MojAndroid

Anketa Smart Poisťovňa 2020 je v plnom prúde. Hlasujete v nej za poisťovňu s najlepšími mobilnými funkciami, pričom vyhrať môžete smartfón podľa vlastného výberu v cene do 400 eur. Aby ste sa mohli lepšie rozhodnúť, za ktorú poisťovňu hlasovať, pripravili sme si pre vás stručné porovnanie jednotlivých poisťovní na našom trhu. Dnes sa pozrieme na to, ako poisťovne vystupujú na sociálnych sieťach, ktoré postupne nahrádzajú klasické call centrá a pre niektoré poisťovne sa stávajú primárnym miestom komunikácie so zákazníkmi.

Zdravotné poisťovne

V tabuľke si môžete pozrieť počty sledovateľov na jednotlivých sociálnych sieťach. Ako môžete vidieť, poisťovne Dôvera a Union majú účty až na 5 sociálnych sieťach, ktorými sú Facebook, Twitter, YouTube, Instagram a LinkedIn. VšZP má účet na Facebooku, Youtube a Linked In. Twitter a Instagram chýba. V tomto smere sa oproti minulému roku nezmenilo nič.

Poisťovňa
Sociálna sieť Publikum
VšZP
Facebook 31 392 ľuďom sa to páči
31 976 ľudí to sleduje
YouTube 144 odberateľov
LinkedIn nezobrazuje
Dôvera
Facebook 62 345 ľuďom sa to páči
63 298 ľudí to sleduje
Twitter 731 sledovateľov
YouTube 396 odberateľov
Instagram 10 100 sledovateľov
LinkedIn 2 168 sledovateľov
Union
Facebook 16 694 ľuďom sa to páči
16 938 ľudí to sleduje
Twitter 17 sledovateľov
YouTube 269 odberateľov
Instagram 1 632 sledovateľov
LinkedIn nezobrazuje

Čo sa zmenilo, sú počty sledovateľov. Na Facebooku si najviac polepšila VšZP, ktorá poskočila z 13 tisíc na vyše 30 tisíc sledovateľov. Najväčší Facebook má stále Dôvera, ktorej pribudlo približne 11 tisíc lajkov. Union si polepšil o dvetisíc.

Twitter v Unione má len 17 sledovateľov, Dôvera je na tom podstatne lepšie so 731 sledovateľmi. Pre kanál YouTube platí, že všetky tri zdravotné poisťovne disponujú len niekoľkými stovkami sledovateľov. Instagramu Dôvery sa darí veľmi dobre, sleduje ho už vyše 10 tisíc ľudí. V porovnaní s 1254 sledovateľmi v minulom roku je to skvelý pokrok. Union má na Instagrame 1632 sledovateľov.

Komerčné poisťovne

Znovu platí, že na poli komerčných poisťovní je situácia oveľa rôznorodejšia. Nájdu sa aj také, ktoré nemajú absolútne žiadnu prezenciu na sociálnych sieťach. Niektoré na nich vystupujú iba veľmi opatrne a nenápadne, no ďalšie si svoje sociálne siete poctivo budujú, pridávajú nový obsah a aktívne komunikujú so zákazníkmi a fanúšikmi.

Allianz
Facebook 28 5651 ľuďom sa to páči
28 263 ľudí to sleduje
YouTube 201 odberateľov
Instagram 2 031 sledovateľov
LinkedIn 1 715 sledovateľov
Axa
Facebook 7 950 ľuďom sa to páči
8 025 ľudí to sleduje
Twitter 92 sledovateľov
YouTube 240 odberateľov
Cardif poisťovňa Slovensko
Colonnade Insurance
Facebook 784 ľuďom sa to páči
795 ľudí to sleduje
LinkedIn 58 sledovateľov
ČSOB Poisťovňa
Facebook 39 193 ľuďom sa to páči
38 767 ľudí to sleduje
Twitter 379 sledovateľov
YouTube 2 010 odberateľov
Instagram 4 610 sledovateľov
LinkedIn 6 710 sledovateľov
Európska cestovná poisťovňa
Facebook 2 454 ľuďom sa to páči
2 447 ľudí to sleduje
Twitter 3 sledovatelia
YouTube 1 odberateľ
LinkedIn 34 sledovateľov

