Ešte pred niekoľkými rokmi platilo, že väčšina užívateľov hľadajúcich najvýkonnejšie zariadenie na trhu sa rozhodovala medzi najnovším iPhonom a najlepším smartfónom od Samsungu. Hoci aj dnes spoločnosti Samsung a Apple dominujú mobilnému trhu, už si väčšina užívateľov uvedomuje, že rovnako dobrý užívateľský zážitok dokážu priniesť aj zariadenia od iných výrobcov. Napriek tomu sú súboje medzi najnovšou vlajkovou loďou od Samsungu a od Apple stále veľmi atraktívne. Platí to aj v tedy, keď si najnovšie modely Samsung Galaxy S6 a iPhone 6 zmerajú sily v hernom výkone.
Vzhľadom na hardvérovú výbavu by malo byť jasné, ktorý smartfón bude mať navrch. Galaxy S6 ponúka osemjadrový procesor a 3 GB pamäte RAM, zatiaľ čo nový iPhone má pod kapotou "iba" 1 GB RAM a procesor Apple A8. Ten sa ale ukázal už pred tým, ako veľmi schopný a zabudnúť nesmieme ani na ukážkové vyladenie systému iOS, ktoré je známe najmä tým, že aplikácie fungujúce s týmto systémom potrebujú oveľa menej výpočtového výkonu, ako je to v prípade zariadení s Androidom. Redaktori portálu GameBench teraz postavili tieto dve vlajkové lode proti sebe v detailnom teste, kde si zmerali sily pri hraní najnáročnejších mobilných hier. Postupne boli na zariadeniach spustené hry Boom Beach, Kill Shot, Marvel: Contest of Champions, Modern Combat 5, Dead Trigger 2, Real Racing 3, Grand Theft Auto: San Andreas, Asphalt 8, XCOM: Enemy Within a Monument Valley, pričom bola neustále sledovaná hodnota FPS. Na záver boli výsledky spočítané a vypočítala sa hodnota mediánu FPS a minimálna hodnota FPS.
Ako tabuľka jasne ukazuje, na prvom mieste je iPhone 6, no Galaxy S6 zaostáva iba o pár FPS. Pre lepšiu ilustráciu sa v grafe nachádzajú aj zariadenia HTC One M9 a Google Nexus 6, ktoré ponúkajú takmer identický herný výkon a za Galaxy S6 zaostávajú tiež iba o vlas. Podľa redaktorov, ktorí za týmto testom stoja, sa iPhone 6 ukázal ako stabilnejší, pričom iba zriedka bola zistená hodnota nižšia, ako 30 FPS. Samsung Galaxy S6 ponúkal veľmi podobný herný zážitok, no objavilo sa tu viacero zaváhaní s výraznejším poklesom hodnoty FPS.
Samozrejme, pri výsledku je potrebné zohľadniť rozdiely v hardvérovej výbave, ale aj v rozlíšení displeja. Rovnako dôležité je, že iOS a Android sú veľmi rozdielne operačné systémy, ktoré fungujú inak a hry sú pre každý systém optimalizované iným spôsobom. V konečnom dôsledku je ale najdôležitejšie to, ako vníma reálny výkon užívateľ. Tomu nezáleží na tom, koľko GB pamäte RAM má jeho zariadenie a stačí mu, ak hra funguje plynulo. Hoci v tomto teste sa na prvom mieste nachádza iPhone 6, reálne výkonnostné rozdiely by bolo voľným okom možné spozorovať asi iba ťažko.
Zdroj: GameBench via Android Authority
Ako šibalsky ste to uzavreli. Palec hore! :D
A ako to mali uzavriet, ked iPhone ma cca HD rozlisenie pri 4,7″ a S6 2k pri 5,1″ :)
Mohli to skusit s iP6+, tam by hodnoty boli trosku ine..
Rozoznas pixely na displayi iPhonu 6 pri hrani hier?
