MojAndroid

Naša anketa Smart Poisťovňa 2019 je v plnom prúde. Hlasujete v nej za poisťovňu s najlepšími mobilnými funkciami, pričom vyhrať môžete smartfón podľa vlastného výberu v cene do 400 eur. Aby ste sa mohli lepšie rozhodnúť, za ktorú poisťovňu hlasovať, pripravili sme si pre vás stručné porovnanie jednotlivých poisťovní na našom trhu. Dnes sa pozrieme na to, ktoré poisťovne na Slovensku ponúkajú online klientsku zónu a aké služby sem spadajú.

Služby online klientskej zóny – zdravotné poisťovne

V prvej tabuľke si porovnáme služby online klientskej zóny v prípade našich zdravotných poisťovní. Dobrou správou je, že tieto služby ponúkajú všetky tri zdravotné poisťovne. V rámci jednotlivých služieb sa však ich ponuka môže mierne líšiť. Najviac bodov v našom porovnaní získali Všeobecná zdravotná poisťovňa a Dôvera (20 bodov). O dva body zaostala len zdravotná poisťovňa Union (18 bodov).

PoisťovňaOnline klientska zónaSlužby online klientskej zóny
VšZPhttps://www.epobocka.comSpráva základných/osobných údajov
Prehľad zdravotnej starostlivosti
Prehľad a správa poistného
Prehľad a správa žiadostí
Elektronická podateľňa
Prehľad a správa poistencov, dávok, hospitalizácií
Prehľad a správa objednávok
Prehľad a správa dávok
Iné/Doplnkové služby
Dôverahttps://ep.dovera.skPrehľad zdravotnej starostlivosti
Správa účtu - prehľad a správa platieb
Prehľad osobných/základných údajov
Elektronická zdravotná karta
Elektronická komunikácia
Prehľad o zdraví detí
Služba bezpečné lieky
Peniaze späť - vrátenie doplatku za lieky
Hodnotenie lekárov
Pripomienky preventívnych prehliadok
SOS karta prvej pomoci
Iné/Doplnkové služby
Unionhttps://portal.unionzp.sk/ehipweb/welcomePrehľad zdravotnej starostlivosti
Prehľad o platbách
Prehľad osobných/základných údajov
Výsledok z ročného zúčtovania
Elektronická komunikácia
Prehľad o preddavkoch a poistnom
Iné/Doplnkové služby

Služby online klientskej zóny – komerčné poisťovne

Druhá tabuľka prináša porovnanie služieb online klientskej zóny v prípade komerčných poisťovní. V tomto prípade neponúkali tieto služby všetky poisťovne, niektoré zasa ponúkali len obmedzené služby. Naopak niektoré poisťovne majú svoju online klientskú zónu veľmi dobre prepracovanú.

Poisťovňa Online klientská zóna Služby online klientskej zóny
Aegon http://webklient.aegon.sk Prehľad a správa zmlúv
Prehľad a správa platieb a poistného
Platba poistného
Prehľad a správa DDS
Úpravy DDS fondov a pomeru sporenia
Elektronická komunikácia
Správa a editácia osobných údajov
Nastavenia notifikácií (SMS, e-mail)
Allianz NIE
Axa https://www.axa.sk/moja-axa/ Prehľad vašich zmlúv
Stavy investícií a sporenia
Kópie zmlúv a výpisov
Online zmeny vašich osobných údajov
Online zmeny vašich investícií
Prehľad o vašich platbách
Úhrada poistného online
Kontaktné údaje na vašeho finančného agenta alebo priamo k nám
Informácie k poistným udalostiam
Pomenujte si svoju zmluvu podľa seba. Pripomeniete si, prečo ste si zmluvu uzatvorili.
Cardif poisťovňa Slovensko NIE
Colonnade Insurance NIE
ČSOB Poisťovňa NIE
ERGO poisťovňa NIE
Európska cestovná poisťovňa NIE
Generali https://www.generali.sk/kz/index.jsp Prehľad a správa zmlúv
Prehľad a správa poistných udalostí
Elektronická korešpondencia
Online poistenie
Správa a editácia osobných údajov
Genertel poisťovňa https://www.generali.sk/kz/index.jsp Prehľad a správa zmlúv
Prehľad a správa poistných udalostí
Elektronická korešpondencia
Online poistenie
Správa a editácia osobných údajov

