Spoločnosť Samsung je po svete známa najmä vďaka svojim reklamám. Na tie tento rok vynaložila až 14 miliárd amerických dolárov, čo je čiastka predstavujúca až 5,4% ich celkových príjmov. V rebríčku top 20 zarábajúcich firiem na reklamu neminul nik viac než tento kórejský koncern, pričom suma, za ktorú si Samsung tento rok kúpil televízne spoty, reklamy či iné formy propagácie, je vyššia než hrubý domáci produkt Islandu. Oplatilo sa to Samsungu alebo sú to peniaze vyhodené do vzduchu?
Okrem Galaxy S a Galaxy Note zariadení si Samsung dáva záležať aj na propagácií produktov z nižších tried a príslušenstva. Spomenúť môžeme napríklad hodinky Samsung Galaxy Gear, na ktorých reklamu spoločnosť minula nemalú čiastku. Tá sa im formou vyššej predajnosti hodiniek zatiaľ nevrátila, čo si však Samsung kompenzuje vysokou predajnosťou smartfónov s Androidom. Na mobilnom trhu je už dlhšie Samsung totižto jednotkou a aj keď sa im nepodarilo naplniť predpovede pri predajnosti vlajkovej lode spoločnosti – Samsung Galaxy S4, spoločnosť profituje z rady Note a najmä z predaja zariadení nižších tried, ktoré sa najmä u operátorov predávajú ako teplé rožky. Táto marketingová politika sa tak zdá byť správna, keďže spoločnosti prináša naozaj nemalé tržby. Pri hlbšom pohľade však pre Samsung môže ísť o zbytočne vyhodené peniaze. Prístup k marketingu spoločnosti sa tak zmení, čo naznačujú aj oficiálne vyjadrenia jej predstaviteľov:
“Naše inovácie a reklamná stratégia zo Samsungu spravili značku smartfónov, ktorú ľudia pri kúpe uprednostňujú,” povedal sponzorom J.K. Shin, riaditeľ mobilnej divízie Samsungu. “Teraz sa posunieme ďalej a spravíme zo Samsungu najhodnotnejšiu značku na svete…”.
J.K. Shin narážal v príhovore na to, že napriek tomu, že je Samsung jednotkou mobilného trhu a jeho produkty aj v iných kategóriách elektroniky dosahujú dobré výsledky v predajnosti, Samsung nie je najhodnotnejšou značkou na svete. S hodnotou $39,6 miliardy dosahuje totižto hodnota značky ani nie polovicu hodnoty konkurenčného Applu, ktorý v porovnaní so Samsungom minie na reklamu oveľa menej peňazí. V pomere tržieb ku reklamám až 9-krát menej, len 0,6%.
Celkovo však Samsung so svojou reklamnou politikou spôsobuje vo svete rozruch okolo svojej značky a či už je tento rozruch dobrý alebo zlý, spoločnosť na tom profituje. S propagáciou smartfónov a tabletov si Samsung často nechá pomôcť aj známymi hercami či športovcami, čo na ľudí naozaj zaberá. Spomenúť si môžeme napríklad na reklamu s Lionelom Messim, ktorý prezentoval v reklamných spotoch smartfón Samsung Galaxy Note 3 a hodinky Samsung Galaxy Gear. Na ktorú reklamu Samsungu si spomínate vy? Viete opísať aspoň jednu z reklám, ktorá na vás zanechala dobrý dojem?
Zdroj: AndroidAuthority
14 miliard??? nie nahodou 1,4 mld? 14 mld nemali ani cisty prijem a dost pochybujem ze sli do minusu
Samsung mal v poslednom štvrťroku (!) príjem vyše 55 mld USD a zisky takmer 10 mld. :) Do minusu preto určite nešli :)
14 miliard??? nie nahodou 1,4 mld? 14 mld nemali ani cisty prijem a dost pochybujem ze sli do minusu
“Teraz sa posunieme ďalej a spravíme zo Samsungu najhodnotnejšiu značku na svete…”
Skoro mi zabehlo… :)
“Teraz sa posunieme ďalej a spravíme zo Samsungu najhodnotnejšiu značku na svete…”
Skoro mi zabehlo… :)
samsungy su uplne sroty, pracujem s nimi casto a ide ma porazit vzdy, ked sa toho mam len dotknut, ake je to zle… najlepsie tie funckie eyewake a eyescroll to absolutne vobec nefunguje, ale hlavne ze to tam akoze maju :-D
Tak v tme ti to určite fungovať nebude :)
Mne eyewake vždy fungovalo. Tak neviem o čom píšeš. Držal si vôbec Samsung telefón v ruke?
ano dost casto :) je to cele somarina, funguje to asi len na niektorych uzivatelov alebo ja neviem, mne to na troch samsungoch nejde, priatelke na jej samsungu to tiez nejde
Treba brať do úvahy aj fyzické možnosti prednej kamery. Tá kamera nemá 180° záber. Teda musíš byť v jej ,,zornom poli”. Taktiež nemôže byť príliš veľká tma.
no ja som asi velmi hlupy uzivatel, ze ma toto nenapadlo, ja som sa na to vzdycky pozeral z takeho uhlu ze skoro som vlastne ani kameru nevidel…. nechaj tak :)
samsungy su uplne sroty, pracujem s nimi casto a ide ma porazit vzdy, ked sa toho mam len dotknut, ake je to zle… najlepsie tie funckie eyewake a eyescroll to absolutne vobec nefunguje, ale hlavne ze to tam akoze maju :-D