MojAndroid

Anketa Smart Poisťovňa 2019 je v plnom prúde. Hlasujete v nej za poisťovňu s najlepšími mobilnými funkciami, pričom vyhrať môžete smartfón podľa vlastného výberu v cene do 400 eur. Aby ste sa mohli lepšie rozhodnúť, za ktorú poisťovňu hlasovať, pripravili sme si pre vás stručné porovnanie jednotlivých poisťovní na našom trhu. Dnes sa pozrieme na to, ako poisťovne vystupujú na sociálnych sieťach, ktoré postupne nahrádzajú klasické call centrá a pre niektoré poisťovne sa stávajú primárnym miestom komunikácie so zákazníkmi.

Zdravotné poisťovne

V tabuľke si môžete pozrieť počty sledovateľov na jednotlivých sociálnych sieťach. Ako môžete vidieť, poisťovne Dôvera a Union majú účty až na 5 sociálnych sieťach, ktorými sú Facebook, Twitter, YouTube, Instagram a LinkedIn. VšZP má účet na Facebooku, Youtube a Linked In. Twitter a Instagram chýba.

Poisťovňa
Sociálna sieť Publikum
VšZP
Facebook 13 426 ľuďom sa to páči
13 550 ľudí to sleduje
YouTube 76 odberateľov
LinkedIn 239
Dôvera
Facebook 50 842 ľuďom sa to páči
51 296 ľudí to sleduje
Twitter 728 sledovateľov
YouTube 295 odberateľov
Instagram 1 254 sledovateľov
LinkedIn 1 061 sledovateľov
Union
Facebook * 14 030 ľuďom sa to páči
14 093 ľudí to sleduje
Twitter * 14 sledovateľov
YouTube 197 odberateľov
Instagram * 1 243 sledovateľov
LinkedIn * 2 923 sledovateľov

Na Facebooku má najviac lajkov Dôvera, nasleduje Union a tesne na poslednom mieste je VšZP. YouTube kanálom sa veľmi nedarí, počet sledovateľov sa pohybuje na úrovni niekoľkých stoviek. Instagram Dôvery si výrazne polepšil. V minulom roku poisťovňu sledovalo len 77 ľudí, teraz je to až 1254.

Intenzita reakcie je na Facebooku porovnateľná. Platí pravidlo, že čím viac sledovateľov, tým vyššia intenzita reakcie. Účty, ktoré nemajú ani 100 sledovateľov majú intenzitu najmenšiu. Najsilnejším komunikačným nástrojom našich zdravotných poisťovní naďalej zostáva Facebook.

Komerčné poisťovne

Znovu platí, že na poli komerčných poisťovní je situácia oveľa rôznorodejšia. Nájdu sa aj také, ktoré nemajú absolútne žiadnu prezenciu na sociálnych sieťach. Niektoré na nich vystupujú iba veľmi opatrne a nenápadne, no ďalšie si svoje sociálne siete poctivo budujú, pridávajú nový obsah a aktívne komunikujú so zákazníkmi a fanúšikmi.

Aegon
Facebook 2 939 ľuďom sa to páči
2 910 ľudí to sleduje
Twitter 26 sledovateľov
YouTube 126 odberateľov
LinkedIn 129 sledovateľov
Allianz
Facebook 24 621 ľuďom sa to páči
24 144 ľudí to sleduje
YouTube 172 odberateľov
Instagram 1 352 sledovateľov
LinkedIn 1 339 sledovateľov
Axa
Facebook 6 641 ľuďom sa to páči
6  625 ľudí to sleduje
Twitter 226 sledovateľov
YouTube 222 odberateľov
Cardif poisťovňa Slovensko ***
Colonnade Insurance
Facebook 708 ľuďom sa to páči
710 ľudí to sleduje
LinkedIn 58 sledovateľov
ČSOB Poisťovňa ****
Facebook 38 359 ľuďom sa to páči
37 748 ľudí to sleduje
Twitter 382 sledovateľov
YouTube 1 781 odberateľov
Instagram 3 152 sledovateľov
LinkedIn 4 327 sledovateľov
ERGO poisťovňa
Európska cestovná poisťovňa
Facebook 1 988 ľuďom sa to páči
1 962 ľudí to sleduje
Twitter 4 sledovatelia
YouTube 1 odberateľ
LinkedIn 34 sledovateľov

