MojAndroid

Nedávno sa internetom začala šíriť správa o podvodných e-mailoch. Upozornil na to jeden zo zákazníkov Slovenskej sporiteľne, ktorému takýto mail prišiel. Pýtali sme sa preto banky, ako postupovať po jeho prijatí a čomu sa vyvarovať. Prinášame vám teda hodnotné rady a nutné informácie.

Neaktualizujte si svoj účet cez e-mailové upozornenie

Prednedávnom sa istý zákazník Slovenskej sporiteľne sťažoval na e-mail, ktorý od neho žiadal, aby si urýchlene aktualizoval bankový účet. Nachádzal sa v ňom aj link na stránku, ktorá bola podvodom. Po zadaní vašich osobných bankových údajov sa jej podarilo jednoducho vytiahnuť z účtu peniaze. Opýtali sme sa na to priamo SLSP:

Dobrý deň,našli sme informáciu, že sa nejakí podvodníci snažili vydávať za SLSP a požadovali od klienta opätovné prihlásenie do jeho účtu, čím by získali kontrolu nad účtom. Je to pravda? Vedeli by ste mi k tomu napísať nejaké info, stanovisko SLSP? Ďakujeme.

Slovenská sporiteľňa situáciu intenzívne rieši

“Slovenská sporiteľňa pred približne dvomi týždňami zaznamenala podvodné e-maily, ktorými sa podvodníci snažili získať prístupové heslá k elektronickému bankovníctvu klientov. Súčasne aj falošnú webstránku, ktorá vzbudzovala dojem, že ide o skutočnú stránku nášho Georgea. Akonáhle sme to zistili, zverejnili sme upozornenie aj na našej webstránke a na prihlasovacej stránke do Georgea. Vďaka našim bezpečnostným systémom a rýchlej reakcii sa nám podarilo situáciu stabilizovať, aktuálne neevidujeme žiadne škody u našich klientov.

Aj naďalej však upozorňujeme, aby boli klienti obozretní a neklikali na linky v podozrivých e-mailoch. Banka nikdy nepožaduje informácie o účtoch, telefónnych číslach, prihlasovacích údajoch, kódoch do služieb elektronického bankovníctva alebo o platobných kartách. Tiež nikdy nevyzýva klientov na „odbokovanie“ účtu.” odpovedá Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.”

Verzia: 2.5.0
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 2.5.0
Aktuálna cena: Zdarma

1.7.2019
Zdroj:

+