Anketa Smart Poisťovňa 2020 je v plnom prúde. Hlasujete v nej za poisťovňu s najlepšími mobilnými funkciami, pričom vyhrať môžete smartfón podľa vlastného výberu v cene do 400 eur. Aby ste sa mohli lepšie rozhodnúť, za ktorú poisťovňu hlasovať, pripravili sme si pre vás stručné porovnanie jednotlivých poisťovní na našom trhu. Dnes sa pozrieme na to, ako poisťovne vystupujú na sociálnych sieťach, ktoré postupne nahrádzajú klasické call centrá a pre niektoré poisťovne sa stávajú primárnym miestom komunikácie so zákazníkmi.
Zdravotné poisťovne
V tabuľke si môžete pozrieť počty sledovateľov na jednotlivých sociálnych sieťach. Ako môžete vidieť, poisťovne Dôvera a Union majú účty až na 5 sociálnych sieťach, ktorými sú Facebook, Twitter, YouTube, Instagram a LinkedIn. VšZP má účet na Facebooku, Youtube a Linked In. Twitter a Instagram chýba. V tomto smere sa oproti minulému roku nezmenilo nič.
Poisťovňa
|
Sociálna sieť | Publikum |
VšZP
|
31 392 ľuďom sa to páči 31 976 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 144 odberateľov | |
nezobrazuje | ||
Dôvera
|
62 345 ľuďom sa to páči 63 298 ľudí to sleduje |
|
731 sledovateľov | ||
YouTube | 396 odberateľov | |
10 100 sledovateľov | ||
2 168 sledovateľov | ||
Union
|
16 694 ľuďom sa to páči 16 938 ľudí to sleduje |
|
17 sledovateľov | ||
YouTube | 269 odberateľov | |
1 632 sledovateľov | ||
nezobrazuje |
Čo sa zmenilo, sú počty sledovateľov. Na Facebooku si najviac polepšila VšZP, ktorá poskočila z 13 tisíc na vyše 30 tisíc sledovateľov. Najväčší Facebook má stále Dôvera, ktorej pribudlo približne 11 tisíc lajkov. Union si polepšil o dvetisíc.
Twitter v Unione má len 17 sledovateľov, Dôvera je na tom podstatne lepšie so 731 sledovateľmi. Pre kanál YouTube platí, že všetky tri zdravotné poisťovne disponujú len niekoľkými stovkami sledovateľov. Instagramu Dôvery sa darí veľmi dobre, sleduje ho už vyše 10 tisíc ľudí. V porovnaní s 1254 sledovateľmi v minulom roku je to skvelý pokrok. Union má na Instagrame 1632 sledovateľov.
Komerčné poisťovne
Znovu platí, že na poli komerčných poisťovní je situácia oveľa rôznorodejšia. Nájdu sa aj také, ktoré nemajú absolútne žiadnu prezenciu na sociálnych sieťach. Niektoré na nich vystupujú iba veľmi opatrne a nenápadne, no ďalšie si svoje sociálne siete poctivo budujú, pridávajú nový obsah a aktívne komunikujú so zákazníkmi a fanúšikmi.
Allianz
|
28 5651 ľuďom sa to páči 28 263 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 201 odberateľov | |
2 031 sledovateľov | ||
1 715 sledovateľov | ||
Axa
|
7 950 ľuďom sa to páči 8 025 ľudí to sleduje |
|
92 sledovateľov | ||
YouTube | 240 odberateľov | |
Cardif poisťovňa Slovensko | – | – |
Colonnade Insurance
|
784 ľuďom sa to páči 795 ľudí to sleduje |
|
58 sledovateľov | ||
ČSOB Poisťovňa
|
39 193 ľuďom sa to páči 38 767 ľudí to sleduje |
|
379 sledovateľov | ||
YouTube | 2 010 odberateľov | |
4 610 sledovateľov | ||
6 710 sledovateľov | ||
Európska cestovná poisťovňa
|
2 454 ľuďom sa to páči 2 447 ľudí to sleduje |
|
3 sledovatelia | ||
YouTube | 1 odberateľ | |
34 sledovateľov |
V rámci sociálnej siete Facebook jednoznačne vedie poisťovňa NN životné poistenie so svojimi 634 038 lajkami. Celkom dobre si vedie ČSOB poisťovňa, Genertel poisťovńa a Poštová poisťovňa, ktoré sa šplhajú k hranici 40 tisíc lajkov. Sú tu však aj poisťovne, ktoré Facebook vôbec nemajú, no majú ich v zahraničí.
