MojAndroid

Spoločnosť Samsung je po svete známa najmä vďaka svojim reklamám. Na tie tento rok vynaložila až 14 miliárd amerických dolárov, čo je čiastka predstavujúca až 5,4% ich celkových príjmov. V rebríčku top 20 zarábajúcich firiem na reklamu neminul nik viac než tento kórejský koncern, pričom suma, za ktorú si Samsung tento rok kúpil televízne spoty, reklamy či iné formy propagácie, je vyššia než hrubý domáci produkt Islandu. Oplatilo sa to Samsungu alebo sú to peniaze vyhodené do vzduchu?

Samsung

Okrem Galaxy S a Galaxy Note zariadení si Samsung dáva záležať aj na propagácií produktov z nižších tried a príslušenstva. Spomenúť môžeme napríklad hodinky Samsung Galaxy Gear, na ktorých reklamu spoločnosť minula nemalú čiastku. Tá sa im formou vyššej predajnosti hodiniek zatiaľ nevrátila, čo si však Samsung kompenzuje vysokou predajnosťou smartfónov s Androidom. Na mobilnom trhu je už dlhšie Samsung totižto jednotkou a aj keď sa im nepodarilo naplniť predpovede pri predajnosti vlajkovej lode spoločnosti – Samsung Galaxy S4, spoločnosť profituje z rady Note a najmä z predaja zariadení nižších tried, ktoré sa najmä u operátorov predávajú ako teplé rožky. Táto marketingová politika sa tak zdá byť správna, keďže spoločnosti prináša naozaj nemalé tržby. Pri hlbšom pohľade však pre Samsung môže ísť o zbytočne vyhodené peniaze. Prístup k marketingu spoločnosti sa tak zmení, čo naznačujú aj oficiálne vyjadrenia jej predstaviteľov:

“Naše inovácie a reklamná stratégia zo Samsungu spravili značku smartfónov, ktorú ľudia pri kúpe uprednostňujú,” povedal sponzorom J.K. Shin, riaditeľ mobilnej divízie Samsungu. “Teraz sa posunieme ďalej a spravíme zo Samsungu najhodnotnejšiu značku na svete…”.

J.K. Shin narážal v príhovore na to, že napriek tomu, že je Samsung jednotkou mobilného trhu a jeho produkty aj v iných kategóriách elektroniky dosahujú dobré výsledky v predajnosti, Samsung nie je najhodnotnejšou značkou na svete. S hodnotou $39,6 miliardy dosahuje totižto hodnota značky ani nie polovicu hodnoty konkurenčného Applu, ktorý v porovnaní so Samsungom minie na reklamu oveľa menej peňazí. V pomere tržieb ku reklamám až 9-krát menej, len 0,6%.

apple-vs-samsung-sud1

Celkovo však Samsung so svojou reklamnou politikou spôsobuje vo svete rozruch okolo svojej značky a či už je tento rozruch dobrý alebo zlý, spoločnosť na tom profituje. S propagáciou smartfónov a tabletov si Samsung často nechá pomôcť aj známymi hercami či športovcami, čo na ľudí naozaj zaberá. Spomenúť si môžeme napríklad na reklamu s Lionelom Messim, ktorý prezentoval v reklamných spotoch smartfón Samsung Galaxy Note 3 a hodinky Samsung Galaxy Gear. Na ktorú reklamu Samsungu si spomínate vy? Viete opísať aspoň jednu z reklám, ktorá na vás zanechala dobrý dojem?

Zdroj: AndroidAuthority

28.11.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

12 odpovedí na “Samsung tento rok minul na reklamu 14 miliárd dolárov”

  1. samsungy su uplne sroty, pracujem s nimi casto a ide ma porazit vzdy, ked sa toho mam len dotknut, ake je to zle… najlepsie tie funckie eyewake a eyescroll to absolutne vobec nefunguje, ale hlavne ze to tam akoze maju :-D

  2. samsungy su uplne sroty, pracujem s nimi casto a ide ma porazit vzdy, ked sa toho mam len dotknut, ake je to zle… najlepsie tie funckie eyewake a eyescroll to absolutne vobec nefunguje, ale hlavne ze to tam akoze maju :-D

Pridaj komentár

+