Rýchly a komfortný nákup lístkov na vybrané autobusové linky prináša nová mobilná aplikácia dopravcu Slovak Lines. Prostredníctvom tejto novinky je možné si oveľa jednoduchšie zakúpiť cestovné lístky na letisko Schwechat, do centra Viedne či pre sezónne autobusové spoje do Rakúska.
Stačí si zvoliť cieľovú zastávku, dátum a čas. Aby používatelia nemuseli vypĺňať údaje o platobnej karte pri každom nákupe, môžu sa v aplikácii zaregistrovať a platobnú kartu si v nej uložiť. V takom prípade je samotný nákup otázkou troch kliknutí. Lístok nie je potrebné tlačiť – postačí ho ukázať vodičovi na displeji telefónu. Prvý lístok po zaregistrovaní navyše užívatelia získavajú za zvýhodnenú cenu 1 Euro.
Už dlho intenzívne sledujeme digitálne návyky našich cestujúcich. Lístok na autobus si chcú zakúpiť najmä bez čakania, komfortne a ekologicky. Novú mobilnú aplikáciu vnímame ako investíciu smerom k spokojnosti našich zákazníkov dnes i v budúcnosti. Prináša totiž silný potenciál pre zaujímavé inovácie.
Peter Sádovský, generálny riaditeľ Slovak Lines
20-krát denne smer Viedeň
Nová aplikácia Slovak Lines umožňuje pohodlný výber autobusového spoja a rýchly nákup lístka. „
Verím, že aplikácia zjednoduší našim zákazníkom život a vylepší celý cestovateľský zážitok. Plánujeme ju ladiť a pridávať ďalšie funkcie ako ukladanie ciest do kalendára alebo informáciu o tom, že ich autobus už prichádza na zastávku. V najbližšom čase pribudne napríklad pridávanie kúpeného cestovného lístka do Apple Wallet. Cestujúci sa určite majú na čo tešiť.
Martin Hanula, marketingový technológ Slovak Lines
V pilotnej fáze je cez aplikáciu možné zakúpiť si lístok na jeden z 20 spojov denne premávajúcich z autobusovej stanice Nivy do centra Viedne alebo na letisko Schwechat. Rovnako sú momentálne dostupné lístky na letnú linku Slovak Lines do nákupného centra Parndorf alebo za oddychom k Neziderskému jazeru (Neusiedler See). Tento sezónny autobusový spoj premáva trikrát denne každý piatok, sobotu a nedeľu až do nedele 16. septembra.
Okrem nákupu lístkov cez aplikáciu si dovolenkári odlietajúci z letiska Schwechat môžu užívať aj ďalšie obľúbené služby overeného dopravcu: bezplatnú prepravu batožiny, garanciu vyslania náhradného vozidla k odletu, možnosť využiť lístok na nasledujúci spoj pri meškaní lietadla a mnohé ďalšie. Samotná viedenská linka Slovak Lines je pritom spoľahlivejšia ako mnohé lietadlá, načas prichádza až v 99,6 % prípadoch.
Aplikácie uľahčujú cestovanie
Podľa 70 % cestujúcich lístky v digitálnej podobe umožňujú jednoduchšie cestovanie. Ukázal to minuloročný globálny výskum firmy Travelport zameranej na inovácie v doprave. Moderné trendy sa pritom zďaleka netýkajú iba mladšej generácie – pre plánovanie cestovania a výletov využíva smartfón aj takmer 25 % používateľov starších ako 55 rokov. Ako vyplýva z ďalšieho prieskumu nemeckej konzultačnej firmy Detecon Consulting, zhruba 78 % zákazníkov má záujem využívať produkty založené na samoobslužných riešeniach, kam patria aj mobilné aplikácie. Pozitívne vnímanie takejto formy služieb je v prípade odvetvia dopravy ešte vyššie – kladne ho vníma až 87 % respondentov. Používanie smartfónov na Slovensku sa podľa prieskumu pre spoločnosť Google zvýšilo zo 46 % v roku 2013 na 70 % v roku 2017. Podiel používateľov, ktorí nakupujú online, sa za sledované obdobie zhruba zdvojnásobil.