Jednoznačne najviac sledovateľov na Facebooku má NN životné poistenie, ktorých je už cez 630 tisíc. Rovnako aj intenzita reakcie je veľmi dobrá. Dobre si vedú aj poisťovne Genertel, Poštová poisťovňa, ČSOB a Allianz. To znamená, že Facebook je jedným z ich hlavných komunikačných nástrojov. 2 poisťovne nemajú na Slovensku vôbec profily na sociálnych sieťach, no majú ich v zahraničí.

Generali
Facebook 17 851 ľuďom sa to páči
17 891 ľudí to sleduje
Twitter ***
YouTube 184 odberateľov
LinkedIn ***
Genertel poisťovňa
Facebook 38 948 ľuďom sa to páči
37 143 ľudí to sleduje
Twitter 14 sledovateľov
YouTube 124 odberateľov
LinkedIn 54 sledovateľov
Groupama poisťovňa
Facebook 4 458 ľuďom sa to páči
4 472 ľudí to sleduje
Twitter ***
YouTube 824 odberateľov
LinkedIn 55 sledovateľov
Komunálna poisťovňa
Facebook 4 141 ľuďom sa to páči
4 161 ľudí to sleduje
YouTube 94 odberateľov
LinkedIn 116 sledovateľov
Kooperativa
Facebook
YouTube 122 odberateľov
LinkedIn 260 sledovateľov
MetLife Europe ***
NN životné poistenie
Facebook 630 454 ľuďom sa to páči
630 458 ľudí to sleduje
YouTube 175 odberateľov
LinkedIn ***
NOVIS poisťovňa
Facebook 3 393 ľuďom sa to páči
3 393 ľudí to sleduje
YouTube 38 odberateľov
LinkedIn 173 sledovateľov
Onlia
Facebook 8 751 ľuďom sa to páči
8 728 ľudí to sleduje
Twitter 9 sledovateľov
YouTube 878 odberateľov
LinkedIn 55 sledovateľov
Poštová poisťovňa ****
Facebook 35 468 ľuďom sa to páči
35 416 ľudí to sleduje
YouTube 738 sledovateľov
Instagram 1077 sledovateľov
LinkedIn 64 sledovateľov
UNIQA poisťovňa
Facebook 5 995 ľuďom sa to páči
6 025 ľudí to sleduje
YouTube 162 odberateľov
UNION poisťovňa
Facebook * 14 044 ľuďom sa to páči
14 106 ľudí to sleduje
Twitter * 14 sledovateľov
YouTube 197 odberateľov
Instagram * 1244 sledovateľov
LinkedIn * 2 923 sledovateľov
Wüstenrot poisťovňa Facebook 7 373 ľuďom sa to páči
7 318 ľudí to sleduje

YouTube našich poisťovní nie je žiadna sláva, len jedna prekročila hranicu 1000 odberateľov. Niektoré ich majú len v rádoch desiatkách či jednotkách. Najlepšie sa na YouTube vedie poisťovni ČSOB, ktorá ako jediná pokorila hranicu 1000 odberateľov, aktuálne ich 1781.

Hlasujte a vyhrajte

Tak ako iné spoločnosti a prevádzkovatelia služieb, aj poisťovne poňali sociálne siete po svojom. Niektoré ich skutočne využívajú ako jeden z hlavných komunikačných kanálov a uvedomujú si výhody, ktoré prinášajú pre nich aj pre zákazníkov. Iné im prichádzajú na korienok postupne. Ak máte ďalšie postrehy alebo názory, najlepšie spravíte, ak ich vyjadríte priamo v ankete Smart Poisťovňa 2019. Nielenže tak prispejete k hodnoteniu jednotlivých poisťovní, ale zároveň sa automaticky zapojíte do súťaže o smartfón podľa vášho výberu v cene do 400 eur. Anketa trvá iba do konca augusta, tak neváhajte a hlasujte!

28.8.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+