MojAndroid

Slovenská sporiteľňa do slovenského bankovníctva prináša revolúciu v oblasti komunikácie s klientmi. Do jej tímu sa pridáva Vesna, prvá 3D holografická bankárka.

TIP: Slovenská sporiteľňa sa umiestnila na druhom mieste v celonárodnej ankete Smart Banka 2022, v ktorej sme hľadali banku, ktorá je najviac smart.

Voicebot dostáva vizuálnu podobu

Klientom zatiaľ pomôže s bežnými otázkami ohľadom účtov, kariet, investovania a Georgea. Bude sa však vzdelávať ďalej v budúcnosti bude vedieť poradiť aj v ostatných oblastiach finančného sveta. Pracuje nonstop a k dispozícii bude nie len v offline svete, ale aj na webe banky vo forme četbota.

Vesna
Zdroj: SLSP

Naživo si ju ako prví vyskúšaj klienti, ktorí navštívia pobočku v bratislavskom obchodnom centre Nivy. Ak pôjde všetko podľa plánov, Vesna bude neskôr pôsobiť aj na iných miestách.

Vesna
Zdroj: SLSP

Nejde však o nepodarený program, ktorý pochopí len vybrané frázy. Vesna rozumie prirodzenému jazyku a vďaka umelej inteligencii sa neustále zlepšuje. Zážitok z komunikácie spríjemňuje aj fakt, že má starostlivo navrhnutú vizuálnu podobu. Jej vzhľad, hlas a reč tela boli zvolené na základe rozsiahleho prieskumu a odporúčania desiatok psychológov. Výsledkom je čiernovlasá žena s väčšími očami, ktorá je vo veku približne 35 rokov.

Zamestnanci banky sa budú môcť zamerať na skvalitnenie osobných služieb

Cieľom Slovenskej sporiteľne je takto odbremeniť pracovníkov na pobočkách a v Call centrách. Slovenská sporiteľňa každý mesiac zaznamená približne 160 tisíc telefonických či písomných požiadaviek od klientov, pričom až 55 % otázok zadaných prostredníctvom četu dokázala vybaviť Vesna.

V číslach to predstavuje takmer 10 tisíc vybavených otázok počas jej prvého mesiaca. Banka sa takto zároveň pripravuje na vstup do sveta, kde virtuálna a rozšírená realita je súčasťou každodenného života.

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

2 odpovede na “Slovenská sporiteľňa prináša revolúciu. Klientom poradí Vesna, 3D holografická bankárka”

  1. yeah, no; Stale budem chciet ist za clovekom, lebo na pobocku budem chciet ist ked nieco nebudem vediet vyriesit cez telefon alebo internet. Ak mi s niecim nepomoze telefon/internet, tak holograficky chatbot uz vonkoncom nie.

  2. Aspoň jej mohli dať normálne meno, takto to vyzerá ako keby (od)Vesna vypadla z pytagorovej vety.

    “Banka sa takto zároveň pripravuje na vstup do sveta, kde virtuálna a rozšírená realita je súčasťou každodenného života.” – Tak toto bude normálne možno o 20 rokov, určite nie teraz.

    “Výsledkom je čiernovlasá žena s väčšími… očami” už som sa bál čo tam idete napísať 😄

    Týmto chatbotom som veru na chuť neprišiel. Stačil mi ten, ktorý je na stránke daňového úradu / finančnej správy / pošty všetko to je nepoužiteľné. A ak sa už trepem niekde na pobočku, tak sa chcem rozprávať so živím človekom a nie s nejakou nepodarenou napodobeninou Google asistenta.

Pridaj komentár

+