MojAndroid

V dňoch 23.-25. apríla 2018 sa v hoteli DoubleTree By Hilton v Bratislave konal už 22. ročník prestížnej medzinárodnej konferencie Slovak Retail Summit 2018. Na konferencii sa zišlo viac ako 220 účastníkov z rôznych oblastí obchodu, služieb, či štátnej správy. Spoločnosť INCOMA Slovakia, s.r.o., ktorá je organizátorom konferencie, skĺbila skúsenosti dlhoročných odborníkov a odvahu a vízie mladých progresívnych rečníkov.  Za 22 rokov svoje poznatky odovzdalo účastníkom takmer 900 speakrov, ktorých si vypočulo viac ako 6 000 účastníkov konferencie.

Skúsenosti fundovaných odborníkov a odvaha mladých rečníkov dodali podujatiu sviežosť a ľahkosť stotožniť sa s novinkami a prijať výzvy obchodu i trhu. Účastníci mali v rámci programu konferencie možnosť nahliadnuť „lupou“ na aktuálne oblasti, novinky i problémy, ktoré rezonujú vo sfére obchodu a medzi zákazníkmi. Na podujatí prezentovalo svoje odborné témy takmer 50 rečníkov. Program konferencie bol tento rok rozdelený do troch dní. Na konferencii sa stretli riadiaci pracovníci z oblasti obchodu, výroby, dodávatelia služieb do týchto odvetví, akademická, novinárska verejnosť a tiež predstavitelia štátnej správy, ktorí každoročne diskutujú s odborníkmi na aktuálne otázky. Už 22 rokov sleduje toto odborné podujatie trendy v obchode, mapuje a analyzuje trh, venuje sa makro aj mikro ekonomickým otázkam, nastaveniu podnikateľského prostredia a jeho dopadov na slovenský obchod. Snahou konferencie bolo aj tento rok predstaviť inovácie, naučiť sa počúvať spotrebiteľa a vychádzať mu v ústrety, čítať konkurenciu a hľadať cesty rastu a prosperity tak jednotlivých firiem ako aj celej spoločnosti. Súčasťou podujatia bol aj  Galavečer – Noc víťazov, na ktorom sa odovzdávali ocenenia: Mastercard Obchodník roka /5. ročník/, ocenenie Zväzu obchodu SR Merkúrov rad /12. ročník/ a ocenenie kreativity v obchode Múza Merkúra /8. ročník/.

Alarmujúci nedostatok kvalifikovaných pracovníkov 

Hneď v prvý deň konferencie mohli účastníci diskutovať s odborníkmi na tému nedostatku kvalifikovaných pracovníkov. Téma nedostatku kvalifikovaných pracovníkov je alarmujúca nielen v obchode, ale tiež vo výrobe a službách. „Konferencia Slovak Retail Summit sa už viac ako 20 rokov snaží mapovať aktuálne témy obchodného trhu a poskytovať ucelený obraz o vývoji v tejto oblasti nielen na Slovensku. O tom, že toto odvetvie je mimoriadne konkurenčné, svedčí aj potreba rozšíriť trvanie konferencie na tri dni, aby sme sa mohli venovať aspoň tým najdôležitejším inováciám a úskaliam, ktoré svet obchodu prináša a pozrieť sa na ne „pod lupou“. Účastníkom sme tento rok dali možnosť, aby sa z jednej spoločnosti mohli na jeden vstup na konferencii vystriedať viacerí zamestnanci. Chápeme totiž, že uvoľniť sa na 3 dni z pracovného procesu je veľa. Takto si mohli pracovníci vybrať podľa potreby a podľa pracovného zaradenia.“, uvádza  Bohumila Tauchmannová, riaditeľka spoločnosti INCOMA Slovakia, s.r.o.

Progresívni domáci i zahraniční rečníci zaujali  

Tak ako je pre obchod a jeho dodávateľov dôležitý spotrebiteľ, jeho potreby a želania, je pre organizátorov konferencie dôležitý názor účastníkov konferencie. „Preto každý rok apelujeme na účastníkov, aby svoj názor vyjadrili v dotazníku. Je to pre nás nesmierne cenné. Názory a návrhy  následne zahrnieme do prezentovaných tém, štruktúry programu a samozrejme i celej organizácie ďalšieho ročníka konferencie. Vývoj štruktúry podujatia i témy odzrkadľujú želania účastníkov,“ vysvetľuje B. Tauchmannová. Medzi domácimi rečníkmi sa v rámci odborného programu prezentovali i zahraniční speakri z Českej republiky, či Veľkej Británie. Veľký úspech mala prednáška Rangu Fernanda zo spoločnosti Bloc Fractal, ktorý odprezentoval svoje skúsenosti a možnosti využitia blockchain technológií a kryptomien v retaili. Celý blok pod názvom „Pokrok nezastavíš“ bol nabitý užitočnými informáciami zo sveta nových technológií. Jednoduché platby, rýchly prístup, informácie, inovácie, rozšírená realita, prepojenie reálneho a virtuálneho sveta, hologramy… Účastníci konferencie dostali tiež odpoveď na otázku: Prečo stráviť viac času v nákupnom centre? Až 65% predstaviteľov generácie Y odpovedalo: „Jedinečný zážitok z nakupovania.“

Viac informácií a fotografie z konferencie nájdete na web stránke www.retailsummit.sk

3.5.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+