Švédská služba Spotify na streamovanie hudby si od svojho vzniku v roku 2008 získala veľkú obľubu nielen vo svete, ale aj na slovenskom trhu. Napriek obrovským vylepšeniam v službe samotnej aj jej aplikácii, bola služba Spotify dlhé roky stratová. Koncom minulého roka došlo k obratu a služba konečne zaznamenala zisk. Dôvodom by mohla byť aj zmena stratégie spoločnosti, ktorá sa teraz chce viac zamerať aj na používateľov, ktorí ju nepriamo okrádajú o jej príjmy.
Služba Spotify funguje pri bezplatnom a platenom účte Premium. Cena Premium účtu je 4,99 Eur mesačne. Za tú cenu dostane používateľ možnosť počúvať hudbu v lepšej kvalite, bez obmedzení, v offline režime a hlavne bez reklám. Tie sú pre spoločnosť príjmom pri bezplatných účtoch. Používatelia bezplatných účtov sa snažia otravné reklamy blokovať rôznymi upravenými verziami aplikácie. Doteraz im v prípade odhalenia prišiel mail s upozornením, aby si takto cracknutú aplikáciu odinštalovali. V opačnom prípade boli po čase zablokovaní. Spoločnosť v nových zmluvných podmienkach platných od 1.marca teraz upozorňuje, že blokovanie reklám, úprava aplikácií alebo tvorba nástrojov s týmto cieľom bude znamenať okamžité zablokovanie účtu. Používateľ tým príde o svoj účet aj s pracne vytvorenými playlistmi. Podľa štatistiky až 2 milióny používateľov aplikácie Spotify v nej blokuje reklamy.
A aky príjem už len majú z tých reklám? Veď tam nejde nič iné len reklama na Premium členstvo priamo od Spotify.
Vyznam tých reklám je v tom, aby zneprijemnili počúvanie neplatiacim a aby si ti predplatili Premium. To je hlavný účel ich reklám.
Len tak medzi rečou, Premium stojí 5.99€/mesačne
No a ja som sa už začal tešiť že to zlacnelo :D Ale čo stále nechápem je to že sa dá síce predplatiť aj na rok dopredu ale nevychádza to ani o cent výhodnejšie čož je škoda inak by som si to možno aj predplatil
Úprimne, nemá zmysel dávať zvýhodnené predplatné pretože aktuálne konkurenciu nemá a aj tak si to človek ktorý Spotify používa bude predplácať stále dookola.