Displej – iba priemerný

Samsung Galaxy Tab A 7.0 ponúka 7“ IPS LCD displej s rozlíšením 1280 x 800 pixelov. To je v tejto cenovej kategórii už štandardom a hoci by sme si skutočne želali Full HD rozlíšenie, vieme si predstaviť, že používatelia môžu byť spokojný aj s týmto rozlíšením. Iste, je tu možné vidieť pixely voľným okom, no to väčšinu menej náročných používateľov pri práci s tabletom nebude obmedzovať. Čítanie kníh je pohodlné a ani prezeranie webových stránok nie je najhoršie. Väčšie obmedzenia možno budú pri práci s dokumentmi či prezentáciami, kde bude menší text výrazne horšie čitateľný. Pri ľahkom používaní by však problémy byť nemali, aj keď by vyššie rozlíšenie určite dramaticky zlepšilo zážitok pri používaní.

Samsung Galaxy Tab A 7.0 Foto_-12_výsledok

Tablet síce nedisponuje veľmi vysokým jasom, no napriek tomu je použiteľný aj v exteriéri. Môže za to špeciálne nastavenie, vďaka ktorému sa jednak zvýši jas obrazovky a zároveň sa zmení kontrast farieb na displeji tak, aby bol text ľahšie čitateľný. Rovnako dobre je tablet použiteľný aj v opačných podmienkach – v úplnej tme. Nie len, že je možné jas displeja znížiť na skutočne nízku úroveň, ale nájdete tu aj špeciálny režim na čítanie, vďaka ktorému sa zvýši teplota farieb, eliminuje sa modré svetlo a čítanie je skutočne pohodlnejšie. Tento režim nám vyhovoval aj z toho dôvodu, že bol oveľa menej agresívny, ako podobné režimy a aplikácie eliminujúce modré svetlo. Čítanie bolo skutočne pohodlnejšie, a to bez toho, aby boli výrazne ovplyvnené farby na obrazovke.

Pozorovacie uhly na tom tiež nie sú vôbec najhoršie, no čo môžeme tabletu vytknúť, je sklo na displeji enormne náchylné na odtlačky prstov a mastnotu. Tablet sme museli utierať skutočne často, čo nám pri používaní trochu prekážalo. To je ale iba malá výčitka a celkovo sme boli s displejom spokojní, najmä, ak vezmeme do úvahy cenovú kategóriu, do ktorej tablet patrí.

Výkon a pamäť – ľahko sa zapotí

Samsung Galaxy Tab A 7.0 disponuje procesorom Snapdragon 410, ktorému sekunduje RAM s kapacitou 1,5 GB. Ide tak o slabšie vybavený tablet, ktorý je určený najmä pre nenáročných používateľov. Výkonu skutočne nemá na rozdávanie, no napriek tomu je schopný zvládnuť základne až stredne náročné operácie, ktoré by ste s tabletom mohli vykonávať. Na mysli máme klasickú prácu s nenáročnými aplikáciami, sociálnymi sieťami a komunikačnými nástrojmi. Prehliadanie internetových stránok je pohodlné až dovtedy, kým na stránke nie je nejaký komplikovanejší prvok, napríklad video. Tu už pocítite obmedzenie výkonu, no bežné surfovanie na webe tablet zvláda.

Napriek nižšiemu výkonu sme sa na tablete zahrali aj hry, aj keď tie najnáročnejšie tituly sme vynechali. Sniper 3D či dokonca aj CSR Racing tu fungovali pomerne dobre, no výrazné zníženie FPS v určitých momentoch nebolo vôbec výnimočné. Kapacita RAM sa síce zdá byť nedostatočná, no vo väčšine prípadov sme s multitaskingom nemali väčšie problémy. Nikdy sa nám napríklad nestalo, že by sa musel načítať launcher po tom, ako sme mali spustených niekoľko náročných aplikácií. Toto správanie sme pritom donedávna mohli pozorovať na mnohých zariadeniach s nedostatočnou kapacitou RAM, no sme radi, že tu sme sa s ním nestretli. Tiež nás potešilo, že reakcie systému pri bežnej práci boli skutočne veľmi dobré a nestretli sme sa so žiadnymi zaseknutiami na domovských obrazovkách či v predinštalovaných aplikáciách, ako napríklad Galéria.

Vnútorná pamäť tabletu má kapacitu iba 8 GB, čo skutočne nie je veľa a aj preto sme ocenili fakt, že tablet ponúka rozšírenie vnútornej pamäte prostredníctvom microSD kariet o ďalších 200 GB. V prípade tabletov a množstva multimediálneho obsahu, ktorý sem ukladáme, je dostatočná kapacita pamäte kľúčová a sme radi, že na to výrobca myslel.

26.4.2016