Operačný systém: Niekoľko noviniek

Samsung Galaxy Note 7 stále beží na Androide 6.0 Marshmallow, ktorý by však ešte do konca tohto roka mal byť aktualizovaný na Android 7.0 Nougat. Juhokórejský výrobca oproti predchádzajúcim verziám nadstavby, až na niektoré funkcie, ktoré sme popisovali už v predchádzajúcich častiach recenzie, neprináša veľké zmeny. Tie sa týkajú skôr výzoru a usporiadania niektorých prvkov prostredia.

Viditeľnými zmenami prešiel notifikačný panel, ktorý po novom už po prvom stiahnutí nezobrazuje ovládanie jasu displeja. To sa presunulo pod rýchle ovládacie prvky, kde sa nachádza aj rýchle vyhľadávanie lokálnych súborov v aplikáciách a úložisku zariadenia. Samozrejme, vzhľad notifikačného panelu, ako aj ďalších častí OS, sa dajú zmeniť pomocou tém. Tie sa odlišujú vzhľadom pozadia, ikon či napríklad zvukmi a zvoneniami v prostredí. So zariadením prichádza predinštalovaná iba jedna téma, ďalšie však môžete stiahnuť v obchode Samsung Themes.

Samsung Galaxy Note 7 zachováva funkcie ako Multiwindow, či Priamy hovor, Inteligentné upozorňovanie, Stíšenie otočením, či Snímanie potiahnutím dlaneTo vám umožní vytvoriť screenshot potiahnutím dlane po displeji zo strany. Funkciu Multiwindow v systéme aktivujete dlhším podržaním tlačidla multitaskingu alebo priamo v ňom stlačením špeciálneho tlačidla pri aplikáciách. Systém vám pritom sám ukáže, ktoré aplikácie môžete zobraziť dvoch samostatných oknách.

Praktickou je aj možnosť minimalizovania aplikácií do menšieho, samostatného plávajúceho okna, ktoré aktivujete potiahnutím prstu z pravého rohu displeja po uhlopriečke doľava dole. Takto zobrazené aplikácie sa dajú potom ovládať napríklad jednou rukou, prípadne si ich viete na displeji zobraziť viac a niektoré z nich dokonca ukryť do plávajúcej bubliny, ktorú už poznáte z Facebook Messengera. Nevýhodou všetkých týchto funkcií je, že fungujú iba s niekoľkými aplikáciami, z ktorých väčšina pochádza od samotného výrobcu. Nájdu sa však aj také, ako je Google Chrome, Facebook, či Gmail.

V systéme nájdete tiež niekoľko ďalších aplikácií a nástrojov, vrátane jednoduchej domovskej obrazovky, funkcie vyhľadávania mobilu v prípade jeho straty alebo krádeže a správy povolení aplikácií. Využiť môžete aj rýchly nástroj na údržbu zariadenia, ktorý optimalizuje spotrebu, čistí pamäť od nepotrebných údajov, alebo uvoľní pamäť RAM. Pribudla aj natívna ochrana pred vírusmi a spyware-om.

Pre hráčov je určený už dobre známy Game Laucher. Ten slúži ako hub pre spúšťanie hier, no ponúka aj niekoľko užitočných nástrojov Game Tools , ktoré ocenia práve hráči. Umožňuje rýchle vypnutie upozornení počas hrania, možnosť zamknúť tlačidlá Nedávne a Späť, minimalizovať hru, spraviť snímku obrazovky alebo dokonca nahrať priebeh hry. Video je počas natáčania doplnené o avatar používateľa, ktorý si zároveň môže nastaviť aj rozlíšenie alebo to, či sa bude nahrávať zvuk z mikrofónu alebo priamo z hry. Kvalita videa nie je úplne najlepšia a niekedy môžete na videu pozorovať pokles FPS pri nahrávaní, ale inak je celkom použiteľná. Pri hraní je k dispozícii aj funkcia šetrenia energie, pri ktorej sa v hrách znižuje rozlíšenie a snímková frekvencia.

Samsung Galaxy Note 7 screen75

22.8.2016