Kórejský výrobca údajne zvažuje odstránenie značky “Galaxy” z názvu svojich prémiových smartfónov, čím by vytvoril samostatnú líniu s cieľom zvýšiť atraktivitu medzi náročnými zákazníkmi a posilniť svoju pozíciu na trhu, kde dominuje Apple s iPhonmi.
Táto strategická zmena bola spomenutá na podujatí CES 2024, kde riaditeľka globálneho marketingu Samsungu, Lee Young-hee, vyjadrila obavy, že rozsiahla línia Galaxy by mohla oslabovať imidž značky v očiach náročnejších zákazníkov. Príkladom, z ktorého si Samsung môže brať inšpiráciu, je úspešná línia luxusných automobilov Genesis od Hyundai.
Nový prémiový brand by Samsungu mohol pomôcť osloviť zákazníkov, ktorí hľadajú výnimočné produkty. Dôležitou súčasťou tejto zmeny je aj konkurenčný tlak zo strany Apple. Štúdie ukazujú, že v mladších vekových skupinách je obľuba iPhonov veľmi vysoká. V USA má iPhone až 90 % tínedžerov, pričom v Južnej Kórei, domácej krajine Samsungu, preferuje iPhone až 75 % mladých žien. Tento trend motivuje Samsung vytvoriť značku, ktorá by pôsobila ako atraktívna alternatíva k iPhonu.
Očakáva sa, že Samsung túto zmenu predstaví v priebehu najbližších rokov. Hoci Galaxy ako značka pravdepodobne nezmizne z ponuky Samsungu, mohla by sa obmedziť na zariadenia strednej triedy alebo iné línie, zatiaľ čo nová značka by zahŕňala exkluzívne funkcie a prémiový dizajn pre vlajkové lode.
Mohlo by vás zaujímať:
- YouTube opäť experimentuje. Tentoraz sa ozývajú kritické hlasy
- Samsung sprístupnil One UI 6 pre ďalšie smart hodinky Galaxy Watch
- E-maily teraz napíšeme rýchlejšie a jednoduchšie. Do Gmail prichádza umelá inteligencia
Takáto stratégia by Samsungu pomohla diferencovať produkty a osloviť zákazníkov, ktorí hľadajú symbol statusu a kvality. Vy by ste zmenu v názve pre lepšie odlíšenie privítali alebo je to podľa z vás zbytočné?
Aj o tomto môžete diskutovať na našej stránke AndroidForum. Ak hľadáte odpoveď na problém so svojím mobilným zariadením, aplikáciou alebo príslušenstvom, opýtajte sa v našom novom AndroidFóre.