MojAndroid

Mobilná divízia spoločnosti Sony je kvôli nízkej predajnosti smartfónov v červených číslach. Japonský výrobca dokonca znížil svoje očakávania a predpokladá, že tento rok nepredá 50 miliónov kusov smartfónov, ale len 43 miliónov. Stratu v mobilnej divízii reprezentuje v tomto čase suma 1,7 miliardy dolárov, ktorú však Sony hodlá znižovať. Pomôcť má nová stratégia, v ktorej spoločnosť ráta najmä s predajom drahších smartfónov z high-end triedy. Práve tu sú zisky z predaja najvyššie. S výrobou zariadení zo strednej a nižšej triedy Sony nekončí, no pravdepodobne obmedzí počet dostupných modelov na nevyhnutné minimum.

Spoločnosti Sony by mohli pomôcť z červených čísel dostať sa aj nové modely Xperií, ktoré sa podľa nášho názoru a prvých skúseností veľmi podarili. Japonský výrobca však čelí veľkej konkurencii, a to nielen zo strany renomovaných výrobcov ako Samsungu, LG a HTC, ale aj čínskych značiek Xiaomi, Huawei, či Meizu. Práve tieto ponúkajú v strednej a nižšej triede zariadenia, ktoré s ostatnými modelmi súperia najmä cenou. Sony pritom ani teraz nepatrí medzi TOP 5 najväčších výrobcov, pričom ak sa počet predaných smartfónov v budúcnosti  zníži na 10 miliónov za kvartál, tak nebude patriť ani do prvej desiatky.

Sony má s nízkymi ziskami bojovať aj novým zariadeniami v strednej triede, kde chce oproti svojej konkurencii štandardne ponúkať vode a prachu odolné smartfóny. Taktiež sa chce zamerať na lepšiu podporu starších zariadení, ktoré by aktualizácie na novší Android mohli dostávať po dlhšiu dobu.

Zdroj: digitimes

23.9.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+