Operačný systém: Marshmallow v akcii

Samsung Galaxy S7 edge prináša nový Android Marshmallow, ktorý postupne dostávajú (alebo už dostali) aj minuloročné vlajkové lode spoločnosti. Ten priniesol niekoľko zmien v dizajne a funkciách nadstavby TouchWiz, ktorá teraz vyzerá opäť o niečo lepšie. Domovská obrazovka ponúka rovnaké funkcie ako u predchodcu a až na nové ikony sa tu toho na prvý pohľad veľa nezmenilo. V menu s aplikáciami pribudlo vyhľadávanie, inak ide ale o dobre známe prostredie.  Zaujímavosťou ale je, že výrobca v experimentálnych funkciách Galaxy Labs ponúka možnosť zrušiť aplikačné menu a premiestniť všetky ikony na plochu – niečo, čo dobre poznáme najmä zo zariadení čínskych výrobcov. Prečo tomu tak je, sme písali aj tu.

Samsung_Galaxy_S7_edge-2

Viditeľnými zmenami prešiel notifikačný panel, ktorý zmenil farby a po vzore čístého Androidu podporuje už rozšírenú ponuku tlačidiel, ktoré sa objavia po druhom stiahnutí. Tie je možné usporiadať podľa potreby a toho, ktoré funkcie používate najčastejšie. Vzhľad notifikačného panelu, ako aj ďalších častí OS, sa dajú zmeniť pomocou tém. Tie sa odlišujú vzhľadom pozadia, ikon či napríklad zvukmi a zvoneniami v prostredí. Na výber máte niekoľko tém, pričom ďalšie si môžete stiahnuť z obchodu Galaxy Apps. Samsung si na svojom vlastnom obchode pre aplikácie, hry a doplnky systému dáva veľmi záležať a niektoré tituly, napríklad doplňujúce módy pre fotoaparát, stiahnete iba tu. Pre jeho využitie však musíte mať Samsung konto, ktoré sa dá jednoducho vytvoriť aj priamo v telefóne.

Samsung Galaxy S7 edge zachováva funkcie ako Multiwindow, či Priamy hovor, Inteligentné upozorňovanie, Stíšenie otočením, či Snímanie potiahnutím dlaneTo vám umožní vytvoriť screenshot potiahnutím dlane po displeji zo strany. Funkciu Multiwindow v systéme aktivujete dlhším podržaním tlačidla multitaskingu, pričom systém vám sám ukáže, aké aplikácie v nej môžete zobraziť. Praktickou je aj možnosť minimalizovania aplikácií do menšieho, samostatného plávajúceho okna, ktoré aktivujete potiahnutím prstu z pravého rohu displeja po uhlopriečke doľava dole. Takto zobrazené aplikácie sa dajú potom ovládať napríklad jednou rukou, prípadne si ich viete na displeji zobraziť viac a niektoré z nich dokonca ukryť do plávajúcej bubliny, ktorú už poznáte z Facebook Messengera. Nevýhodou všetkých týchto funkcií je, že fungujú iba s niekoľkými aplikáciami, z ktorých väčšina pochádza od samotného výrobcu. Nájdu sa však aj také, ako je Google Chrome, Facebook, či Gmail. Pridanou hodnotou v nadstavbe TouchWiz je funkcia Súkromný režim. V nej si môžete pomocou odtlačku prsta zamknúť obsah galérie alebo vybrané súbory z aplikácie Moje súbory.

V systéme nájdete tiež niekoľko ďalších aplikácií a nástrojov, vrátane jednoduchej domovskej obrazovky, funkcie vyhľadávania mobilu v prípade jeho straty alebo krádeže, správy povolení aplikácií a inteligentného správcu, ktorý pomôže s odstránením nepotrebných dát, či s vyčistením pamäte RAM. Súčasťou nadstavby TouchWiz sú aj funkcie bočného displeja, ktoré sme však popísali už v časti venujúcej sa displeju.

Stvorený pre hráčov

Okrem vysokého grafického výkonu a pokročilého chladenia chce Samsung hráčom očarovať aj novinkou v podobe Game Lauchera. Ten sa aktivuje po spustení vašej prvej hry. Priamo z nej umožňuje rýchle vypnutie upozornení počas hrania, možnosť zamknúť tlačidlá Nedávne a Späť, minimalizovať hru, spraviť snímku obrazovky alebo dokonca nahrať priebeh hry. Video je počas natáčania doplnené o avatar používateľa, ktorý si zároveň môže nastaviť aj rozlíšenie alebo to, či sa bude nahrávať zvuk z mikrofónu alebo priamo z hry. Kvalita videa nie je úplne najlepšia a niekedy môžete na ňom pozorovať pokles FPS pri nahrávaní, ale inak je celkom použiteľná.

S7 game launcher
Otvorený Game Launcher počas hrania hry

13.3.2016