MojAndroid

Anketa Smart Poisťovňa 2018 je v plnom prúde. Hlasujete v nej za poisťovňu s najlepšími mobilnými funkciami, pričom vyhrať môžete špičkový smartfón Huawei P20 Pro a mnohé ďalšie ceny. Aby ste sa mohli lepšie rozhodnúť, za ktorú poisťovňu hlasovať, pripravili sme si pre vás stručné porovnanie jednotlivých poisťovní na našom trhu. Dnes sa pozrieme na to, ako poisťovne vystupujú na sociálnych sieťach, ktoré postupne nahrádzajú klasické call centrá a pre niektoré poisťovne sa stávajú primárnym miestom komunikácie so zákazníkmi.

Zdravotné poisťovne

V tabuľke si môžete pozrieť počty sledovateľov spolu s naším hodnotením aktivity poisťovní na jednotlivých sociálnych sieťach. Z tohto jasne vyplýva, že najlepšie urobíte, ak poisťovne kontaktujete na Facebooku.

* spoločný profil pre Union zdravotnú aj komerčnú poisťovňu
** hodnotíme pravidelnosť, relevantnosť, aktuálnosť príspevkov; mieru využitia; angažovanosť publika; rýchlosť odozvy pri komunikácii

Ako môžete v tabuľke vidieť, poisťovne Dôvera a Union majú účty až na 5 sociálnych sieťach, ktorými sú Facebook, Twitter, YouTube, Instagram a LinkedIn. VšZP má účet na Facebooku, Youtube a Linked In. Twitter a Instagram chýba. Na Facebooku má najviac lajkov Dôvera, nasleduje Union a tesne na poslednom mieste je VšZP. Youtube kanál a LinkedIn v podaní Dôvery a VšZP majú len pár sledovateľov, zatiaľ čo LinkedIn poisťovne Union má až 2744 sledovateľov. Twitter vedie zase Dôvera so 728 sledovateľmi, pričom ostatné dve poisťovne nemajú ani 100 sledovateľov.

Intenzita reakcie je na Facebooku porovnateľná. Platí pravidlo, že čím viac sledovateľov, tým vyššia intenzita reakcie. Účty, ktoré nemajú ani 100 sledovateľov majú intenzitu najmenšiu. Najsilnejším komunikačným nástrojom našich zdravotných poisťovní naďalej zostáva Facebook.

Komerčné poisťovne

Znovu platí, že na poli komerčných poisťovní je situácia oveľa rôznorodejšia. Nájdu sa aj také, ktoré nemajú absolútne žiadnu prezenciu na sociálnych sieťach. Niektoré na nich vystupujú iba veľmi opatrne a nenápadne, no ďalšie si svoje sociálne siete poctivo budujú, pridávajú nový obsah a aktívne komunikujú so zákazníkmi a fanúšikmi.

*** nemá samostatný profil pre Slovensko
**** spoločný profil s bankou

Jednoznačne najviac sledovateľov na Facebooku má NN životné poistenie, ktorých je už cez 600-tisíc. Rovnako aj intenzita reakcie je veľmi dobrá. Dobre si vedú aj poisťovne Genertel, Poštová poisťovňa či ČSOB. Tie majú nad 20-tisíc sledovateľov a taktiež dobrú intenzitu reakcie. To znamená, že Facebook je jedným z ich hlavných komunikačných nástrojov. 2 poisťovne nemajú na Slovensku vôbec profily na sociálnych sieťach, no majú ich v zahraničí.

Youtube našich poisťovní nie je žiadna sláva, len jedna prekročila hranicu 1000 odberateľov. Niektoré ich majú len v rádoch desiatkách či jednotkách. Najlepšie sa na Youtube vedie poisťovni ČSOB, ktorá ako jediná pokorila hranicu 1000 odberateľov, aktuálne ich 1630. Nasleduje Onlia s 914 odberateľmi a Groupama, ktorá má 861 YouTube odberateľov. Mnohé poisťovne napríklad YouTube kanál vôbec nemajú. Množstvo poisťovní používa aj iné sociálne siete, napríklad Instagram či LinkedIn, niektoré sa sústreďujú len na jednu či dve.

Tak ako iné spoločnosti a prevádzkovatelia služieb, aj poisťovne poňali sociálne siete po svojom. Niektoré ich skutočne využívajú ako jeden z hlavných komunikačných kanálov a uvedomujú si výhody, ktoré prinášajú pre nich aj pre zákazníkov. Iné im prichádzajú na korienok postupne. Ak máte ďalšie postrehy alebo názory, najlepšie spravíte, ak ich vyjadríte priamo v ankete Smart Poisťovňa 2018. Nielenže tak prispejete k hodnoteniu jednotlivých poisťovní, ale zároveň sa automaticky zapojíte do súťaže o špičkový smartfón Huawei P20 Pro a ďalšie atraktívne ceny. Anketa trvá iba do konca augusta, tak neváhajte a hlasujte!

29.8.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+