Spotify je mimoriadne populárna streamovacia hudobná služba, ktorú po celom svete používajú milióny ľudí. Tí, ktorí odmietajú platiť pár eur mesačne, si môžu hudbu s nejakými obmedzeniami užívať podobne ako tí, ktorí si platia. Rozdielom je reklama: tú platiaci používatelia nemusia trpieť vôbec. Zdá sa, že Spotify sa ale rozhodlo priniesť nový typ reklamy, ktorému sa nevyhnú ani predplatitelia.
Odporúčať bude iba umelcov, ktorých často počúvate
Na oficiálne stránke Spotify stojí, že nová reklama bude založená na tom, čo a koho počúvate. Upozorňovať by mala na nové albumy umelcov, ktorých vy sami počúvate. Ak si teda často púšťate niečo od Taylor Swift, je dosť možné, že keď vydá nový album, vyskočí vám v aplikácii Spotify nejaká takáto reklama:
Takýto typ reklamy nie je až taký rušivý a teoreticky by sa dal považovať za odporúčanie, ale aj tak je to istým spôsobom reklama a niekomu môže prekážať. Ak sa vám naopak tento nápad páči, potešiť vás môže možnosť prejsť rovno do nového albumu, na ktorý bude pop-up odkazovať.
Spotify dúfa, že nové odporúčania si používatelia rýchlo obľúbia. Ak sa tak ale nestane, predplatitelia Premium účtov budú môcť tieto odporúčania vypnúť. Vo výsledku ich tak ani nateraz nič nebude rušiť pri počúvaní hudby.