S výborným fotoaparátom

Nové Xperia patria svojimi fotoaparátmi medzi najlepšie fotomobily na trhu. Vďačia za to novému snímaču s rozlíšením až 23 Mpix a 24 mm optikou so svetelnosťou f/2.0. Optickú stabilizáciu Sony nahrádza tou softvérovou, ktorá najmä pri videu funguje veľmi dobre a spoľahlivo. Pochváliť musíme aj rýchlosť zaostrovania, ktorou patrí Sony Xperia Z5 Premium ku skutočnej špičke.

Sony_Xperia_Z5_Premium_recenzia-7

Plné rozlíšenie na fotografiách dostanete len pri pomere strán 4:3. Ak sa rozhodnete pre širokouhlejší záber, musíte sa uspokojiť s 20,1 Mpix zábermi. Dobrou správou ale je, že automaticky režim Superior Auto už dokáže pracovať s vyšším rozlíšením. Bez problémov si tak môžete zvoliť aj rozlíšenie na úrovni 23 (4:3) alebo 20 Mpix (16:9). Výsledné fotografie sú pekné a farebne verné. Snímač má výborný dynamický rozsah, a celkom dobre si počína aj pri fotení v noci. Aj keď tu už sme na isté limity narazili. V slabšom osvetlení budete potrebovať už stabilnejšiu ruku alebo statív a na snímkach si všimnete už aj vo vyššej miere zastúpený šum.

Aplikácia na fotenie má po nedávnej aktualizácii nový vzhľad aj umiestnenie ovládacích prvkov. Sony v nej ponúka hneď niekoľko režimov, ktoré je možné ďalej rozširovať prostredníctvom aplikácií z obchodu Play. Z tých predinštalovaných tu nájdete napríklad režimy ako AR maska (zamaskujte si tvár tvárou priateľa), Panoramatický záber, Spomalené video Timeshift alebo Fotografia s tvárou, ktorá vytvorí snímky z hlavného a predného fotoaparátu súčasne. Vo väčšine prípadov budete fotiť, podobne ako my, na automatike a k manuálnemu nastaveniu sa uchýlia len skúsenejší a trpezlivejší používatelia. Škoda len, že Sony nepodporuje v aplikácií manuálne nastavenie času uzávierky, či fotografovanie v bezstratovom formáte RAW.

Pri natáčaní videa sa nám páčila výborná softvérová stabilizácia obrazu, ktorá pomáha pri vytváraní stabilných a menej roztrasených snímkov. Podobne ako pri fotografiách, aj tu musíme vyzdvihnúť farebnú vernosť a úroveň detailov, ktoré ešte viac vyznejú pri natáčaní 4K videa.

Konektivita

Výrobca prémiovú verziu Xperie osadil rýchlym modulom LTE CAT6 s podporou rýchlostí na úrovni 300/50 Mbps, ako aj rýchlym Wi-Fi v štandarde Wi-Fi 802.11 ac. Samozrejmosťou je aj prítomnosť Bluetooth 4.1, A-GPS a GLONASS, NFC, či microUSB konektoru, ktorý podporuje výstup MHL 3.0 pre video. To je možné prenášať aj bezdrôtovo prostredníctvom Miracastu. Ak patríte k fanúšikom tradičného rádia, tak Z5 Compact vás tiež nesklame. Integrované je totižto FM rádio s RDS.

Volanie so Sony Xperia Z5 Premium je radosťou. Má hlasný telefónny reproduktor, s ktorým sa s druhou stranou dohovoríte aj v hlučnejších prostrediach. Ak často voláte, určite vám prídu vhod aj funkcie ako odkazovač, ktorý dokáže automaticky prebrať hovor, prehrať určený pozdrav a nahrať správu, ktorú vám nechá druhá strana.  K dispozícii je odmietnutie hovoru preddefinovanou správou, či funkcia potlačenia šumu mikrofónu. Nastaviť môžete ekvalizér hovoru, zapnúť zlepšenie hlasu volajúceho či spustiť pomalú reč, ktorá zníži rýchlosť reči druhého účastníka hovoru. Pri multimédiách príde vhod tiež podpora protokolu DLNA, ktorý integrujú aj aplikácie od Sony.

3.2.2016