Len tri mesiace od toho, kedy služba Spotify zaznemanela 100 miliónov platiacich používateľov stačilo na to, aby sa k službe pridalo ďalších 8 miliónov. Streamovacie hudobné služby sú momentálne veľmi obľúbené a konkurencia je silná. Okrem Spotify tu máme napríklad Apple Music a z veľkých hráčov nemôžeme nespomenúť rozbiehajúci sa projekt YouTube Music.
Aj napriek silnej konkurencii sa Spotify stále darí. Momentálne hlási 232 miliónov zaregistrovaných používateľov, z čoho 108 miliónov si službu aj predplatilo. Švédska spoločnosť zaznamenala tržby na úrovni 1,8 miliardy amerických dolárov, z čoho drvivá väčšina pochádza priamo z predplatného. 200 miliónov zarobila spoločnosť na reklamách. O tejto skutočnosti informoval web Engadget.
Podcasty sú dôležitou súčasťou
Slušnému nárastu používateľov v poslednom období určite pomohlo aj zameranie sa na podcasty, ktoré v tomto období zažívajú veľký boom. Spotify jemne upravilo používateľské rozhranie tak, aby podcasty dostali svoj vlastný plnohodnotný priestor. Rozhodnutie to bolo určite dobré, Spotify sa vďaka tomu darí veľmi dobre. Do konca roka 2020 sa dokonca očakáva, že podcasty budú s Spotify dôležitejšie, ako samotná hudba.
Za posledné tri mesiace sa počet pravidelných poslucháčov podcastov v službe Spotify zvýšil o viac ako 50 percent. Do konca tretieho štvrťroka 2019 Spotify očakáva, že počet používateľov presiahne métu 245 miliónov, do konca roka by to mohlo byť o ďalších 20 miliónov viac. Počet platiacich používateľov by sa mal vyšplhať na 125 miliónov.