Spotify v posledných mesiacoch prináša do služby nové funkcie, ktorými chce používateľom kompenzovať vyššiu cenu predplatného Spotify Premium. Teraz pridáva ďalšiu zaujímavú vychytávku, o ktorej informoval portál AndroidPolice.
Vystrieda obľúbené koncoročné zhrnutie
Nová funkcia, respektíve kampaň My Spotify, bude ponúkať prehľad o návykoch a preferenciách používateľov a tým pádom pre nich aj na mieru šitý výber pesničiek alebo podcastov. Asi každého napadne, že sa podobá funkcii Spotify Wrapped, ktorá sa objavuje vždy koncom roka a ponúka hĺbkový pohľad na preferencie používateľov v oblasti hudby a podcastov.
Na rozdiel od nej sa však bude novinka zobrazovať kontinuálne počas celého roka. Funkcia Wrapped by mohla údajne dokonca skončiť a na konci roka sa s ňou už asi nestretneme. Kampaň My Spotify bude určená pre všetkých, a nie len pre predplatiteľov Premium. Zatiaľ je dostupná v USA, Kanade, Spojenom kráľovstve, Írsku, Austrálii a na Novom Zélande.
Neskôr sa pravdepodobne rozšíri aj do ďalších krajín vrátane Slovenska. Snímky, ktoré novú funkciu ukazujú, zobrazujú jej rôzne bannery. Na jednom napríklad vidieť informáciu „Minulý mesiac ste počúvali Doja Cat 58-krát“. Na druhom potom vyzýva používateľa, aby si vypočul vybraný mix pesničiek daného interpreta. Pod výzvou je tlačidlo, ktoré vedie k špeciálne vytvorenému playlistu.
Spotify v USA zvyšuje cenu predplatného
Nová funkcia prichádza v čase, keď streamovací gigant zvyšuje cenu predplatného Spotify Premium v USA. Od júla tam bude stáť 12 dolárov, čo je o 1 dolár viac ako súčasná cena. Dá sa predpokladať, že podobné zvýšenie ceny predplatného môžu neskôr očakávať aj ďalšie krajiny. Spotify má v súčasnosti mesačne viac ako 602 miliónov aktívnych používateľov.