MojAndroid

Slovenská pošta prináša moderné služby pre verejnosť i zamestnancov. Všetky procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúrou cez celé Slovensko. Všetky elektronické služby sú zabezpečované cez informačné systémy, ktoré sú sústreďované v dátovom centre Slovenskej pošty. Pôvodné dátové centrum má už 20 rokov. Modernizácia služieb a procesov je teda nevyhnutná. Ide o rozsiahlu technickú údržbu IT spojenej s vybudovaním efektívnejšieho dátového centra s presunom existujúcich zariadení do nových priestorov a prevádzky.

Kedy prebehne odstávka služieb?

Práve presun existujúceho centra do nových priestorov prinesie so sebou rozsiahlu údržbu informačných systémov Slovenskej pošty. Tá prebehne od dnešného dňa, piatku 3. 1. 2020 od 20.00 do utorka rána 7. 1. 2020. 

Údržba je naplánovaná počas víkendu a štátneho sviatku, kedy je viac ako 85 % pobočiek Slovenskej pošty mimo prevádzky a v súlade s poštovými podmienkami a licenciou Slovenská pošta ani nedoručuje zásielky.

Pôjde o obdobie, kedy budú všetky informačné systémy Slovenskej pošty vypnuté a nebudú tak dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBOXy, funkcionality mobilnej aplikácie ani webová stránka Slovenskej pošty. Zároveň budú všetky pobočky Slovenskej pošty zatvorené. Všetky poskytované služby budú znovu dostupné od utorka rána, 7. januára 2020, a to v závislosti od obnovy prevádzky dátového centra.

Stratégia “Pošta 2020”

Slovenská pošta sa rozhodla zefektívniť svoje služby. Na jednej strane ide o zlepšenie hospodárenia spoločnosti, ale aj zvýšenie konkurencieschopnosti na trhu práce. Na druhej strane ide napríklad o vydávanie balíkov cez Balíkovne, ktoré začalo prebiehať už od decembra 2018. Od decembra 2018 mohli tiež na vybraných poštách IOM vybaviť zákazníci osvedčenie dokumentov, kedy získavajú úradne overenú kópiu dokumentov použiteľných na práve účely. November 2018 priniesol jednoduché a rýchle platenie faktúr na pobočkách pomocou “Pay by Square” prostredníctvom QR kódu. Od októbra 2019 zasiela Slovenská pošta svojim zákazníkom úradné zásielky prostredníctvom centrálneho doručovania.

Dnes môžu zákazníci využívať už i novú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty či Wi-Fi pripojenie na takmer 50 pobočkách. Február 2019 priniesol platby na pošte kartami Mastarcard, VISA a Diners Club. Zavedený je aj rýchly výber hotovosti na poštách, ktorý ocenia najmä zákazníci v obciach, kde nie je vždy bankomat. V roku 2019 sa zhustila sieť BalíkoBOXov, aktuálne ich je 65 a rozšírenie sa plánuje o ďalších 70 kusov. Cieľom je vybudovať v spolupráci s partnermi celoslovenskú sieť s viac ako 300 BalíkoBOXami.

Na rozdiel od tradičných univerzálnych služieb priebežne rastie záujem zákazníkov o balíkové služby. Slovenská pošta dobudovaním logistického centra vo Zvolene rozšíri jeho kapacitu o viac ako 300 %. V pláne je tiež rozšírenie automatizovaných vyvolávacích systémov, ktoré sú zatiaľ nainštalované na 80 pobočkách, platba kartou u kuriérov ako aj pilotné doručovanie vo večerných hodinách.

Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+