Prvotriedny fotoaparát

Samsung Galaxy Note 7 má rovnaké interné komponenty ako S7 a S7 Edge. Ponúka teda fotoaparát s rozlíšením 12 Mpix (4:3) a 1,4 mikrónovými pixelmi, vďaka ktorým dokáže snímač zachytiť viac svetla. To spolu s prítomnou optickou stabilizáciou a svetelným objektívom f.1/7 oceníte najmä v zhoršených svetelných podmienkach. Samozrejmosťou je aj rýchle zaostrovanie vďaka technológii Dual Pixel, pri ktorej výrobca využíva na zaostrovanie celú plochu snímača a nielen niektoré jeho pixely.

Samsung Galaxy Note 7 recenzia-13

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše. Note 7 patrí k najlepším fotomobilom na trhu a zaradiť ho môžeme hneď po boku jeho starších súrodencov Galaxy S7 a Galaxy S7 edge. Fotoaparát poskytuje výbornú obrazovú kvalitu a minimálny šum, ktorý sa darí držať na nízkych úrovniach aj pri fotení v slabšom svetle. Snímač sa vyznačuje dobrým dynamických rozsahom a automatickým HDR režimom, ktorý funguje aj pri používaní prednej 5 Mpix kamery. Úroveň detailov zachytených Note sedmičkou je výborná a pochváliť musíme aj nočné snímky, ktoré vyzerajú skutočne dobre. Citlivosť snímača je dokonca na takej úrovni, že obstojné fotografie zachytíte aj pri šere alebo takmer úplnej tme – o tom sme sa presvedčili už aj pri testovaní Galaxy S7 edge.

–> Fotografie v plnom rozlíšení stiahnete tu <–

Používateľské prostredie fotoaparátu je veľmi podobné, isté zmeny sa však udiali aj tu. Režimy sú dostupné po potiahnutí prstom po obrazovke naľavo, efekty zas napravo. Medzi prednou a zadnou kamerou sa prepínate tiež gestom, a to posunom zhora nadol alebo naopak. Samsung samozrejme vrámci softvérovej výbavy ponúka aj profesionálny režim, v ktorom je možné manuálne upraviť hodnoty času uzávierky, citlivosti ISO, vyváženie bielej, ohniskovú vzdialenosť a tón farieb. Svoje nastavenia si môžete uložiť do troch profilov, ktoré sú po spustení profesionálneho režimu ihneď k dispozícii. V nastaveniach sa dá zapnúť aj ukladanie do formátu RAW, ktorý sprístupní fotografie bez postprocesingu a komprimácie do JPG. Za spomenutie stoja aj ďalšie režimy, ktoré sa dajú doplniť o ďalšie z obchodu Samsung.

• Pomalý pohyb: Nahrávanie videí s vysokou snímkovacou frekvenciou umožňuje spomalené prehrávanie. Vo výslednom videu je možné presne zvoliť, ktorú časť videa chcete spomaliť.
  • Hyperčasozberné snímanie: Nahrávanie časozberných videí. Snímková frekvencia sa automaticky nastaví podľa nahrávanej scény a pohybu zariadenia.
  • V nastaveniach sa dá zapnúť Fotografia v pohybe, ktorá nahrá krátky videoklip toho, čo sa stane pred nasnímaním každej fotografie.

Natáčanie videa je tiež pýchou tohto zariadenia. Už samozrejmosťou je natáčanie 4K videa a optická stabilizácia, ktorá sa postará o stabilné zábery aj pri chôdzi alebo pri trasúcich sa rukách. Preostrovanie je veľmi rýchle, čo oceníte pri dynamických scénach. Zapnúť môžete ale aj ostrenie na presný bod, ktorý bude softvér telefónu sledovať.

Konektivita: Nástup USB C

Samsung Galaxy Note 7 je prvým zariadením juhokórejského výrobcu s reverzibilným USB-C konektorom. S Note sedmičkou však môžete vďaka redukciám využiť aj starší štandard microUSB. Pri USB C je samozrejmosťou podpora prenosu videa, ktoré môžete dostať na veľkú obrazovku vďaka redukcii a HDMI káblu. To môžete prenášať aj bezdrôtovo, a to prostredníctvom MirrorLinku.

Samsung Galaxy Note 7 recenzia-66

Note 7 svojim majiteľom prináša tiež tie najnovšie štandardy na poli konektivity. Nechýba LTE s podporou rýchlosti až do 600 Mbps, či rýchle WiFi 801.11 ac so systémom 2×2 MIMO, s ktorým môže dosahovať prenosy na úrovni 620 Mbps. K dispozícii je aj Bluetooth 4.2 LE, či ANT+ a pozičné systémy GPS a GLONASS.

22.8.2016