Samozrejme ze ano.. Hrám boom beach na tablete s HD rozlíšenim, a na telefóne s FHD a rozdiel je veľmi výrazný a to je rozdiel v uhlopriečke 1, 3 palca…
Ale v tomto prípade ide o to co prepočítava procesor a grafika, nie čo vidíš ty
pytal som sa na iPhone 6 nie na nejaky tablet s hd rozlisenim
Práve sa pozerám na iphone 6 a pixely su vidiet. V porovnani s mojim notom 3 ma iphone trosku horsi displej :)
OK, tak ostan pri svojom note 3
Hau Hau do pce. Co sa tu furt serete co je lepšie? Každý má svoju značku každý preferuje iný systém iPhone je iPhone a android android nedajú sa porovnávať a každý nech si vyberie podľa seba… Za mňa je iPhone obyčajný trend (treba sa ukázať na kávičke s iPhone) už ani cenovo to nieje luxus… Takže teším sa na deň kedy android dobehne ios ktorý je vo vývoji o 3 roky dlhšie….a konečne niekto pochopí ze iPhone nieje nič iné len telefón ako každý iný. Kiss
jasne :D na iphone vidiet niesu takisto ako na note, a ked uz samsung ma v amoledoch pentil maticu takze full hd s pentil maticou je o dost menej ostre ako ostatne displeje s rgb maticou takze väcsi raster a pokial ho vidis na iphone tak na note ho musis videt tiez
Vsak ja ich vidim aj na note 3 len hovorim ze ked tie mobily boli polozene vedla seba tak displej sa mi zdal na iphone horsi
tak to mas potom lupu mesto oci :D
Neviem ci rozoznam nehral som sa na ňom, ale procesor ich rozozná a preto je výkonnejší lebo prepočítava menej pixelov
Rozoznám bez problémov. Mohli mu dať FHD. Nevadí, veľa ľudom to stačí.
O to ide. Vela ludom to staci tak to kupia. Nazyva sa to optimalizacia. iPhone nie je pre kazdeho
a preto iphone vela ludi kupuje
V prvom rade treba povedať, že hry na ios sú optimalizované oveľa, oveľa lepšie. Spraviť optimalizáciu na 4 zariadenia a urobiť to poriadne na xy zariadení a verzii androidu sa asi ani poriadne nedá.
Porovnava sa neporovnatelne. Displej na jednej strane 1334×750, a na druhej 2560×1440. Pritom rozlisenie displeja ma sakramentsky vplyv na hodnotu fps, to vam povie kazdy kto hra na pocitaci. Preco to neporovnali aspon so 6Plus, ktory ma full-hd (a rovnake cpu/gpu)? Asi preto, ze potom by mozno ten vysledok dopadol inak…
Okrem toho, prakticky vsetky hry su “1-jadrove”, nedokazu efektivne vyuzit ani dve jadra. Aj na PC je minimum hier ktore vedia vyuzit viac jadier. U smartfonov neviem ci vobec nejaka existuje. A tak sa mi zda ze je to dokonca obmedzenie JVM…
Ty si asi veľmi znalý, alebo si sa zobudil po 5 rokoch co hovoríš o pocitaci. Hry ledva dokážu vyuzit 1 jadro? To ako vážne? Tak si stiahni nejku utilitu na zobrazovanie zaťaženia procesora a sleduj pri hrani napríklad GTA V, Battlefidu, Bioshock Infinite a pod. Už dávno dokazu využívať takmer celé 4 jadrového CPU. (Osem jadrove sú ešte stále pre hry zbytočné)
Samsung Galaxy S6 vs iPhone 6 – ktorý ponúkne lepšie jazdné vlastnosti na mokrej vozovke.
Nie je to auto, takisto, ako to nie je herná konzola. Je to telefón.
PS: iPhone je predsa lepší (aspoň tak mi Luboško včera ríkal)
Prečo sa neporovnáva nový model s predchádzajúcim modelom (S5/S6) a nie iPhone to je úplne iný telefón akurát CPU vyrába asi Samsung lebo potom je to úplne zbytočné porovnávať lebo Apple má FHD a Samsung ma QHD dysplay a to 4K a Full HD majú rozdielne nároky na svoju GPU.
Podľa mňa je to to porovnávanie zbytočné samozrejme ako pre koho.
wtf? za prve tu ide o to poukazat na to ze aj napriek tomu ze iphone ma papierovo ovela slabsi hw tak rovnake hry na nom idu lepsie. a za druhe ked ti odpustim gramatiku tak si aspon ujasni kto co ma.apple NEMA fullhd display (ma ho iba pluskova verzia ale o tej sa tu nepise) a QHD je 2560×1440 a to neni 4K :D
No a to je presne to, co si nepochopil.
Co je to lepsie. Ide to plynulejsie, viac fps, ale pri nizsom rozliseni.
Pre mna je dolezite rozlisenie, takze iphone pre mna nie je lepsi.
Je to ako porovnat auto a rezen. Co je lepsie.
Pre mna je lepsi rezen. Ale pochybujem ze sa na nom odvezies do prace.
No tak sa trochu pomýlil no a čo lebo po
1. Písal to rýchlo tak že po sebe nič nekontroloval
2. S tým 4K to tak nemyslel ale ináč keby si čital tak by si zistil že toto rozlíšenie píšu takmer všade tak že netreba hneď tu posudzovať gramatiku a ty zas nepoužívaš diakritiku nekritizujem to.
3. On si nič nepotrebuje ujasňovať len si asi nepochopil čo s tým chcel povedať :-)
A po štvté ja nemám ani čas ani chuť sa tu hádať kôli nejakému telefónu.