Anketa Smart Poisťovňa 2019 je v plnom prúde. Hlasujete v nej za poisťovňu s najlepšími mobilnými funkciami, pričom vyhrať môžete smartfón podľa vlastného výberu v cene do 400 eur. Aby ste sa mohli lepšie rozhodnúť, za ktorú poisťovňu hlasovať, pripravili sme si pre vás stručné porovnanie jednotlivých poisťovní na našom trhu. Dnes sa pozrieme na to, ako poisťovne vystupujú na sociálnych sieťach, ktoré postupne nahrádzajú klasické call centrá a pre niektoré poisťovne sa stávajú primárnym miestom komunikácie so zákazníkmi.
Zdravotné poisťovne
V tabuľke si môžete pozrieť počty sledovateľov na jednotlivých sociálnych sieťach. Ako môžete vidieť, poisťovne Dôvera a Union majú účty až na 5 sociálnych sieťach, ktorými sú Facebook, Twitter, YouTube, Instagram a LinkedIn. VšZP má účet na Facebooku, Youtube a Linked In. Twitter a Instagram chýba.
Poisťovňa
|
Sociálna sieť | Publikum |
VšZP
|
13 426 ľuďom sa to páči 13 550 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 76 odberateľov | |
239 | ||
Dôvera
|
50 842 ľuďom sa to páči 51 296 ľudí to sleduje |
|
728 sledovateľov | ||
YouTube | 295 odberateľov | |
1 254 sledovateľov | ||
1 061 sledovateľov | ||
Union
|
Facebook * | 14 030 ľuďom sa to páči 14 093 ľudí to sleduje |
Twitter * | 14 sledovateľov | |
YouTube | 197 odberateľov | |
Instagram * | 1 243 sledovateľov | |
LinkedIn * | 2 923 sledovateľov |
Na Facebooku má najviac lajkov Dôvera, nasleduje Union a tesne na poslednom mieste je VšZP. YouTube kanálom sa veľmi nedarí, počet sledovateľov sa pohybuje na úrovni niekoľkých stoviek. Instagram Dôvery si výrazne polepšil. V minulom roku poisťovňu sledovalo len 77 ľudí, teraz je to až 1254.
Intenzita reakcie je na Facebooku porovnateľná. Platí pravidlo, že čím viac sledovateľov, tým vyššia intenzita reakcie. Účty, ktoré nemajú ani 100 sledovateľov majú intenzitu najmenšiu. Najsilnejším komunikačným nástrojom našich zdravotných poisťovní naďalej zostáva Facebook.
Komerčné poisťovne
Znovu platí, že na poli komerčných poisťovní je situácia oveľa rôznorodejšia. Nájdu sa aj také, ktoré nemajú absolútne žiadnu prezenciu na sociálnych sieťach. Niektoré na nich vystupujú iba veľmi opatrne a nenápadne, no ďalšie si svoje sociálne siete poctivo budujú, pridávajú nový obsah a aktívne komunikujú so zákazníkmi a fanúšikmi.
Aegon
|
2 939 ľuďom sa to páči 2 910 ľudí to sleduje |
|
26 sledovateľov | ||
YouTube | 126 odberateľov | |
129 sledovateľov | ||
Allianz
|
24 621 ľuďom sa to páči 24 144 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 172 odberateľov | |
1 352 sledovateľov | ||
1 339 sledovateľov | ||
Axa
|
6 641 ľuďom sa to páči 6 625 ľudí to sleduje |
|
226 sledovateľov | ||
YouTube | 222 odberateľov | |
Cardif poisťovňa Slovensko *** | – | – |
Colonnade Insurance
|
708 ľuďom sa to páči 710 ľudí to sleduje |
|
58 sledovateľov | ||
ČSOB Poisťovňa ****
|
38 359 ľuďom sa to páči 37 748 ľudí to sleduje |
|
382 sledovateľov | ||
YouTube | 1 781 odberateľov | |
3 152 sledovateľov | ||
4 327 sledovateľov | ||
ERGO poisťovňa | – | – |
Európska cestovná poisťovňa
|
1 988 ľuďom sa to páči 1 962 ľudí to sleduje |
|
4 sledovatelia | ||
YouTube | 1 odberateľ | |
34 sledovateľov |
Jednoznačne najviac sledovateľov na Facebooku má NN životné poistenie, ktorých je už cez 630 tisíc. Rovnako aj intenzita reakcie je veľmi dobrá. Dobre si vedú aj poisťovne Genertel, Poštová poisťovňa, ČSOB a Allianz. To znamená, že Facebook je jedným z ich hlavných komunikačných nástrojov. 2 poisťovne nemajú na Slovensku vôbec profily na sociálnych sieťach, no majú ich v zahraničí.
