MULTIMÉDIÁ | V hlavnej úlohe Sony a Google

Po stránke multimédií prichádza tradičná výbava od spoločnosti Sony. Tá zahŕňa vlastné aplikácie pre prehliadanie fotografií (Album) a tiež tituly ako Hudba, Videá, Playstation, Xperia Lounge, FM rádio a doplnkom je tiež vlastný e-mailový klient a zopár ďalších aplikácií. Túto výbavu hravo dopĺňa predinštalovaný balíček základných aplikácií od spoločnosti Google, ktoré sú štandardom už takmer na každom Android zariadení.

Hlasný reproduktor je umiestnený na spodnej strane zariadenia, no jeho hodnoty sú priemerné. Vzhľadom na cenu zariadenia sa mu jeho “štandard” nedá vyčítať, hraje hlasno, no jeho zvukové podanie neponúka nič špeciálne. Podobne ako reproduktor pre telefonovanie, svoju úlohu splní.

FOTOAPARÁT | 23 MPix nadpriemer od Sony

Prostredie fotoaparátu bude iste dobre známe všetkým fanúšikom zariadení Sony. Telefón má vlastnú aplikáciu Fotoaparát, pričom tá je pomerne intuitívna a je veľmi jednoduché si na ňu zvyknúť. Tlačidlo prepínania na prednú kameru sa nanešťastie nachádza v pravom hornom rohu, všetko však rieši gesto potiahnutia nadol pre zmenu kamery.

Zadný 23 MPix fotoaparát poteší ostrými snímkami, veľmi dobrým farebným podaním, nízkou mierou šumu a tiež dostatočnou úrovňou detailov. Fotoaparát sa nestratil ani v slabších svetelných podmienkach a zaradil sa tak v danej cenovej kategórii za akýsi ľahký nadpriemer. Ponúkne aj manuálny režim, základné video v rozlíšení 1080p (60fps) – s možnosťou voľby 4K videa v rozšírených funkciách (s upozornením na možné zahrievanie zariadenia), nechýbajú režimy ako panoráma, rozšírená realita či ozvučená snímka. Fotoaparát – veľmi dobre.

Predná kamera nezaostáva a 8 MPix senzor ponúka takisto viacero vylepšení. Nechýba detekcia jednej alebo viacerých tvári na fotografii či manuálne prepínanie týchto režimov. Čo sa týka “selfie” fotografie, jej záber je pomerne široký. Napriek tomu výsledná fotografia pôsobí ako pomerne výrazne softvérovo upravená a chýba jej ostrosť. Farby sú však sýte a napríklad na sociálne siete budú tieto fotografie použiteľné.

GALÉRIA FOTOGRAFIÍ

1.4.2018