MULTIMÉDIÁ | Vynikajúce slúchadlá, no iba jeden reproduktor

Pridanou hodnotou smartfónu Samsung Galaxy S8+ sú rozhodne aj slúchadlá AKG, ktoré nájdete v jeho balení. Ide o klasické štuple s izoláciou okolitého zvuku, ktoré majú hodnotu približne 100 EUR. Hoci nepoznáme technické špecifikácie týchto slúchadiel, musíme potvrdiť, že ide zrejme o najlepšie slúchadlá, aké kedy výrobca pribalil priamo do balenia smartfónu. Priamo na kábli, ktorý je vraj pokrytý kovovým tkanivom, sa nachádza aj ovládanie hlasitosti, prepínania skladieb a tlačidlo play/stop. Nájdete tu aj mikrofón, vďaka ktorému môžete slúchadlá používať aj ako hands-free. Kvalita týchto slúchadiel je naozaj na vysokej úrovni, ponúkajú vyvážený zvuk a výborne sedia aj v uchu. Nemáme im vlastne ani čo vytknúť.

Samsung Galaxy S8+ 9

O niečo horšie to je s hlasným reproduktorom. Ten sa nachádza v spodnej hrane a ide len o jeden hlasný reproduktor. Zabudnite preto na nejaký priestorový zvuk či reálne stereo. Kvalita reproduktoru je aj napriek tomu nadpriemerná, aj čo sa hlasitosti prehrávania týka. Pri maximálnej hlasitosti ale počuť skreslenie zvuku, ktorý je napríklad v porovnaní so Samsung Galaxy S6 Edge Plus aj o niečo plechovejší. Jeho prejav je ale na vysokej úrovni a na občasné prezeranie videí či prehrávanie hudby nahlas úplne postačuje. Počas testovania sme ale uprednostnili na počúvanie hudby skôr slúchadlá.

Čo sa softvérovej výbavy týka, na prehrávanie hudby je určená aplikácia hudba Play. Samsung tentokrát do zariadenia nepridal vlastnú aplikáciu Hudba. K dispozícii však máte pokročilé nastavenia a vylepšenia zvuku. Hovoríme o ekvalizéri, ktorý ponúka niekoľko prednastavených profilov, ale aj možnosť manuálneho nastavenia 10-pásového ekvalizéra. Okrem toho je dostupné aj zvýšenie rozlíšenia zvuku, priestorový zvuk slúchadiel, efekt elektrónkového zosilňovača, efekt koncertnej sály či Adapt Sound – špecifické nastavenie zvuku podľa citlivosti vašich uší. V tomto prípade vás zariadenie prevedie procesom nastavenia a výsledný zvuk upraví presne podľa citlivosti vášho sluchu. A aby sme nezabudli, Samsung Galaxy S8+ podporuje aj 32-bitové 384 kHz audio.

Samsung Galaxy S8+ screen-shot 6

Pokročilé možnosti ponúka aj vstavaný prehrávač videí. V ňom môžete ovládať prehrávanie gestami, vytvoriť z videa GIF obrázok, zobraziť video v plávajúcom okne, prípadne zamknúť obrazovku pri prehrávaní filmu alebo seriálu, aby ste nechceným dotykom video nepretočili alebo nezastavili. A dostupná je aj funkcia prehrávania na celom displeji. V tomto prípade ale môže byť menšou prekážkou netradičný pomer 18.5:9, ktorý ponúka trochu “pretiahnutý” obraz približujúci sa ku kinofilmu (pomeru 21:9).

18.4.2017