V rámci sociálnej siete Facebook jednoznačne vedie poisťovňa NN životné poistenie so svojimi 634 038 lajkami. Celkom dobre si vedie ČSOB poisťovňa, Genertel poisťovńa a Poštová poisťovňa, ktoré sa šplhajú k hranici 40 tisíc lajkov. Sú tu však aj poisťovne, ktoré Facebook vôbec nemajú, no majú ich v zahraničí.

Twitter, LinkedIn či YouTube sú tu skôr len preto, aby ich poisťovne mali. Veľa sledovateľov totiž nemajú.

Generali
Facebook 17 851 ľuďom sa to páči
17 891 ľudí to sleduje
Twitter
YouTube 217 odberateľov
LinkedIn
Genertel poisťovňa
Facebook 38 494 ľuďom sa to páči
36 730 ľudí to sleduje
Twitter 14 sledovateľov
YouTube 123 odberateľov
LinkedIn nezobrazuje
Groupama poisťovňa
Facebook 4 645 ľuďom sa to páči
4 684 ľudí to sleduje
Twitter ***
YouTube 805 odberateľov
LinkedIn 68 sledovateľov
Komunálna poisťovňa
Facebook 6 366 ľuďom sa to páči
6 408 ľudí to sleduje
YouTube 92 odberateľov
LinkedIn 185 sledovateľov
Kooperativa
Facebook
YouTube 135 odberateľov
LinkedIn 404 sledovateľov
MetLife Europe
NN životné poistenie
Facebook 634 038 ľuďom sa to páči
634 078 ľudí to sleduje
YouTube 188 odberateľov
LinkedIn
NOVIS poisťovňa
Facebook 3 384 ľuďom sa to páči
3 388 ľudí to sleduje
YouTube 46 odberateľov
LinkedIn 236 sledovateľov
Onlia
Facebook 8 634 ľuďom sa to páči
8 614 ľudí to sleduje
Twitter 9 sledovateľov
YouTube 860 odberateľov
LinkedIn nezobrazuje
Poisťovňa Slovenskej sporiteľne
Facebook

Twitter

YouTube

LinkedIn

153 888 ľuďom sa to páči 150 061 ľudí to sleduje

1 823 sledovateľov

5 670 mAh

84 sledovateľov

Poštová poisťovňa
Facebook 36 037 ľuďom sa to páči
36 117 ľudí to sleduje
YouTube 816 sledovateľov
Instagram 1 607 sledovateľov
LinkedIn nezobrazuje
UNIQA poisťovňa
Facebook 6 586 ľuďom sa to páči
6 683 ľudí to sleduje
YouTube 184 odberateľov
UNION poisťovňa
Facebook 16 694 ľuďom sa to páči
16 938 ľudí to sleduje
Twitter * 17 sledovateľov
YouTube 269 odberateľov
Instagram * 1 632 sledovateľov
LinkedIn * nezobrazuje
Wüstenrot poisťovňa Facebook 7 663 ľuďom sa to páči
7 657 ľudí to sleduje

Hlasujte a vyhrajte

Tak ako iné spoločnosti a prevádzkovatelia služieb, aj poisťovne poňali sociálne siete po svojom. Niektoré ich skutočne využívajú ako jeden z hlavných komunikačných kanálov a uvedomujú si výhody, ktoré prinášajú pre nich aj pre zákazníkov. Iné im prichádzajú na korienok postupne. Ak máte ďalšie postrehy alebo názory, najlepšie spravíte, ak ich vyjadríte priamo v ankete Smart Poisťovňa 2020. Nielenže tak prispejete k hodnoteniu jednotlivých poisťovní, ale zároveň sa automaticky zapojíte do súťaže o smartfón podľa vášho výberu v cene do 400 eur. Anketa trvá iba do konca augusta, tak neváhajte a hlasujte!

26.8.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+