Generali
|
17 851 ľuďom sa to páči 17 891 ľudí to sleduje |
|
Twitter *** | – | |
YouTube | 184 odberateľov | |
LinkedIn *** | – | |
Genertel poisťovňa
|
38 948 ľuďom sa to páči 37 143 ľudí to sleduje |
|
14 sledovateľov | ||
YouTube | 124 odberateľov | |
54 sledovateľov | ||
Groupama poisťovňa
|
4 458 ľuďom sa to páči 4 472 ľudí to sleduje |
|
Twitter *** | – | |
YouTube | 824 odberateľov | |
55 sledovateľov | ||
Komunálna poisťovňa
|
4 141 ľuďom sa to páči 4 161 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 94 odberateľov | |
116 sledovateľov | ||
Kooperativa
|
– | |
YouTube | 122 odberateľov | |
260 sledovateľov | ||
MetLife Europe *** | – | – |
NN životné poistenie
|
630 454 ľuďom sa to páči 630 458 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 175 odberateľov | |
LinkedIn *** | – | |
NOVIS poisťovňa
|
3 393 ľuďom sa to páči 3 393 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 38 odberateľov | |
173 sledovateľov | ||
Onlia
|
8 751 ľuďom sa to páči 8 728 ľudí to sleduje |
|
9 sledovateľov | ||
YouTube | 878 odberateľov | |
55 sledovateľov | ||
Poštová poisťovňa ****
|
35 468 ľuďom sa to páči 35 416 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 738 sledovateľov | |
1077 sledovateľov | ||
64 sledovateľov | ||
UNIQA poisťovňa
|
5 995 ľuďom sa to páči 6 025 ľudí to sleduje |
|
YouTube | 162 odberateľov | |
UNION poisťovňa
|
Facebook * | 14 044 ľuďom sa to páči 14 106 ľudí to sleduje |
Twitter * | 14 sledovateľov | |
YouTube | 197 odberateľov | |
Instagram * | 1244 sledovateľov | |
LinkedIn * | 2 923 sledovateľov | |
Wüstenrot poisťovňa | 7 373 ľuďom sa to páči 7 318 ľudí to sleduje |
YouTube našich poisťovní nie je žiadna sláva, len jedna prekročila hranicu 1000 odberateľov. Niektoré ich majú len v rádoch desiatkách či jednotkách. Najlepšie sa na YouTube vedie poisťovni ČSOB, ktorá ako jediná pokorila hranicu 1000 odberateľov, aktuálne ich 1781.
Hlasujte a vyhrajte
Tak ako iné spoločnosti a prevádzkovatelia služieb, aj poisťovne poňali sociálne siete po svojom. Niektoré ich skutočne využívajú ako jeden z hlavných komunikačných kanálov a uvedomujú si výhody, ktoré prinášajú pre nich aj pre zákazníkov. Iné im prichádzajú na korienok postupne. Ak máte ďalšie postrehy alebo názory, najlepšie spravíte, ak ich vyjadríte priamo v ankete Smart Poisťovňa 2019. Nielenže tak prispejete k hodnoteniu jednotlivých poisťovní, ale zároveň sa automaticky zapojíte do súťaže o smartfón podľa vášho výberu v cene do 400 eur. Anketa trvá iba do konca augusta, tak neváhajte a hlasujte!