárnejšiu streamovaciu platformu na hudbu. Za ňou sa nachádza Apple Music, ktorú si predplácajú niektorí používatelia produktov od amerického giganta Apple. Amazon Music a Tencent Music sa vyznačujú 13-percentným podielom. Spomenieme, že Tencent Music je na tom celkom slušne vzhľadom na to, že služba je dostupná iba pre obyvateľov Číny.

YouTube Music výrazne zaostáva s iba 8 percentami všetkých používateľov služieb na streamovanie hudby, čo je nepríjemné prekvapenie. 6 percentami má NetEase, iba 2 percentá u nás pomerne známy Deezer, spolu s ruskou službou Yandex a posledných 10 percent je tvorených ostatnými platformami. Sme zvedaví, či bude rok 2022 opäť silný pre nárast používateľov, ktorý využívajú aplikácie na počúvanie piesní či podcastov online.
Článok aj nadpis znejú akoby sa Youtube music nedarilo. Z pohľadu celkového koláča pre takého giganta ako Google sa môže zdať 8% podiel ako malý, treba sa na situáciu pozrieť v kontexte. Stačí si pozrieť tempo rastu. Youtube music v sledovanom období rástol o 50%. Pre porovnanie Spotify vykázalo za dané obdobie rast 20%, Amazon 25%. Youtube Music bola zároveň v globále jediná západná spoločnosť, ktorá si zvýšila percentuálny podiel z celkového trhového koláča. Vážená redakcia, ak už potrebujete silou mocou clickbaitový nadpis, tak budiš. V článku ale uveďte prosím veci na pravú mieru.