Fotoaparát: Menšie rozlíšenie, väčšie pixely

Samsung sa vo svojich vlajkových lodiach snaží každý rok vylepšiť fotoaparát a inak tomu nie je ani pri Samsungu Galaxy S7. Namiesto zvyšovania rozlíšenia snímača, sa však rozhodol ísť trochu iným smerom. Oproti minuloročnému modelu tak Galaxy S7 ponúka menšie 12 Mpix rozlíšenie, ale s väčšími 1.4 mikrónovými pixelmi. Tie v spojení so svetelným objektívom f.1/7 a optickou stabilizáciou dokážu zachytiť dostatok svetla aj vo veľmi zlých svetelných podmienkach. Okrem toho výrobca použil aj novú technológiu Dual Pixel, ktorá pri zaostrovaní používa celú plochu snímača a všetky jeho pixely.  Bežné snímače majú “zaostrovacích pixelov” len niekoľko (povedzme 10% pixelov z celého snímača), v prípade Dual Pixel technológie sú však na účely zaostrovania použité všetky pixely. Vďaka tomu je zaostrovanie extrémne rýchle a spoľahlivé, čo oceníte v mnohých situáciách.

dualpixel_final_CS6_v2

Novinka fotí naozaj skvele a kvalitou záberov sa radí medzi absolútnu špičku. Fotografie zhotovené Galaxy S7 sú naozaj na vysokej kvalitatívnej úrovni. Ponúkajú verné farby, výborné detaily a minimum šumu, a to ako pri fotení cez deň, tak aj v noci. Fotoaparátu môžeme len ťažko niečo vyčítať a hoci má svoje malé muchy, ako celok funguje výborne a určite aj tento rok bude patriť medzi to najlepšie (ak nie najlepšie), čo si budete môcť kúpiť. Jediný nedostatok sme postrehli pri nočných snímkoch, ktorých farby sú v niektorých situáciách tónované skôr do teplejších tónov (pri fotení v automatickom režime). Inak ale Galaxy S7 ponúka nadpriemernú kvalitu nočných snímkov. Majú málo šumu a dostatok detailov. Vďaka väčším pixelom dokáže S7 fotiť dokonca oveľa lepšie ako jeho predchodca Galaxy S6, ktorý zaostáva najmä pri fotení s minimom alebo skoro so žiadnym svetlom.

Samsung_Galaxy_S7v-6

Fotografie zo Samsung Galaxy S7 edge v plnom rozlíšení je možné stiahnuť na tomto odkaze. Zábery z Galaxy S7 stiahnete tu.

Tu je aj niekoľko porovnávacích záberov z Galaxy S7 edge, ktorý má totožný fotoaparát ako Samsung Galaxy S7.

Všimnite si na fotografii zrkadlový obraz lampy. Viditeľnejší je pri citlivejšom snímači

Galaxy S7 edge_fototest10
Záber z prednej 5 Mpix selfie kamery. Tá ma mimochodom rovnakú svetelnosť f/1.7 ako zadný fotoaparát.

Porovnanie fotografií s pomerom strán 16:9 (9,1Mpix) a 4:3 (12Mpix)

Fotky je možné robiť v maximálnom rozlíšení 12 Mpix, to však len v prípade pomeru strán 4:3. Ak chcete širokouhlejší formát, tak sa budete musieť uspokojiť s rozlíšením 9,1 Mpix. Našu pochvalu si už tradične zaslúži HDR režim, ktorý je možné zapnúť, vypnúť alebo ponechať na automatike, aby vyhodnotila, či je potrebný. K dispozícii sú samozrejme rôzne farebné filtre a špeciálne režimy, ktoré umožňujú vytvárať videokoláže (Nahranie 4 videí s pomerom 4:3 alebo 1:1, ktoré budú umiestnené do mriežky 2×2), panorámu, pri ktorej sa automaticky vytvorí aj “videopanoráma” (vhodné najmä pri pohybujúcich sa objektoch, kedy by na výslednej fotografii neboli predmety alebo osoby zobrazené v jednom celku) a ďalšie:

• Profesionálny režim: Je možné manuálne upraviť hodnotu času uzávierky, citlivosti ISO, vyváženie bielej, ohniskovú vzdialenosť a tón farieb. Svoje nastavenia si môžete uložiť do troch profilov, ktoré sú po spustení profesionálneho režimu ihneď k dispozícii. V nastaveniach sa dá zapnúť aj ukladanie do formátu RAW, ktorý sprístupní fotografie bez postprocesingu a komprimácie do JPG.
  • Selektívne ostrenie: Môžete zmeniť zaostrenie fotografií po ich nasnímaní
  • Pomalý pohyb: Nahrávanie videí s vysokou snímkovacou frekvenciou umožňuje spomalené prehrávanie. Vo výslednom videu je možné presne zvoliť, ktorú časť videa chcete spomaliť.
  • Hyperčasozberné snímanie – Nahrávanie časozberných videí. Snímková frekvencia sa automaticky nastaví podľa nahrávanej scény a pohybu zariadenia.
  • V nastaveniach sa dá zapnúť Fotografia v pohybe, ktorá nahrá krátky videoklip toho, čo sa stane pred nasnímaním každej fotografie.

Video je bez prekvapení tiež na vysokej úrovni. Natáčať ho môžete v maximálnom rozlíšení 4K alebo bežnejšom Full HD, k dispozícii máte ale aj QHD rozlíšenie. Okrem toho, je Samsung Galaxy S7 dobrý aj vo vytváraní spomalených záberov, ktoré dokáže snímať so snímkovacou frekvenciou 240 fps, avšak len pri rozlíšení 1280×720 px. O výborné zábery sa stará aj optická stabilizácia, ktorá efektívne eliminuje trasúce sa ruky, prípadne otrasy pri chôdzi. Automatické preostrovanie je vo väčšine prípadov spoľahlivé a podobne ako pri fotografiách aj poriadne rýchle – asi najrýchlejšie aké sme doteraz pri všetkých testovaných smartfónoch videli. 4K videá sú výbornej kvality, trochu problémom je však už nie tak efektívna stabilizácia obrazu – na videách vidieť jemné trasenie. Na svoje si prídu aj používatelia, ktorí radi natáčajú koncerty. Nahrávaný zvuk je totižto bez skreslenia aj pri hlasnej hudbe.

Konektivita: Povinná jazda

Samsung Galaxy S7 podporuje všetky technológie rýchleho prenosu a ako jeden z mála ponúka aj LTE CAT 9, ktoré dokáže prenášať dáta rýchlosťou LTE 450 Mbps smerom k používateľovi resp. 50 Mbps pri ich odosielaní. Nájdete tu ale aj WiFi 802.11 ac, Low Energy Bluetooth vo verzii 4.2, ako aj NFC. FM rádio a infračervený port chýbajú úplne. Lokalizácia pomocou GPS je rýchla a presná. Problémy sme nemali ani s telefonovaním, ktoré má dostatočne hlasný telefónny reproduktor, ktorý zaistí komfortnú komunikáciu aj v hlučnejších prostrediach.

8.4.2016