Spoločnosť Samsung nezažíva po finančnej stránke dobré obdobie. Obraty a zisky sú každý štvrťrok horšie, ako tie vlaňajšie a aj v najnovších predpovediach je Samsung skôr pesimistický. Hoci finančné výsledky môžu trápiť predstaviteľov spoločnosti, dôvod na úsmev sa vždy nájde. Tentokrát ním môže byť výsledok merania dôveryhodnosti značiek v USA, kde Samsung získal celkové prvenstvo v kategórii technologického priemyslu a porazil tak úhlavného konkurenta z Apple.
Možno by ste si mysleli, že práve Apple získa v tejto kategórii v USA jednoznačné prvenstvo. Opak je však pravdou. Spoločnosť z Cupertina obsadila až 21. miesto v hodnotení technologických značiek a v celkovom hodnotení dokonca vypadla z prvej stovky (vlani patrilo Apple 57. miesto v celkovom hodnotení). Dôvodov môže byť niekoľko, no ide najmä o fakt, že reputácia spoločnosti nie je primárne založená iba na tom, aké kvalitné produkty predáva.
Tiež je možné, že ide iba o dočasnú situáciu. Samsung tentokrát obsadil celkové 28. miesto, vďaka čomu predbehol rivalov zo spoločností Tesla, Sony, HP, Microsoft aj Google. Prvé miesto v celkovom hodnotení obsadil gigant Amazon, ktorý je tak naďalej najdôveryhodnejšou značkou v USA. Zdá sa, že za prepadom reputácie spoločnosti Apple môže aj niekoľko ďalších faktorov. V prospech Samsungu hrá určite enormná marketingová snaha, ktorá môže mať v konečnom dôsledku väčší vplyv na to, čo si o spoločnosti myslia zákazníci, ako samotné produkty.
Zdroj: Reputation Institue via Cult of Android