Obľúbená hudobná streamovacia služba, Spotify, sa stala sponzorom jedného z najúspešnejších futbalových klubov histórie, FC Barcelona. Názov Spotify sa vďaka tomu objaví nielen na tričkách mužského aj ženského tímu, ale zmení sa aj oficiálny názov futbalového štadióna na Spotify Camp Nou. Správu priniesol portál fcbarcelona.com.
Najnovšia dohoda je už na stole. Spotify sa stane hlavným partnerom klubu. Spotify sa na dresoch objaví už v sezóne 2022/23, pričom dĺžka kontraktu je dohodnutá na 4 roky. Dres sa má stať priestorom, kde dostanú príležitosť vyjadriť sa umelci z celého sveta.
We’re partnering with @Spotify to bring football and music together like you’ve never seen before 🏟
— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 15, 2022
Po prvýkrát v histórii sa sponzorstvo dotkne aj futbalového štadióna Camp Nou, na ktorom FC Barcelona hráva svoje domáce zápasy. Ide nielen o najväčší futbalový štadión v Španielsku, ale aj na celom svete. Jeho kapacita je 99 354 miest. Nový názov štadióna bude Spotify Camp Nou.
Dohoda je už schválená a podpísaná, no podlieha ešte ratifikácii na mimoriadnom zhromaždení delegátov, ktoré sa uskutoční 3. apríla. Dohoda o právach na pomenovanie štadióna by mala byť platná od júla tohto roka. Toto partnerstvo je vôbec prvým na svete svojho druhu, kedy sa svet hudby spojil so svetom futbalu.
Joan Laporta, prezident klubu, sa nechal počuť, že je na toto nové partnerstvo veľmi hrdý. Umožní ešte viac priblížiť klub fanúšikom a začleniť ich do akejsi jednej veľkej rodiny, aby sa mohli ešte viac cítiť ako súčasť klubu.
Štvorročná dohoda má podľa informácií portálu cbssports hodnotu 310 miliónov dolárov, čiže 75 miliónov ročne.