MojAndroid
Matúš Kapusta 16.12.2018

V rámci ponuky nášho webu je vám neustále k dispozícii aj špecializované Android Fórum, kde môžete klásť vaše otázky a riešiť problémy s vašimi Android zariadeniami. Radu či riešenie môžete konzultovať s komunitou ľudí, ktorí sa zaujímajú o mobilné technológie ako také.

Daragon píše…

Zdravím, zrejme sa jedná o HW problém. Praskol mi displej na mojom Zenfone 2. Po úspešnej výmene však vnímam značný pokles jasu. Pri prispôsobivom jase sa intenzita takmer nemení, z MIN na MAX je minimálny rozdiel. Pri jase manuálnom je jas na MAX intenzite nového displeja snáď asi 40% MAX toho pôvodného. Dá sa to nejako oblbnúť? Inač funguje ako má, ten jas mi však vadí – naopak sa mi zdá, že na minime je to minimum znateľnejšie ako u pôvodného.

Na čo si dávať pozor pri oprave displeja

Na 99 % ide v tomto prípade o hardvérový problém spôsobený chybou pri výmene displeja v servise. Daragon hovorí o úspešnej výmene displeja, no takto úspešná výmena nevyzerá. Úspešná by bola vtedy, keď by bolo po výmene všetko v poriadku a takéto problémy by sa neprejavovali.

Ťažko povedať, kde presne nastal pri výmene problém, no nebolo by ničím výnimočným, ak by šlo jednoducho o nedostatočnú kvalitu servisu. V neuatorizovaných servisoch nejde o nič výnimočné. Práve pri výmene displeja je dôležité dodržanie všetkých odborných postupov, inak dochádza k podobným problémom.

My sami sme zažili takmer navlas rovnakú. Nechali sme displej telefónu opraviť v neautorizovanom servise, no až v autorizovanom centre sme zistili, čo všetko sa stalo. Jednak si v servise nechali niektoré súčasti displeja, ktoré nám mali dať (požiadali sme o vrátenie chybnej súčiastky) a zároveň spôsobili podobnú chybu – nefunkčnosť automatickej regulácie jasu.

Ak aj nepoznáte alebo na Slovensku neexistuje autorizovaný servis pre vaše zariadenie, určite by ste mali naliehať na to, aby ste pri výmene displeja boli fyzicky prítomný. Hoci to neplatí o všetkých neautorizovaných servisoch, podobné praktiky sú pomerne bežné. Zároveň sa pri preberaní zariadenia uistite, že všetko funguje ako má a pokojne si dajte na čas a vyskúšajte naozaj všetky funkcie, ktoré vám prídu na um.

V tomto konkrétnom prípade ide zrejme o pochybenie pri výmene displeja. Používateľ neudáva, či si displej vymenil sám, alebo ho dal do servisu, no ak ide o druhý prípad, určite by ho mal ísť čo najskôr reklamovať.

Poradíme aj vám alebo môžete poradiť aj vy!

Nezabudnite! Ak máte nejaký problém s vaším mobilným zariadením, napíšte na www.AndroidForum.sk a my alebo Android komunita, ktorá naše fórum pravidelne navštevuje, vám pomôže. Pokiaľ ste v mobilných technológiách zbehlí, môžete na našom fóre poradiť iným používateľom. Však viete, ako to býva – ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Možno aj vy raz budete potrebovať pomoc a nájde sa niekto ochotný, kto vám poradí!

16.12.2018
Zdroj: AndroidForum.sk
  • Nations 112

    Podle mě mu nedali zpět gumičku na proximity senzor/senzor jasu. Takže automatická regulace funguje špatně. Pokud mění jas jen posuvníkem, tak telefon se stále přizpůsobuje světlu a musí automatickou regulaci natvrdo vypnout v nastavení. Pak by to mělo být ok.

  • Vladimír Ptáček

    ta vymena bola uspesna a bola uspesna minimalne 3x – display zobrazuje, zakaznik usetril, opravar zarobil viac… Problem je skor v tom (a ja displaye menim kamaratom), ze z ciny je dostat na vyber OEM display (s funkcnou regulaciou) alebo display bez regulacie jasu, ktory je o cosi lacnejsi… A tak v snahe lacnejsej opravy je bud podvedeny zakaznik alebo si ani neuvedomi o co prisiel, ked si vybral lacnejsiu moznost.

+