Až 12 z existujúcich komerčných poisťovní neponúka služby online klientskej zóny. Tieto služby naopak ponúkali len poisťovne Aegon, Axa, Generali, Kooperativa, MetLife Europe, NN životné poistenie, Onlia, UNIQA poisťovňa a Wüstenrot poisťovňa. Najvyššie hodnotenie v tomto prípade získala poisťovňa Aegon (18 bodov). Naopak najnižšie hodnotenie získala z vyššie menovaných poisťovňa NN životné poistenie (11 bodov).

Poisťovňa Online klientska zóna Služby online klientskej zóny
Groupama poisťovňa NIE
Komunálna poisťovňa NIE
Kooperativa https://ekooperativa.koop.sk/ Prehľad poistení
Prehľad zmlúv
Prehľad platieb
Prehľad poistných udalostí a ich stav riešenia
Možnosť online úhrady poistného
MetLife Europe https://www.mojmetlife.sk/zz/uvod Prehľad zmlúv
Úhrada poistného
Elektronická komunikácia – žiadosti (nahlásenie, zmeny)
Nastavenie notifikácií (e-mail alebo SMS)
NN životné poistenie https://www.mojann.sk Prehľad zmlúv a prostriedkov
NOVIS poisťovňa NIE
Onlia https://www.onlia.sk/login Prehľad a správa zmlúv
Prehľad a správa poistných udalostí
Prehľad, správa a uskutočňovanie platieb
Online platba
Elektronická komunikácia
Ukončenie poistnej zmluvy
Správa a editácia osobných údajov
Poštová poisťovňa NIE
UNIQA poisťovňa https://www.myuniqa.sk/ Sledovať úhrady a zaplatiť poistenie online
Spravovať aktívne a zobraziť stornované zmluvy
Sledovať stav otvorených aj vyriešených škôd
Zmeniť svoje kontaktné údaje
Stiahnuť si poistky a dokumenty k poisteniam
Komunikovať s poisťovňou online
Zmeniť si spôsob komunikácie (poštou, emailom)
Zobraziť odkupnú hodnotu životného poistenia
Zmeniť údaje o vozidle
Požiadať o zaslanie zelenej karty online
Možnosť registrovať sa do služby MeteoUNIQA
Nahlásiť novú škodovú udalosť
Vyhľadať zmluvný autoservis
UNION poisťovňa NIE
Wüstenrot poisťovňa https://moj.wuestenrot.sk/ Prehľad zmlúv
Prehľad platieb
Aktualizácia a zmeny vo vlastných údajoch
Elektronická komunikácia
Nahlasovanie poistných udalostí
Uzatváranie zmlúv (online poistenia i s možnosťou platby Card pay)

Hlasujte a vyhrajte

Ako vidíte, rozdielov v službách online klientskej zóny poisťovní na Slovensku je viac než dosť. Pri výbere poisťovne je vhodné zvážiť, ktoré z týchto služieb sú pre vás skutočne dôležité a bez ktorých si viete poistenie predstaviť. Ak máte ďalšie postrehy alebo názory, najlepšie spravíte, ak ich vyjadríte priamo v ankete Smart Poisťovňa 2019. Nielenže tak prispejete k hodnoteniu jednotlivých poisťovní, ale zároveň sa automaticky zapojíte do súťaže o smartfón podľa vlastného výberu v cene do 400 eur. Anketa trvá iba do konca augusta, tak neváhajte a hlasujte!

27.8.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+