MojAndroid

Internetová alebo mobilná reklama je hlavným príjmom mnohých spoločností. Príkladom je americká spoločnosť Google, ktorá používateľské dáta svojich bezplatných služieb využíva k presne cielenej reklame. Pre iné spoločnosti môže byť reklama len malá časť príjmov, ktorá im ale môže znížiť náklady. Server Gizmochina teraz informuje, že jednou z nich by mohol byť aj juhokórejský gigant Samsung.

Ochranná známka potvrdzuje príchod mobilnej reklamy

Potvrdzuje to ochranná známka Samsung Mobile Ads, ktorú si spoločnosť nechala zaregistrovať začiatkom októbra na Úrade Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO). Známka by mala platiť celosvetovo pre jej smartfóny a tablety.

Samotná spoločnosť už ale má skúsenosti s predajom reklám. Vo svojich smart televízoroch predáva zobrazujúcu sa reklamu pod názvom Samsung Ads v rámci operačného systému Tizen. Tú je možné vypnúť, ale táto možnosť je skrytá hlboko v podmienkach používania.

Zamieri reklama do lacných Samsung smartfónov?

Samsung by reklamou v smartfónoch mohol napodobniť čínskeho konkurenta Xiaomi. Ten si čiastočne kompenzuje nízku maržu svojich smartfónov mobilnou reklamou v systéme MIUI. Tá sa dá samozrejme vypnúť a v novej verzii MIUI 11 na to bude dokonca slúžiť jedno tlačidlo.

Samsung by mohol mobilnú reklamu aplikovať napríklad v lacných smartfónoch Galaxy M, ktoré sú určené predovšetkým pre rozvojové trhy. Je nepravdepodobné, že by sa objavila v drahých vlajkových modeloch.

Náš tip
Spoločnosť Samsung končí s výrobou smartfónov v Číne
7.10.2019

+