Displej: Netradičný, iný odlišný

Tieto slová mi napadnú, keď sa pozriem na displej Xperie 10 Plus. Je proste iný. Zo začiatku som bol trochu skeptický, avšak veľmi zvedavý na to, ako to reálne môže vyzerať. Musím povedať, že som milo prekvapený. Páči sa mi minimálny rámik na spodnej časti, hore je rámik oveľa hrubší, čo je trochu škoda. Pokojne sa sem mohol zmestiť aj druhý stereo reproduktor, no ten sa, bohužiaľ, nekoná.

Uhlopriečka 6,5” s pomerom strán 21:9 znamená, že displej je už na prvý pohľad poriadne veľký. A natiahnutý. To so sebou prináša určité výhody, ale aj nevýhody. Ako prvú výhodu vidím, že týmto spôsobom je možné vtesnať do telefónu displej s väčšou uhlopriečkou, pri zachovaní rozumnej úrovne šírky zariadenia. Ďalšou výhodou je, že na takomto displeji vidíte v normálnej polohe viac informácií. Či už počas surfovania na internete, čítania mailov a podobne.

Za menšiu nevýhodu považujem, že niekedy máte pocit, akoby vám telefón išiel vypadnúť z ruky. Je to logické, pri držaní poriadne vytŕča. Ďalšia nevýhoda prichádza pri hraní, niektoré hry nevedia využiť celý displej a sú orezané. Na obranu, stále je to menej rušivé ako výrez v displeji pri hraní.

Samotnú kvalitu displeja by som označil za priemernú. Disponuje natiahnutým FullHD+ rozlíšením, dlhšia strana má až 2520 pixelov, kratšia klasicky 1080. Rozlíšenie stále považujem pri tejto uhlopriečke za dostatočné a jeho zvýšenie by malo nežiadúci vplyv na výdrž batérie a celkovú rýchlosť zariadenia. Pixely pri normálnom používaní nie je možné rozoznať. Maximálny aj minimálny jas sú dostatočné, automatika funguje bezproblémovo. Ani na slnku som s čitateľnosťou nemal väčšie problémy. Oproti drahším zariadeniam však pôsobí trochu vyblednuto. Všimnete si to len pri priamom porovnaní. Inak sa jedná o solídny panel.

Nechýbajú ani viaceré možnosti nastavenia zobrazenia a ani nočný režim, ktorý si môžete naplánovať. Vaše oči vám za to v noci poďakujú. Nastaviť si môžete farebnú škálu, na výber máte z troch možností:

• Vypnuté – nevykonajú sa žiadne zlepšenia snímok
  • Štandardný režim – vylepšovanie kvality obrazu fotografií a videí
  • Režim superjasných obrázkov – zvýrazní celú krásu farieb prezeraných fotografií a videí, tie budú jasnejšie a živšie

V praxi tieto režimy výsledný obraz ovplyvnia, no nijako markantne. Mne sa zapáčila práve tretia možnosť, superjasné obrázky. V tomto prípade je obraz sýtejší a farby sú plnšie. Okrem farebnej škály si môžete upraviť aj vyváženie bielej farby. Táto úprava je veľmi podrobná a každý si určite nájde to svoje najlepšie nastavenie. Ja som všetko nechal na pôvodných hodnotách. Vhod môže prísť aj funkcia s názvom inteligentné podsvietenie. Ak sa na displej pozeráte bez toho, aby ste zariadenie ovládali, nezhasne. Zariadenie vás registruje a vie, že sa naň pozeráte.

Výkon a Pamäť: S najlepšími sa merať nemôže

Technické špecifikácie Xperie 10 Plus sú jasné. Jedná sa o zariadenie strednej triedy a tomu nasvedčuje aj použitý procesor či množstvo operačnej pamäte. V tomto smartfóne pracuje Qualcomm Snapdragon 636, ktorý už nepatrí medzi najnovšie. Predstavený bol v roku 2017. Novší procesor by sa určite hodil. Na druhej strane, výkonu má stále dostatok.

Počas testovania som sa nevyhol niektorým problémom, ktoré nepripisujem samotnému výkonu zariadenia, ale skôr softvérovej optimalizácii. S padaním aplikácií problém nebol, no rýchlosť reakcií akosi zaostávala. Pri písaní správy cez Messenger som sa rýchlo potreboval dostať na domovskú obrazovku, no musel som chvíľu počkať, kým mi z displeja zmizla klávesnica. Prepínanie medzi aplikáciami nepatrí medzi najrýchlejšie. Konkurencia s podobne výkonnými procesormi je na tom lepšie. Počas testovania prišla aktualizácia, ktorá tieto problémy takmer úplne vyriešila.

Teraz sa smartfón správa presne tak, ako by som od zariadenia strednej triedy očakával. V screenshotoch nižšie môžete vidieť, aké čísla dosiahla Xperia 10 Plus v najznámejších benchmarkoch.

Smartfón strednej triedy si pravdepodobne náruživí hráči kupovať nebudú. Toto je prípad aj novej Xperia. Napriek tomu, hry si s ňou užijete dosýta. Zvláda všetky tituly, aj tie náročnejšie. Pri nich sa musíte pripraviť na to, že je potrebné znížiť úroveň grafiky, inak bude sekať. Ja som si vyskúšal zahrať hru PUBG. Tá je medzi hráčmi veľmi obľúbená, no potrebné je mať smartfón, ktorý ju zvládne. Je dosť náročná na grafiku. Pri nastavení minimálnych detailov hra hrateľná bola, no úplne plynule nešla. Príjemne prekvapený som bol z toho, že počas hrania sa smartfón nijako extrémne nezohrieval.

Multitasking je vcelku bezproblémový. Operačná pamäť na úrovni 4 GB je dostatočná, aplikácie sa samovoľne nezatvárajú, všetko je pekne uložené v pamäti. Počas používania je k dispozícii približne 1 GB RAM. Úložisko ponúka kapacitu 64 GB a rozšíriť ho je možné pomocou pamäťových kariet microSD až o kapacitu ďalších 512 GB. Výhodou je, že slot na pamäťovú kartu je samostatný, takže môžete v telefóne používať dve SIM karty a pamäťovú kartu súčasne.

12.3.2019