Spotify rozšírilo svoje rodinné predplatné (Spotify Premium Family) o novú funkciu – spravované účty pre mladších poslucháčov. To umožňuje rodičom vytvoriť samostatné účty pre deti, prispôsobiť im obsah a zároveň mať kontrolu nad tým, čo počúvajú.
Čo je spravovaný účet?
Spravovaný účet je osobitný profil pre deti mladšie ako 13 rokov, ktorý patrí pod Spotify Premium Family. Každé dieťa má vlastné odporúčania, históriu počúvania a môže si vytvárať vlastné playlisty. Samozrejme je všetko bez reklám a s možnosťou počúvať hudbu v offline režime. Spotify taktiež upozorňuje, že zhromažďuje údaje mladších používateľov len za účelom ponúkania personalizovaných odporúčaní.

Rodičia alebo správcovia plánu majú pri spravovanom účte k dispozícii rodičovskú kontrolu, vďaka ktorej môžu určiť, aký obsah je pre deti vhodný. Rodič môže pre každý spravovaný účet nastaviť blokovanie explicitného obsahu, videí a animácií, obmedzenie konkrétnych interpretov alebo skladieb, či urobiť zmenu mena, dátumu narodenia alebo PIN kódu. Zoznam zakázaných interpretov môže spravovať priamo zo svojho zariadenia.
Mohlo by vás tiež zaujímať:
- Motorola Moto X70 Air: Konkurent Samsungu Galaxy S25 Edge sa objavil na stránkach Lenova
- Google Peňaženka pridáva funkciu, ktorá zjednoduší správu digitálnych kariet
- Samsung Galaxy S23 FE dostáva aktualizáciu na One UI 8 a Android 16
Ak sa rozhodne obmedzenie zrušiť, dá sa jednoducho prepnúť späť. Deti si môžu vytvárať vlastné playlisty a zdieľať ich s rodičmi alebo kamarátmi prostredníctvom odkazu. Z bezpečnostných dôvodov však nemôžu vyhľadávať playlisty iných používateľov. Taktiež nemajú prístup k sociálnym funkciám ako Jam, Blend či spoločné playlisty. A ak je zapnutý filter explicitného obsahu, nevhodné skladby sa im jednoducho neprehrajú.
Ako vytvoriť spravovaný účet?
Správca rodinného predplatného sa prihlási do aplikácie Spotify alebo na webovú stránku svojho účtu. Pri vytváraní nového detského profilu zadá:
-
meno a dátum narodenia dieťaťa,
-
PIN kód, ktorý chráni nastavenia správcu,
-
úroveň rodičovskej kontroly.
Tieto nastavenia možno kedykoľvek zmeniť v sekcii Premium Family – Prehľad plánu. Ak dieťa už je členom rodinného plánu, jeho účet možno jednoducho zmeniť na spravovaný. Pri tomto kroku sa odstráni prístup k niektorému obsahu a časť údajov sa vymaže. Ak si to rodič rozmyslí, má 7 dní na vrátenie zmien späť. Do detského účtu sa dá prihlásiť buď pomocou prihlasovacích údajov správcu, alebo jednoduchšie – cez QR kód, ktorý sa vygeneruje v nastaveniach plánu.
Diskutovať o tomto článku môžete aj na našej stránke AndroidForum. Ak hľadáte odpoveď na problém so svojím mobilným zariadením, aplikáciou alebo príslušenstvom, opýtajte sa v našom novom AndroidFóre.
