MojAndroid

Smartfóny dnes bežne vydržia jeden, v lepšom prípade dva dni. Samozrejme, nájdu sa aj také, ktoré vďaka veľkej batérii dokážu napájať mobilné telefóny aj niekoľko dní. Vykúpené to je však väčšou hmotnosťou a veľkosťou zariadení, ktoré tak nemusia vyhovovať každému. Technológia batérií sa za posledné roky veľmi nezmenila a aj keď isté pokroky a vylepšenia sa vo vývoji udiali, nie je to dosť na to, aby sme mohli s našimi zariadeniami pracovať napríklad celý týždeň. Stále čakáme na prielom, ktorý by takúto výdrž priniesol. Možno naň však nebudeme musieť čakať až tak dlho.

Spoločnosť so sídlom vo Veľkej Británii má údajne riešenie na tento problém. Intelligent Energy Holdings tvrdí, že ich technológia palivových článkov ponúkne až 7-dňovú výdrž na jedno nabitie. Optimisticky znie aj dátum možného uvedenia na trh. Smartfóny s touto technológiou by sme na pultoch obchodov mohli vidieť už do dvoch rokov. Vývoj dokonca finančné podporil aj niektorý zo začínajúcich výrobcov smartfónov, ktorý by mohol v budúcnosti zaujať práve údajom o výdrži na jedno nabitie.

Technológia palivových článkov je už dobre známa. Na rozdiel od klasických Li-ion batérií sa pre výrobu elektrickej energie využíva vodík. Vedľajšími produktami chemickej reakcie je len vodná para. Samozrejme, takéto batérie majú jeden podstatný nedostatok. Nie je možné ich dobíjať z elektrickej siete, ale ich doslova dotankovať palivom. Aj preto budú  určené predovšetkým ľuďom v krajinách, kde je prístup k elektrine veľakrát problémom. Samozrejme, využitie by mohli nájsť aj v záložných batériách.

Zdroj: bloomberg

9.2.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

23 odpovedí na “7 dňová výdrž smartfónov už o dva roky!”

  1. O 2 roky smartfóny stále vydržia len deň.
    Možnosti – hustota energie uloženej v batérií sa zvýši, výrobcovia ju teda opäť zmenšia, a budú sa predháňať, kto má 2mm hrubý smartfón.

      • Ano iste, take elektromobily boli uz zaciatkom 20.st. Len niekomu sa to nehodilo. Toez nebola konkurencia? Tiez nikto nechcel zarobit? O, jasne, ze chcel. Volali sa Standard oil ;-)
        Kua skoda, ze nie Standard electric :-D

        • ide o to, ze benzin bol lacnejsi ako elektrina a navyse benzinove motory boli velmi dlho omnoho efektivnejsie ako hociktore ine elektromotory; Jedna z obrovskych prekazoch pri elektromobiloch je prave chybajuca technologia pre velkokapacitne baterie; A firma Tesla sa snazi o zmenu a asi nebude nikto pochybovat ze Tesla nie je pod vplyvom nejakych ropnych neviem co a napriek tomu sa im nepodarilo spravit vyznamne lepsie baterie, ktore by trebars boli pouzitelne do mobilnych telefonov; Velmi dlho ani nebola velka priemyselna motivacia investovat do lepsich baterii, pretoze vacsina produktov v obehu nemala s vydrzou baterie problem; Problem primarne ichadza az s notebookmi a smartfonmi a za tu dobu sa zase v oblasti vydrze baterie spravilo dost vela pokrokov a predlzila sa doba fungovania zariadeni na jedno nabitie (notebookov primarne, s mobilmi sa neda porovnavat, pretoze sa velmi dramaticky zvysili naroky na spotrebu skrz vyrazne silnejsi procesor a vyrazne vacsie displeje s dramaticky vyssim rozlisenim a vyrazne vacsim zatazenim na vyuzitie bezdrotovych sieti).

          Bohuzial pokroky sa diali vo forme softverovych a hardverovych optimalizacii, technologia vyroby baterii sa pohla len slabo; Ale az poslednych 5 rokov je nejaka naozaj realne velka odozva trhu, ze chybaju lepsie baterie, takze je zrejme, ze ten vyvoj novych technologii zaberie este velmi dlho;

          • Benzin mozno bol lacnejsi a mozno nebol. Rozhodne sa predavali benzinove auta zle nakolko sa startovali klukou a zvonka. Hlavne zeny milovali elektromobily. Ziadna drina, krasne ciste startovanie jednym tlacidlom, ziadne vystupovanie, nastupovanie. Toto ropny priemysel strasne hnevalo, preto investovali velke peniaze do elektrickeho zapalovania. Elektrina porazila elektrinu.

            Potom tu mame Teslu. Niekto este aj dnes drzi jeho napady, patenty v supliku.

            Nikdy sa nedozvieme, ze kde by sme mohli byt, keby elektrina dostala za tych 100 – 150 rokov vacsi priestor. Ale tvrdit, ze dnes na viac nemame, lebo v konkurencii chce kazdy zarobit a preto pride raz tym ci onym mi pride minimalne chybne.

            • ale to som ani netvrdil ;o) ja som iba povedal, ze hladas nejake konspiracie ze niekto sa snazi naschval nevypustit von lepsie baterie hoci na to pozna technologie; No to je blbost, lebo ta firma by okamzite zarobila obrovske mnozstvo penazi, len idiot by taketo nieco drzal v supliku;

              Ohladom Teslovych nejakych skrytych napadov -> Tesla mal napady v 19tom storoci; Za ten cas sa ta doba posunula tak niekam uplne inde, ze Teslove napady z 19teho storocia by zrejme dnes uz neboli relevantne. A je otazne nakolko boli relevantne v 19tom storoci, lebo aj za jeho doby niektore jeho napady boli blbost

  2. No konecne! Som sa bal, ze tento tyzden tu nenajdem nic o super bateriach s uzasnou kapacitou. Tak uz len nieco o zazracnom cistici pamate, a pravidelnu davku tyzdenneho bullsh*tu mame za sebou…

  3. Nič v zlom ale prvé, čo ma pri slove “vodík” napadlo, je vodíková bomba t.z. termonukleárna zbraň. Áno, musel by byť prítomný nejaký transurán … Ale predstava, že by mohol mať pri sebe takmer každý svoju “takmer pripravenú” atomovku a vo vrecku sa mi moc nepáči :)

    • Ale to je úplná hlúposť. Vodík môže mať pripravený pre seba hocikto a hocikedy. Jeho výroba sa ukazuje na hodinách chémie na základnej škole známym pokusom, po ktorom sa vznieti :) Samotný vodík má k vodíkovej bombe veľmi, ale veľmi ďaleko :)

      Skôr by som problém videl v nepraktickosti zariadenia, čo pravdepodobne povedie k tomu, že sa nikdy nepresadí :(

      • Jo, vodik si mozes vyrabat (pominieme teraz energeticku efektivitu takeho procesu). Ale je “trosku” vacsi problem ho skladovat, resp. plnit do palivoveho clanku. Apollo13 si videl? Tak vies co dokaze taky palivovy clanok spravit. A to este nemali problem s chladenim palivovych clankov…

Pridaj komentár

+