Twitter, LinkedIn či YouTube sú tu skôr len preto, aby ich poisťovne mali. Veľa sledovateľov totiž nemajú.
Generali
|
17 851 ľuďom sa to páči 17 891 ľudí to sleduje |
|
– | ||
YouTube | 217 odberateľov | |
– | ||
Genertel poisťovňa
|
38 494 ľuďom sa to páči 36 730 ľudí to sleduje |
|
14 sledovateľov | ||
YouTube | 123 odberateľov | |
nezobrazuje | ||
Groupama poisťovňa
|
4 645 ľuďom sa to páči 4 684 ľudí to sleduje |
|
Twitter *** | – | |
YouTube | 805 odberateľov | |
68 sledovateľov | ||
Komunálna poisťovňa
|
6 366 ľuďom sa to páči 6 408 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 92 odberateľov | |
185 sledovateľov | ||
Kooperativa
|
– | |
YouTube | 135 odberateľov | |
404 sledovateľov | ||
MetLife Europe | – | – |
NN životné poistenie
|
634 038 ľuďom sa to páči 634 078 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 188 odberateľov | |
– | ||
NOVIS poisťovňa
|
3 384 ľuďom sa to páči 3 388 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 46 odberateľov | |
236 sledovateľov | ||
Onlia
|
8 634 ľuďom sa to páči 8 614 ľudí to sleduje |
|
9 sledovateľov | ||
YouTube | 860 odberateľov | |
nezobrazuje | ||
Poisťovňa Slovenskej sporiteľne
|
Facebook
YouTube |
153 888 ľuďom sa to páči 150 061 ľudí to sleduje
1 823 sledovateľov 5 670 mAh 84 sledovateľov |
Poštová poisťovňa
|
36 037 ľuďom sa to páči 36 117 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 816 sledovateľov | |
1 607 sledovateľov | ||
nezobrazuje | ||
UNIQA poisťovňa
|
6 586 ľuďom sa to páči 6 683 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 184 odberateľov | |
UNION poisťovňa
|
16 694 ľuďom sa to páči 16 938 ľudí to sleduje |
|
Twitter * | 17 sledovateľov | |
YouTube | 269 odberateľov | |
Instagram * | 1 632 sledovateľov | |
LinkedIn * | nezobrazuje | |
Wüstenrot poisťovňa | 7 663 ľuďom sa to páči 7 657 ľudí to sleduje |
Hlasujte a vyhrajte
Tak ako iné spoločnosti a prevádzkovatelia služieb, aj poisťovne poňali sociálne siete po svojom. Niektoré ich skutočne využívajú ako jeden z hlavných komunikačných kanálov a uvedomujú si výhody, ktoré prinášajú pre nich aj pre zákazníkov. Iné im prichádzajú na korienok postupne. Ak máte ďalšie postrehy alebo názory, najlepšie spravíte, ak ich vyjadríte priamo v ankete Smart Poisťovňa 2020. Nielenže tak prispejete k hodnoteniu jednotlivých poisťovní, ale zároveň sa automaticky zapojíte do súťaže o smartfón podľa vášho výberu v cene do 400 eur. Anketa trvá iba do konca augusta, tak neváhajte a hlasujte!
Áno je to výborná sutaz