MojAndroid

Počas Vianoc sme dokázali, že nám záleží na našich blízkych. Teda, aspoň čo sa týka vianočných prianí. Svedčilo o tom obrovské množstvo odoslaných správ, hovorov i prenesených dát. Aktuálne nám operátori zaslali štatistiky ohľadom hovorov či odosielania silvestrovských a novoročných prianí. Takto vyzerala špička prevádzky v posledný deň roka 2017:

4ka

“Aj na prelome rokov 2017 a 2018 sa zákazníci 4ky nijako neobmedzovali a so svojimi blízkymi boli v kontakte. Už tradične najviac telefonátov a SMS operátor zaznamenal okolo polnoci.

„Najviac hovorov a SMS správ pribudlo v sieti 4ky od polnoci do 01:00 hodiny. Zákazníci 4ky počas Silvestra a prvých troch hodín Nového roka uskutočnili 1 119 998 hovorov a poslali 945 451 SMS,“ uviedol technický riaditeľ SWAN Mobile Patrik Kollaroci. Hovory narástli 1,51-násobne oproti predchádzajúcemu roku.

Stále viac zákazníkov však na silvestrovskú a novoročnú komunikáciu využíva moderné komunikačné nástroje. V porovnaní s minulým rokom v sieti 4ka narástol počet prenesených dát v posledný deň roku o 152 percent. Celkovo na Silvestra Štvorkári preniesli 53,54 TB dát. Tento trend pokračuje aj v prvý deň nového roka 2018, keď do 12-tej hodiny preniesli 27,1 TB dát.

O2

O2 prevádzka zaznamenala oproti minulému roku rekordný nárast až o 284,9%. Do piatej hodiny ráno sa okrem toho odoslalo vyše 5,2 mil. SMS správ a operátor vo svojej sieti  spojil vyše 4,7 mil. hovorov.

„Už tradične bola v našej sieti najväčšia špička medzi polnocou a prvou hodinou rannou, ako v počte odoslaných SMS správ, tak aj v počte hovorov. Naši zákazníci poslali v tomto čase svojim známym až 801 738 SMS správ a uskutočnili 622 278 hovorov. Podobne ako na Vianoce, aj počas Silvestra sme zaznamenali významný nárast dátovej prevádzky, čo len potvrdzuje trend využívania najširšej 4G LTE siete na Slovensku od O2. Všetkým našim zákazníkom by sme chceli v mene našej spoločnosti popriať šťastný nový rok plný zdravia, úspechov a splnených prianí,“ povedala Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2.

Orange

Počas Silvestra 31.12.2017 zaslali zákazníci Orangeu 4 296 414 SMS a 304 489 MMS správ. Najviac ich bolo, štandardne, zaslaných medzi 23. a 01. hodinou.  V tomto čase bolo zaslaných viac ako 1,205 mil. SMS správ a viac ako 56 tis. MMS správ.

“Zákazníci Orangeu zrealizovali počas včerajšieho dňa 6 589 705 hovorov, najviac, až 1 552 613, ich bolo zrealizovaných tiež v čase od 23. do 01. hodiny. V mobilnej dátovej sieti počas včerajšieho dňa preniesli zákazníci Orangeu 102 377 GB dát, čo je o 103 % viac ako na Silvestra vlani,  z čoho takmer 80 % bolo prenesených v 4G sieti,” informovala nás Alexandra Piskunová, hovorkyňa Orangeu.

Do štatistiky sa započítali len úspešne doručené MMS a SMS správy a zrealizované hovory s odpoveďou.

Telekom

Telekom na Silvestra v mobilnej sieti opäť zaznamenal výrazne vyšší počet odoslaných SMS aj MMS správ v porovnaní s bežným dňom. Posledný deň roka bol už tradične nadpriemerný aj z pohľadu odchádzajúcich hovorov.

Zákazníci Telekomu zo svojich mobilov poslali 31. decembra 2017 spolu 3 452 489 SMS správ. Najviac SMS bolo odoslaných medzi 20. a 21. hodinou, a to až 293 067. Okrem toho Telekom zaznamenal aj 3 632 061 odchádzajúcich hovorov. Zákazníci najviac volali medzi 11. a 12. hodinou, najvyťaženejšia hodina dňa z pohľadu hovorov sa tak v porovnaní s minulým rokom nezmenila.

Potvrdil sa zaujímavý trend spojený s multimediálnymi správami. Tak ako počas tohtoročného Štedrého dňa, aj na Silvestra zákazníci poslali v porovnaní s minulým rokom oveľa viac MMS. V posledný deň roka zákazníci odoslali spolu 165 736 tisíc MMS správ, čo je o takmer 28-tisíc viac ako vlani.

Uprednostňujete hovory alebo posielanie SMS správ? Využívate na posielanie vianočných/silvestrovských prianí skôr sociálne siete? Dajte nám vedieť v komentároch.

Zdroj: Tlačové správy operátorov

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+